Už naujų purkštuvų kainą kartais galima įsigyti visą geros būklės variklį. Verta žinoti, kurių modelių automobiliuose yra patikima ir nebrangi įpurškimo sistema.
Purkštuvai„Common Rail“ kainuoja labai daug. Laimei, daugelį jų galima restauruoti. Nors šiandieniniai dyzeliniai varikliai yra laikomi pačiais sudėtingiausiais varikliais, techniškai sistema „Common Rail“ atrodo kur kas paprastesnė nei anksčiau naudotos sistemos su įpurškimo siurbliu. Šios sistemos genialumas slypi jos paprastume, kuris padėjo išstumti iš rinkos konkurencinius sprendimus, pavyzdžiui, įpurškimo sistemas siurblys-purkštukas („Pumpe Düse“).
Skirtingos koncepcijos
Lengvuosiuose automobiliuose naudojamos įvairių rūšių sistemos „Common Rail“. Tačiau jas paprastai galima suskirstyti į du tipus – klasikinį elektromagnetinį arba pjezoelektrinį įpurškimą. Šias sistemas gamina keturi gamintojai: „Bosch“, „Continental“, „Delphi“, „Denso“. „Bosch“, „Delphi“ ir „Denso“ – tai žinomi automobilių elektronikos gamintojai. „Bosch“ įpurškimo sistemą gamina nuo praėjusio amžiaus pabaigos, „Delphi“ perėmė dyzelino įpurškimo technologiją, įsigydama įmonę „Lucas“, o japonų įmonė „Denso“ įgijo patirties bendradarbiaudama su „Bosch“ ir „Magnetti-Marelli“. Tuo tarpu „Continental“ įsigijo įmones „Siemens“ bei VDO ir Vokietijoje tapo pagrindine „Bosch“ konkurente. Šios įmonės purkštuvai prekės ženklu „Continental“ yra žymimi jau maždaug metus, anksčiau ant jų būdavo „Siemens“ logotipas.
Visapusiškiausia yra rinkos lyderė „Bosch“, kuri gamina tiek elektromagnetinius, tiek pjezoelektrinius purkštuvus. Daug mažesniu mastu abiejų tipų purkštuvus gamina „Delphi“ ir „Denso“. O „Continental“ („Siemens“) orientuojasi išskirtinai į pjezotechnologiją.
Kiekviena šarka savo uodegą giria
Reklaminiuose lankstinukuose kiekvienas gamintojas giria savo sprendimus kaip geriausius. Tačiau praktika dažnai atskleidžia daugumos jų trūkumus. Pačios paprasčiausios konstrukcijos yra „Bosch“ elektromagnetiniai purkštuvai. Juos taip pat paprasčiausia remontuoti. „Delphi“ norėjo žengti žingsnį toliau ir parengė daug sudėtingesnę savo elektromagnetinių purkštuvų valdymo sistemą. Todėl šie produktai yra jautriausi degalų kokybei ir, deja, nelabai patvarūs. Įmonei „Denso“ pavyko sukonstruoti pačius patvariausius elektromagnetinius purkštuvus, tačiau daugelį metų problema buvo atsarginių dalių remontui trūkumas. Labiausiai subalansuota yra pjezoelektrinių purkštukų kategorija – „Bosch“ ir „Siemens“ („Continental“), iš dalies ir „Denso“ naudojamos konstrukcijos yra panašios, nedaug skiriasi ir jų patvarumas. Šioje grupėje išsiskiria tik „Delphi“, kurios pjezoelektriniai purkštuvai yra nepatikimi ir, kaip tvirtina servisų darbuotojai, kėlė problemų nuo pat pradžių.
Kuri sistema gali būti remontuojama? Atsižvelgiant į remonto galimybes, geriausia rinktis automobilį, kuriame yra klasikinė „Bosch“ įpurškimo sistema „Common Rail“. Šio tipo purkštuvų remontą gali atlikti beveik visi specializuoti servisai, nors galutinis rezultatas, žinoma, priklauso nuo kruopštumo ir sąžiningumo. Elektromagnetiniai „Delphi“ purkštuvai taip pat yra remontuojami, tačiau beveik visada būtina pakeisti antgalius, kad atlikus remontą purkštuvus būtų galima užkoduoti. Tai padidina remonto kainą, o neatlikus kodavimo variklis veiks netolygiai. „Denso“ elektromagnetiniai purkštuvai įprastai eksploatuojami ilgiausiai, tačiau jų remontas galimas tik keičiant atsargines dalis. Deja, jų tiekimas ne visada būna sklandus. Kalbant apie pjezoelektrinius purkštuvus, tai tiek „Delphi“ (ypač reti), tiek „Bosch“ nėra remontuojami. Neseniai pasirodė „Siemens“ („Continental“) purkštuvai, yra galimybė panaikinti stūmiklio tarpą, todėl jų remontas taip pat tampa įmanomas. Tačiau jie skirti tik kai kuriems modeliams, daugiausia su PSA 2.0 HDi 16V varikliais (ir jų atmainomis, naudojamomis „Ford Mondeo IV“, „Focus“, „Galaxy“ ir „S-Max“ bei „Volvo S40“ ir „S60“).
