Remdamiesi „Renault“ 1.6 16V variklio pavyzdžiu, atkreipsime dėmesį į įtempiklio montavimo netinkama kryptimi ir paskirstymo sistemos sumontavimo, nesilaikant gamintojo reikalavimų, pasekmes.
Montuojant įtempiklį, jį reikia pasukti atitinkama kryptimi: kartais į kairę (prieš laikrodžio rodyklę), kartais į dešinę (pagal laikrodžio rodyklę). Reikia kruopščiai patikrinti variklio kodą, nes atliekant montavimą žemiau nurodytuose varikliuose yra ženklių skirtumų.
DĖMESIO! Daugumoje 1.6 16V variklių, keičiant paskirstymo sistemą, „Renault“ rekomenduoja pakeisti visus juostinio diržo sistemos elementus.
Nepaleiskite variklio neuždėję visų juostinių diržų!
VKMC 06020 komplekto paskirtis:
GAMINTOJAS |
MODELIS |
VARIKLIS |
VARIKLIO KODAS |
||||
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
VKMC 06021 komplekto paskirtis:
GAMINTOJAS |
MODELIS |
VARIKLIS |
VARIKLIO KODAS |
||||
|
|
|
|
„Renault“ 1.6 16V variklio paskirstymo sistemos montavimo vadovas
1. Reikia paruošti variklį pagal gamintojo rekomendacijas. Pasiruošti atitinkamas blokavimo priemones. Išleisti ir utilizuoti seną aušinimo skystį.
2. Nuo aušinimo skysčio siurblio montavimo paviršiaus pašalinti seną tarpiklį ir nuvalyti kitus nešvarumus. Įsitikinti, kad aušinimo skysčio siurblio tvirtinimo varžtų skylės yra švarios, kadangi sriegio nešvarumai gali lemti netinkamą varžtų priveržimo sukimo momentą. Valant aštriais įrankiais, reikia būti atsargiais, nepažeisti variklio bloko, kadangi tai gali sukelti aušinimo skysčio nutekėjimą tarp bloko ir metalinio tarpiklio. Keičiant aušinimo sistemos elementus, reikia kruopščiai praplauti variklį vandeniu. Bet kokios nuosėdos, drožlės ir kiti sistemoje likę nešvarumai gali pažeisti naujo siurblio riebokšlį!
3. Naudokite naują, komplekte esantį metalinį tarpiklį. Labai tiksliai ir taupiai sandarinimo pasta sutepti galimas variklio bloko pažeidimo vietas. Net ir nedidelis pastos kiekis, patekęs į riebokšlį, jį sugadina, vyksta nutekėjimai ir netenkama garantijos.
4. Sumontuokite naują siurblį VKPC 86416. Visus varžtus pirmiausiai prisukite pirštais, o po to užveržkite paveikslėlyje parodyta tvarka dinamometriniu raktu, taikant nurodytus sukimo momentus.
M6 – sukimo momentas 11 Nm
M8 – sukimo momentas 22 Nm
Dėmesio! Prieš montuojant įtempiklį, reikia patikrinti smeigės priveržimo sukimo momentą – pagal gamintojo specifikaciją jis siekia 7 Nm. Netinkamas smeigės priveržimo sukimo momentas gali sukelti sistemos įtempimo praradimą.
5. Sumontuoti naują įtempiklį ir patikrinti, ar įtempiklio padėtį blokuojanti plokštelė yra tinkamoje aušinimo siurblio vietoje. Pirštais prisukti tvirtinimo veržlę.
6. Sumontuoti guolį VKM 26020 su poveržle. Sukimo momentas: 50 Nm.
7. Pašalinti riebalus nuo alkūninio veleno ir krumpliaračio. Nustatyti alkūninio veleno įpjovą ties 12 val. (žr. paveikslėlį).
8. Patikrinti, ar įtempiklio plokštelė yra „8 valandos“ padėtyje (žr. paveikslėlį), sumontuoti diržą pagal gamintojo nurodymus.
9. Dėmesio: krypties rodyklė paveikslėlyje! Nustatyti įtempiklį pagal laikrodžio rodyklę, kaip nurodo gamintojas. Įtempiklio priveržimo sukimo momentas: 27 Nm.
10. Tinkamas įtempiklio plokštės nustatymas pažymėtas apskritimu (+/- 2 laipsniai). Sumontuokite likusius elementus atvirkštine tvarka.
11. Sumontuokite naują alkūninio veleno skriemulį su sukamųjų virpesių slopintuvu, jeigu reikia. Sukimo momentai:
20 Nm + 135 laipsniai (VKMA/C 06020/06021)
40 Nm + 115 laipsnių („Scenic“, „Grand Scenic“)
40 Nm + 145 laipsniai („Clio“, „Laguna“ VKMA/C 06023)
Įtempiklio nustatymas priešinga nei nurodyta kryptimi priverčia diržą dirbti didesniu guolio apgaubimo kampu, o tai, savo ruožtu, sukelia diržo kaitimą (kaip parodyta paveikslėlyje) ir sistemos pažeidimą.
„SKF Polska S. A.“ Informacija
Komentarai