Nebijokite purkštukų „Common Rail“

25 spalio 2015, 23:43

Už naujų purkštuvų kainą kartais galima įsigyti visą geros būklės variklį. Verta žinoti, kurių modelių automobiliuose yra patikima ir nebrangi įpurškimo sistema.

Purkštuvai„Common Rail“ kainuoja labai daug. Laimei, daugelį jų galima restauruoti. Nors šian­dieniniai dyzeliniai varikliai yra laikomi pačiais sudėtingiausiais varikliais, techniškai sistema „Common Rail“ atrodo kur kas paprastesnė nei anksčiau naudotos sistemos su įpurškimo siurbliu. Šios sistemos genialumas slypi jos pa­prastume, kuris padėjo išstumti iš rinkos kon­kurencinius sprendimus, pavyzdžiui, įpurškimo sistemas siurblys-purkštukas („Pumpe Düse“).

Skirtingos koncepcijos

Lengvuosiuose automobiliuose naudojamos įvairių rūšių sistemos „Common Rail“. Tačiau jas paprastai galima suskirstyti į du tipus – klasikinį elektromagnetinį arba pjezoelektrinį įpurškimą. Šias sistemas gamina keturi gamintojai: „Bosch“, „Continental“, „Delphi“, „Denso“. „Bosch“, „Delphi“ ir „Denso“ – tai žinomi automobilių elektronikos gamintojai. „Bosch“ įpurškimo sistemą gami­na nuo praėjusio amžiaus pabaigos, „Delphi“ perėmė dyzelino įpurškimo technologiją, įsigy­dama įmonę „Lucas“, o japonų įmonė „Denso“ įgijo patirties bendradarbiaudama su „Bosch“ ir „Magnetti-Marelli“. Tuo tarpu „Continental“ įsigi­jo įmones „Siemens“ bei VDO ir Vokietijoje tapo pagrindine „Bosch“ konkurente. Šios įmonės purkštuvai prekės ženklu „Continental“ yra žymi­mi jau maždaug metus, anksčiau ant jų būdavo „Siemens“ logotipas.

Visapusiškiausia yra rinkos lyderė „Bosch“, kuri gamina tiek elektromagnetinius, tiek pjezoelektrinius purkštuvus. Daug mažesniu mastu abiejų tipų purkštuvus gamina „Delphi“ ir „Denso“. O „Continental“ („Siemens“) orientuojasi išskirtinai į pjezotechnologiją.

Kiekviena šarka savo uodegą giria

Reklaminiuose lankstinukuose kiekvienas ga­mintojas giria savo sprendimus kaip geriausius. Tačiau praktika dažnai atskleidžia daugumos jų trūkumus. Pačios paprasčiausios konstrukcijos yra „Bosch“ elektromagnetiniai purkštuvai. Juos taip pat paprasčiausia remontuoti. „Delphi“ no­rėjo žengti žingsnį toliau ir parengė daug sudė­tingesnę savo elektromagnetinių purkštuvų val­dymo sistemą. Todėl šie produktai yra jautriausi degalų kokybei ir, deja, nelabai patvarūs. Įmonei „Denso“ pavyko sukonstruoti pačius patva­riausius elektromagnetinius purkštuvus, tačiau daugelį metų problema buvo atsarginių dalių remontui trūkumas. Labiausiai subalansuota yra pjezoelektrinių purkštukų kategorija – „Bosch“ ir „Siemens“ („Continental“), iš dalies ir „Denso“ naudojamos konstrukcijos yra panašios, nedaug skiriasi ir jų patvarumas. Šioje grupėje išsiskiria tik „Delphi“, kurios pjezoelektriniai purkštuvai yra nepatikimi ir, kaip tvirtina servisų darbuotojai, kėlė problemų nuo pat pradžių.

Kuri sistema gali būti remontuojama? Atsižvel­giant į remonto galimybes, geriausia rinktis automobilį, kuriame yra klasikinė „Bosch“ įpurš­kimo sistema „Common Rail“. Šio tipo purkštuvų remontą gali atlikti beveik visi specializuoti ser­visai, nors galutinis rezultatas, žinoma, priklauso nuo kruopštumo ir sąžiningumo. Elektromagne­tiniai „Delphi“ purkštuvai taip pat yra remontuo­jami, tačiau beveik visada būtina pakeisti antga­lius, kad atlikus remontą purkštuvus būtų galima užkoduoti. Tai padidina remonto kainą, o neatli­kus kodavimo variklis veiks netolygiai. „Denso“ elektromagnetiniai purkštuvai įprastai eksplo­atuojami ilgiausiai, tačiau jų remontas galimas tik keičiant atsargines dalis. Deja, jų tiekimas ne visada būna sklandus. Kalbant apie pjezoelektri­nius purkštuvus, tai tiek „Delphi“ (ypač reti), tiek „Bosch“ nėra remontuojami. Neseniai pasirodė „Siemens“ („Continental“) purkštuvai, yra galimy­bė panaikinti stūmiklio tarpą, todėl jų remontas taip pat tampa įmanomas. Tačiau jie skirti tik kai kuriems modeliams, daugiausia su PSA 2.0 HDi 16V varikliais (ir jų atmainomis, naudojamomis „Ford Mondeo IV“, „Focus“, „Galaxy“ ir „S-Max“ bei „Volvo S40“ ir „S60“).