Ką reikia žinoti apie purkštuvus „Common Rail“?
Elektromagnetiniai „Bosch“ purkštuvai
Išardomi ir gana paprastai remontuojami.
Eksploatuojami 200 tūkst. km („Opel“ varikliuose 1.9 CDTI ir „Fiat“ 1.9 JTD – net 500 tūkst. km).
Modelių pavyzdžiai: „Alfa Romeo 159“ 2.0 JTDM, „Fiat Punto“ 1.3 JTD, „KiaCee’d“ 1.6 CRDi, „Mercedes“ C220 CDI W202, „Opel Vectra C“ 1.9 CDTI, „Renault Laguna II“ 1.9 dCi, „Volvo V70“ D5, „BMW 320d“ E46.
Elektromagnetiniai „Delphi“ purkštuvai
Lyginant su „Bosch“ produktais, jie yra daug jautresni degalų kokybei. Jų remontas taip pat yra brangesnis, tačiau įmanomas. Didesnė viso remonto kaina yra dėl to, kad būtina naudoti naujus purkštukus ir vožtuvus. Standartinis eksploatavimo laikas siekia iki 150 tūkst. km.
Modelių pavyzdžiai: „DaciaLogan“ 1.5 dCi, „Ford Focus“ 1.8 TDCi, „Renault Megane II“ 1.5 dCi, „Nissan Almera“ 1.5 dCi, „Hyundai Santa Fe“ 2.2 CRDi, „KiaCarnival“ 2.9 CRDi, „Ford Mondeo III“ 2.0 TDCi.
Elektromagnetiniai „Denso“ purkštuvai
Elektromagnetiniai „Denso“ purkštuvai yra laikomi geriausiai pagamintais ir patvariausiais. Tačiau dar neseniai nebuvo jų atsarginių dalių. Šiuo metu daugumą jau galima remontuoti.
Modelių pavyzdžiai: „Mazda 6“ 2.0 CD, „Nissan Pathfinder“ 2.5 dCi, „Opel Corsa“ 1.7 CDTI, „MitsubishiPajero“ 3.2 Di-D, „Toyota Avensis II“ 2.0 D-4D.
Pjezoelektriniai „Continental“ („Siemens“) purkštuvai
Anksčiau buvo žymimi prekės ženklu „Siemens“, dabar – „Continental“. Jie yra patvarūs, tačiau dar neseniai buvo laikomi neremontuojamais. Šiuo metu atsiranda atsarginių dalių ir kai kurie servisai imasi jų remonto. Eksploatuojami daugiau nei 200 tūkst. km.
Modelių pavyzdžiai: „Citroen C5 II“ 2.0 HDi, „Mercedes“ C220 CDI W204, „Volvo V50“ D4, „Peugeot 207“ 1.4 HDi.
Pjezoelektriniai „Bosch“ purkštuvai
Jie montuojami daugelyje naujų modelių ir konstrukciškai yra labai panašūs į „Continental“ purkštuvus. Panašus ir eksploatavimo laikas (daugiau nei 200 tūkst. km). Deja, jie neremontuojami, nėra jų atsarginių dalių.
Modelių pavyzdžiai: „Audi A6“ 3.0 TDI, „BMW 320d“ E90, „Nissan Qashqai“ 2.0 dCi, „Skoda Octavia III“ 2.0 TDI.
Pjezoelektriniai „Denso“ purkštuvai
Gana patvarūs, tačiau neardomi ir neremontuojami. Naudojami nedideliame skaičiuje modelių, dažniausiai galima rasti „Lexus“ ir naujuose automobiliuose „Toyota“.
Modelių pavyzdžiai: „Lexus IS“ 2.2D, „Toyota Rav-4 IV“ 2.2 D-4D.
Pjezoelektriniai „Delphi“ purkštuvai
Tai iš esmės yra rinkos paribys. Debiutavę kartu su „Mercedes-Benz E 250“ CDI BlueEfficiency (2009 m.), iš karto pradėjo kelti problemas (jeigu automobiliai būdavo nenaudojami ilgesnį laiką, užkaisdavo). Vėliau jų konstrukcija buvo šiek tiek pakeista.
Modelių pavyzdžiai: „Mercedes E 250“ CDI BluEfficiency.
