Renault Master: ką patikrinti prieš perkant, ką pakeisti po to?

15 balandžio 2025, 10:09

Komercinių automobilių rinkoje yra daug ir nuolat atsiranda naujų. Vienas iš labiausiai atpažįstamų modelių yra Renault Master. Kokie gedimai pasitaiko eksploatuojant prancūzišką furgono modelį?

Renault Master III ir IV kartos

Šioje medžiagoje susitelksime į gedimus, susijusius su dviem kartomis – III ir IV – dėl labai ilgo trečiosios kartos gamybos laikotarpio ir dar gana trumpo (kad galėtume pažinti jo potencialių gedimų pusę) ketvirtosios kartos laikotarpio.

Renault Master III kartos modelis buvo gaminamas 14 metų, nuo 2010 iki 2024 metų. Per tą laiką automobilis patyrė du atnaujinimus ir daugybę mechaninių modernizacijų, daugiausia susijusių su jo pritaikymu prie vis naujesnių Euro normų.

Variklių versijos, su kuriomis Master III kartos modelis išėjo iš gamyklos (skaičius prie dCi reiškia galią AG):

  • 2.3 L dyzelinis R4 dCi 100, 125 ir 150 variantuose (iki 2014 m., Euro 5)
  • 2.3 L dyzelinis R4 dCi 110, 125, Energy 135, 150, Energy 165 variantuose (iki 2018 m., Euro 6)
  • 2.3 L dyzelinis R4 dCi 110, 130, 130 BiTurbo, Energy 145, Energy 165, Energy 170 variantuose (iki 2019 m., Euro 6d Temp)
  • 2.3 L dyzelinis R4 dCi 130, 135, Energy 145, Energy 150, Energy 165, Energy 180 variantuose (nuo 2019 iki 2024 m., Euro 6d Final)

Master III kartos pagrindu taip pat pasirodė Z.E. variantas, t. y. pirmoji elektrinė furgono versija.

Renault Master IV

Renault Master IV kartos modelis buvo pristatytas 2023 m. lapkritį, o gamyba prasidėjo 2024 m. pavasarį. Automobilis buvo perkeltas į “multienergijos” platformą, pritaikytą gaminti tiek su baziniu dyzeliniu varikliu, tiek visiškai elektrine versija. Įdomu tai, kad Master IV kartos modelis gavo “Van of the Year” titulą. Identiškasis modelis yra Nissan Interstar.

Master IV kartos modelį galite įsigyti su šiais varikliais:

  • 2.0 L dyzelinis R4 Blue dCi 105, 130, 150, 170
  • Elektrinis 130 AG ir 40 kWh.

Verta pabrėžti, kad elektrinė Master versija yra prieinama tik Furgon versijoje. Opcija su platforma vis dar rezervuota tik modeliui su vidaus degimo varikliu.

Renault Master III kartos gedimai. Kas gedo populiariame modelyje?

Kadangi Renault Master III kartos modelis rinkoje yra jau labai ilgai, nesunku rasti patikrintą šio modelio gedimų sąrašą. Modelis, palyginti su nuvažiuotais atstumais, nėra labai gendantis, nors yra keletas probleminių vietų.

Pavarų dėžė

Pagrindinis gedimas, apie kurį pranešė daugelis vairuotojų, yra pavarų dėžės gedimas. Kalbama apie 6 pavarų mechaninę PF6 dėžę. Daugeliu atvejų situacija baigėsi visišku automobilio sustabdymu ir komponento keitimo būtinybe.

Gedimas pasireiškia triukšmu (blogesniu atveju taip pat staugimu ar zirzimu), ypač aukštesnėse pavarose. Jie susiję su guolių pažeidimais, kurie sukelia didesnę trintį (o dėl to daugiau šilumos) ir yra metalo drožlių atsiradimo alyvoje priežastis. Šios drožlės gali pakenkti kitiems pavarų dėžės komponentams, o tai galiausiai gali sukelti perkaitimą ir didesnius pažeidimus. Taigi, jei iš pavarų dėžės sklinda bet koks garsas, reikia kuo greičiau atlikti diagnostiką ir tikėtis remonto arba, blogiausiu atveju, keitimo.

Degalų indikatorius ir elektronika

Nedidelis, nors ir erzinantis ir dažnai savininkų pranešamas gedimas yra neveikiantis arba užstrigęs degalų indikatorius. Vartotojai taip pat praneša apie kitas problemas su elektronika, ne tik multimedija, bet ir su variklio elektronika: automobiliai gali rodyti prietaisų skydelyje neegzistuojančias kompiuterio klaidas, nors variklis ir transporto priemonė veikia tinkamai.

Variklio gedimai po 2019 m.

Tikėtina, kad blogiausias Master III kartos laikotarpis buvo paskutinis atnaujinimas, pritaikant modelį Euro 6d Final standartui. Nors 2.3 dCi varikliai ankstesniais metais paprastai nesukeldavo savininkams didesnių problemų, šioje versijoje labai dažnai buvo pranešama apie pasikartojančias problemas su suodžių filtru, įpurškimo sistemomis ir turbokompresoriumi.

Renault Master IV kartos. Ar jau pranešta apie kokius nors gedimus?

Praėjo metai nuo naujos Master kartos atsiradimo salonuose. Vairuotojai nepraneša apie didesnius gedimus, nors galima rasti pavienių pranešimų apie neišsivalantį DPF filtrą ir problemas su įpurškimo sistema. Taigi, tikėtina, kad gamintojas pasimokė iš akivaizdžiai ydingo paskutinio pirmtako atnaujinimo.

Ar verta pirkti Renault Master?

Sprendimas dėl naudoto Master III kartos pirkimo turėtų būti pagrįstas daugiausia jo aptarnavimo istorija. Verta paklausti visų pirma apie mechaninės pavarų dėžės priežiūros darbus, nes nuo jų gali priklausyti, ar reikės (ar ne) gana brangaus remonto beveik iš karto po transporto priemonės įsigijimo. 2019 m. ir vėlesnių modelių atveju taip pat bus svarbu patvirtinti variklių eksploataciją.

Ketvirtoji modelio karta, kita vertus, kol kas džiaugiasi patikimo komercinio automobilio reputacija.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!