Ką reikia žinoti apie purkštuvus „Common Rail“?

Elektromagnetiniai „Bosch“ purkštuvai

Išardomi ir gana paprastai remontuojami.

Eksploatuojami 200 tūkst. km („Opel“ varikliuose 1.9 CDTI ir „Fiat“ 1.9 JTD – net 500 tūkst. km).

Modelių pavyzdžiai: „Alfa Romeo 159“ 2.0 JTDM, „Fiat Punto“ 1.3 JTD, „KiaCee’d“ 1.6 CRDi, „Mercedes“ C220 CDI W202, „Opel Vectra C“ 1.9 CDTI, „Renault Laguna II“ 1.9 dCi, „Volvo V70“ D5, „BMW 320d“ E46.

Elektromagnetiniai „Delphi“ purkštuvai

Lyginant su „Bosch“ produktais, jie yra daug jautresni degalų kokybei. Jų remontas taip pat yra brangesnis, tačiau įmanomas. Didesnė viso remonto kaina yra dėl to, kad būtina naudoti naujus purkštukus ir vožtuvus. Standartinis eksploatavimo laikas siekia iki 150 tūkst. km.

Modelių pavyzdžiai: „DaciaLogan“ 1.5 dCi, „Ford Focus“ 1.8 TDCi, „Renault Megane II“ 1.5 dCi, „Nissan Almera“ 1.5 dCi, „Hyundai Santa Fe“ 2.2 CRDi, „KiaCarnival“ 2.9 CRDi, „Ford Mondeo III“ 2.0 TDCi.

Elektromagnetiniai „Denso“ purkštuvai

Elektromagnetiniai „Denso“ purkštuvai yra laikomi geriausiai pagamintais ir patvariausiais. Tačiau dar neseniai nebuvo jų atsarginių dalių. Šiuo metu daugumą jau galima remontuoti.

Modelių pavyzdžiai: „Mazda 6“ 2.0 CD, „Nissan Pathfinder“ 2.5 dCi, „Opel Corsa“ 1.7 CDTI, „MitsubishiPajero“ 3.2 Di-D, „Toyota Avensis II“ 2.0 D-4D.

Pjezoelektriniai „Continental“ („Siemens“) purkštuvai

Anksčiau buvo žymimi prekės ženklu „Siemens“, dabar – „Continental“. Jie yra patvarūs, tačiau dar neseniai buvo laikomi neremontuojamais. Šiuo metu atsiranda atsarginių dalių ir kai kurie servisai imasi jų remonto. Eksploatuojami daugiau nei 200 tūkst. km.

Modelių pavyzdžiai: „Citroen C5 II“ 2.0 HDi, „Mercedes“ C220 CDI W204, „Volvo V50“ D4, „Peugeot 207“ 1.4 HDi.

Pjezoelektriniai „Bosch“ purkštuvai

Jie montuojami daugelyje naujų modelių ir konstrukciškai yra labai panašūs į „Continental“ purkštuvus. Pa­našus ir eksploatavimo laikas (daugiau nei 200 tūkst. km). Deja, jie neremontuojami, nėra jų atsarginių dalių.

Modelių pavyzdžiai: „Audi A6“ 3.0 TDI, „BMW 320d“ E90, „Nissan Qashqai“ 2.0 dCi, „Skoda Octavia III“ 2.0 TDI.

Pjezoelektriniai „Denso“ purkštuvai

Gana patvarūs, tačiau neardomi ir neremontuojami. Naudojami nedideliame skaičiuje modelių, dažniausiai galima rasti „Lexus“ ir naujuose automobiliuose „Toyota“.

Modelių pavyzdžiai: „Lexus IS“ 2.2D, „Toyota Rav-4 IV“ 2.2 D-4D.

Pjezoelektriniai „Delphi“ purkštuvai

Tai iš esmės yra rinkos paribys. Debiutavę kartu su „Mercedes-Benz E 250“ CDI BlueEfficiency (2009 m.), iš karto pradėjo kelti problemas (jeigu automobiliai būdavo nenaudojami ilgesnį laiką, užkaisdavo). Vėliau jų konstruk­cija buvo šiek tiek pakeista.