Įpurškimo sistemos „Common Rail“ gedimai
Planuota, kad įpurškimo sistema „Common Rail“ be jokių gedimų turėtų būti eksploatuojama daugiau nei 200 tūkst. km. Ar taip bus iš tiesų, priklauso nuo sistemos konstrukcijos ir naudojimo sąlygų. Pačios nepatvariausios ir jautriausios degalų kokybei yra įmonės „Delphi“ įpurškimo sistemos, kuriose problemos gali prasidėti jau nuvažiavus 140 tūkst. km. Patvariausiais laikomi Japonijos įmonės „Denso“ produktai. Pjezoelektriniai „Bosch“ ir „Continental“ („Siemens“) purkštuvai įprastai eksploatuojami daugiau nei 200 tūkst. km, panašiai kaip ir elektromagnetiniai „Bosch“ purkštuvai.
Juodos spalvos išmetamosios dujos – tai tipinis įpurškimo sistemos „Common Rail“ gedimo požymis.
Netolygus darbas laisvąja eiga – taip pat dažnas purkštuvų gedimo požymis.
Sistemos „Common Rail“ gedimai ne visada sąlygojami purkštuvų gedimo. Pasitaiko aukšto slėgio siurblio, degalų slėgio reguliatoriaus ir kitų jutiklių gedimų. Matuojant purkštuvų parametrus, galima gana greitai nustatyti jų būklę.Bet kuris servisas matavimo prietaisu gali patikrinti vadinamąsias purkštuvų korekcijas.
Mechanikas gali atlikti pradinį purkštuvų gedimo nustatymą, prijungęs matavimo prietaisą, patikrinęs slėgį bei vadinamąsias purkštuvų korekcijas. Dar vienas paprastai atliekamas patikrinimas – tai vadinamasis purkštuvų perpylimo matavimas. Servisas gali paprastai išmontuoti purkštuvus iš automobilio, nors kai kuriais atvejais tai apsunkina rūdys.
Paprastas bandymas suteikia galimybę patikrinti purkštuvų perpylimus.
Dauguma mechanikų sugeba išmontuoti purkštuvus.
Įpurškimo sistemos „Common Rail“ gedimo požymiai:
· sudėtinga užvesti;
· juodos spalvos išmetamosios dujos;
· netolygiai veikia variklis, ypač laisvąja eiga;
· suvartojama daugiau degalų;
· sumažėja efektyvumas;
· perkaista variklis.
rimantas, 21 vasario 2017, 17:53 3 -1
Sveiki! Ford mondeo su 2.0tdci varikliu 96kw, 2003m. paskutini kart pie 16minuso seip ,taip uzkuriau,toliau mirtis?? patikrinta pak,zvakes ,nei viena nedirbo,pakeiciau,kuro filtra pakeiciau, praejo salciai,patampiau,negriebia nei kiek jokios gyvybes?? Cia pries,po pakeitimo ,sedau ijungiau ir purpt,stvere ,kaip ir priklauso tik neilgam sekunde ir lyg butu saugiklis,ar kokia rele nutrauke variklio darba, as manau butu kitaip ,jeigu butu del kuro sitemoas?? galit man atsakyti >>Kuo galit pagelbet,diagnostikas padauzes per klavetura,nusprende,kad kuro reguliatorius??
Atsakyti
Anonimas, 30 balandžio 2017, 14:42 3 -6
Tik purkstukas
Atsakyti
Kestutis, 22 spalio 2018, 10:58 0 -1
Sveiki... ford mondeo 2.0 tdci 96kw. 2005m., ar remontuojamas restauruojamas auksto slegio kuro siurblys? Jei taip,tai kokia kaina min-max.... Diagnostika rodo per maza slegi rampoje ir netolygu darba,purkstukai dirba gerai,kuro sanaudos nepadidejo,juodu dumu nera. Vaziuojant bandant palaikyti vienoda greiti i ikalne ar bandant lenkti kita auto sumirgsi zvakiu lempute ir uzgesina varikli,
Atsakyti
Metalo 2C, 20 lapkričio 2018, 0:53 0 -1
Pabandyk diagnostiką pajungt. Panašu, kad EGR vožtuvas pagedo, bet čia tik spėjimas.
Atsakyti
Dainius, 8 gruodžio 2018, 17:54 1 0
Sveiki, o kokia kuro sistema ir kokie purkstukai stovi 1.9 dyzeliniame variklyje vw sharane ir tourane ?
Atsakyti
Dainius, 17 vasario 2019, 17:14 1 -2
1,9 minėtuose varikliuose naudojama Pumpe-Duse (siurblys-purkštukas) kuro tiekimo sistema.
Atsakyti