Modelių pavyzdžiai: „Mercedes E 250“ CDI BluEfficiency.

Įpurškimo sistemos „Common Rail“ gedimai

Planuota, kad įpurškimo sistema „Common Rail“ be jokių gedimų turėtų būti eks­ploatuojama daugiau nei 200 tūkst. km. Ar taip bus iš tiesų, priklauso nuo sistemos konstrukcijos ir naudojimo sąlygų. Pačios nepatvariausios ir jautriausios degalų ko­kybei yra įmonės „Delphi“ įpurškimo sistemos, kuriose problemos gali prasidėti jau nuvažiavus 140 tūkst. km. Patvariausiais laikomi Japonijos įmonės „Denso“ produktai. Pjezoelektriniai „Bosch“ ir „Continental“ („Siemens“) purkštuvai įprastai eksploatuoja­mi daugiau nei 200 tūkst. km, panašiai kaip ir elektromagnetiniai „Bosch“ purkštuvai.

Juodos spalvos išmetamosios dujos – tai tipinis įpurškimo sistemos „Common Rail“ gedimo po­žymis.

Netolygus darbas laisvąja eiga – taip pat dažnas purkštuvų gedimo požymis.

Sistemos „Common Rail“ gedimai ne visada są­lygojami purkštuvų gedimo. Pasitaiko aukšto slėgio siurblio, degalų slėgio reguliatoriaus ir kitų jutiklių gedimų. Matuojant purkštuvų pa­rametrus, galima gana greitai nustatyti jų būklę.Bet kuris servisas matavimo prietaisu gali pati­krinti vadinamąsias purkštuvų korekcijas.

Mechanikas gali atlikti pradinį purkštuvų gedi­mo nustatymą, prijungęs matavimo prietaisą, patikrinęs slėgį bei vadinamąsias purkštuvų korekcijas. Dar vienas paprastai atliekamas pati­krinimas – tai vadinamasis purkštuvų perpylimo matavimas. Servisas gali paprastai išmontuoti purkštuvus iš automobilio, nors kai kuriais atve­jais tai apsunkina rūdys.

Paprastas bandymas suteikia galimybę patikrinti purkštuvų perpylimus.

Dauguma mechanikų sugeba išmontuoti purkštuvus.

Įpurškimo sistemos „Common Rail“ gedimo požymiai:

·       sudėtinga užvesti;

·       juodos spalvos išmetamosios dujos;

·       netolygiai veikia variklis, ypač laisvąja eiga;

·       suvartojama daugiau degalų;

·       sumažėja efektyvumas;

·       perkaista variklis.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

rimantas, 21 vasario 2017, 17:53 3 -1

Sveiki! Ford mondeo su 2.0tdci varikliu 96kw, 2003m. paskutini kart pie 16minuso seip ,taip uzkuriau,toliau mirtis?? patikrinta pak,zvakes ,nei viena nedirbo,pakeiciau,kuro filtra pakeiciau, praejo salciai,patampiau,negriebia nei kiek jokios gyvybes?? Cia pries,po pakeitimo ,sedau ijungiau ir purpt,stvere ,kaip ir priklauso tik neilgam sekunde ir lyg butu saugiklis,ar kokia rele nutrauke variklio darba, as manau butu kitaip ,jeigu butu del kuro sitemoas?? galit man atsakyti >>Kuo galit pagelbet,diagnostikas padauzes per klavetura,nusprende,kad kuro reguliatorius??

Atsakyti

Anonimas, 30 balandžio 2017, 14:42 3 -6

Tik purkstukas

Atsakyti

Kestutis, 22 spalio 2018, 10:58 0 -1

Sveiki... ford mondeo 2.0 tdci 96kw. 2005m., ar remontuojamas restauruojamas auksto slegio kuro siurblys? Jei taip,tai kokia kaina min-max.... Diagnostika rodo per maza slegi rampoje ir netolygu darba,purkstukai dirba gerai,kuro sanaudos nepadidejo,juodu dumu nera. Vaziuojant bandant palaikyti vienoda greiti i ikalne ar bandant lenkti kita auto sumirgsi zvakiu lempute ir uzgesina varikli,

Atsakyti

Metalo 2C, 20 lapkričio 2018, 0:53 0 -1

Pabandyk diagnostiką pajungt. Panašu, kad EGR vožtuvas pagedo, bet čia tik spėjimas.

Atsakyti

Dainius, 8 gruodžio 2018, 17:54 1 0

Sveiki, o kokia kuro sistema ir kokie purkstukai stovi 1.9 dyzeliniame variklyje vw sharane ir tourane ?

Atsakyti

Dainius, 17 vasario 2019, 17:14 1 -2

1,9 minėtuose varikliuose naudojama Pumpe-Duse (siurblys-purkštukas) kuro tiekimo sistema.

Atsakyti