Ar matote skirtumą?

18 vasario 2015, 23:58

Kodėl keičiant alyvos filtrą yra svarbios smulkmenos ir į ką reikia atkreipti dėmesį, siekiant užtikrinti gerus remonto rezultatus? Tai galima patyrinėti žemiau pateiktame paveiksle, kuriame parodytas alyvos filtras „MAHLE OX 171/2“.

Alyvos filtro nesandarumą visada lemia montavimo klaida, kurios padariniai būna katastrofiški. Jei pasiseks, alyva tekės taip smarkiai, kad tai bus pastebėta atliekant bandymo darbus dirbtuvėje, ir montavimo klaidas bus galima iš karto pašalinti. Blogiau, jei alyvos nuotėkį klientas pastebės nuvažiavęs kelis kilometrus, kai įsižiebs kontrolinė alyvos lemputė…tada reikės naujo variklio. Padariniai gali būti tiesiog tragiški, jei dėl ištekėjusios alyvos, likusios telkšoti važiuojamojoje kelio dalyje, kils eismo įvykis.

Tas pats filtras, tačiau skirtingi korpusai – kodėl?

Firma „MAHLE“ yra automobilių gamintojų partnerė, todėl privalo visą laiką tobulinti savo gaminius. Šiuo tikslu nuolat vyksta „MAHLE“ inžinierių ir automobilių gamintojų inžinierių dialogas. „MAHLE“ parengia, kuria, konstruoja, gamina ir testuoja gaminius tiksliai pagal variklių gamintojų specifikacijų reikalavimus (dažnai sukurdama šiek tiek geresnį gaminį). Kartu „MAHLE“ į gaminių asortimentą, skirtą tiek serijinei transporto priemonių gamybai, tiek antrinei rinkai, įtraukia daug nuolat optimizuojamų gaminių, kurie tarpusavyje skiriasi pagaminimo metais ir naudojimu.

Alyvos filtras varikliams, atitinkantiems EURO 4 ir EURO 5 reikalavimus

1 pav. parodytas „MAHLE“ alyvos filtro modulis, skirtas gerai žinomam koncerno „PSA Peugeot Citroen“ 1,6 l turbodyzeliniam varikliui. Šį modulį „MAHLE“ sukūrė naujos kartos varikliams, atitinkantiems „Euro 4“/„Euro 5“ reikalavimus, ir šie filtrai milijonais tiekiami tiesiai į variklių gamyklų gamybos linijas kartu su sumontuotu filtravimo elementu, sandarikliais ir taisyklingai užsuktu dangčiu.

Naujos kartos varikliai – nauji reikalavimai

„Euro 6“ nustato kur kas griežtesnius reikalavimus visam varikliui ir jo įrangai. Kiekvienas pavaros vieneto elementas turi būti paruoštas vykdyti savo funkciją ir kartu atitikti griežtus išmetamųjų dujų standartus. Cirkuliuojanti alyva patiria kintamą apkrovą, susidarančią dėl aukštos temperatūros ir pailgėjusių keitimo intervalų. Tam dabar atitinkamai pritaikytas ir alyvos filtro modulis. Jis parodytas 2 pav.

Gerai matyti, kad filtras OX 171/2 liko toks pats, jo našumas taip pat atitinka naujos kartos variklių našumą. Svarbiausias pakeitimas – sandariklis. Tai matyti ir vizualiai: jis dabar žalias, o ne juodas. Atidžiau įsižiūrėjus į sandariklį yra matomi ir konstrukcijos skirtumai. Naujas papildomas variantas žymimas OX 171/2D1.

4 punktų planas keičiant sandariklį

Visi „MAHLE“ filtrai pristatomi su jiems pritaikytais sandarikliais. Sandariklį reikia pakeisti kartu kaskart keičiant filtrą, nes sandariklis kaip ir filtras sensta, nuolatos yra veikiamas cheminių sudedamųjų variklio alyvos dalių ir daugybę kartų patiria temperatūros pokyčius. Keičiant sandariklį patartina laikytis šių taisyklių:

Tiksliai įstatyti.Naujas sandariklis turi būti įstatytas tiksliai į jam skirtą griovelį dangtyje (pav. F), o ne iš kairės ar dešinės pusės.

Elgtis atsargiai.Įstatant sandariklį negalima naudotis aštriais arba smailiais įrankiais. Idealiai tinka mažas, šiek tiek suapvalintas smaigelis iš plastiko.

Nesukti.Užmaunamo sandariklio negalima persukti (toks pavojus paprastai kyla montuojant stačiakampio pjūvio sandariklius). Būtina patikrinti, ar sandariklis tiksliai įstatytas per visą korpuso apvadą.

Gerai ištepti alyva.Visą naują sandariklį, riebokšlį ir filtro antgalį reikia ištepti šviežia variklio alyva. Tai palengvina montavimą ir sumažina pažeidimo riziką.

Kaip išvengti klaidų renkantis gaminį?

Sandariklių tipų yra labai daug, tad didelė ir galimybė suklysti renkantis. Kai kurie filtrai parduodami su skirtingais sandariklių variantais: čia pirmauja alyvos filtras OX 153, kuris, priklausomai nuo transporto priemonės, variklio ir pagaminimo metų, gali būti su penkiais skirtingais sandarikliais ar sandariklių komplektais. Kiti filtrai gali būti naudojami įvairių tipų transporto priemonių varikliuose ar net pagaminti skirtingų gamintojų, tačiau turi tinkamai pritaikytus sandariklius. Padarinių su rimtomis pasekmėmis galima išvengti taip:

1 žingsnis:palyginti duomenis. Ypatingą dėmesį atkreipti į variklio ir transporto priemonės duomenis (jie gali būti nurodyti, pavyzdžiui, internetiniame kataloge „MAHLE Aftermarket“). Pateikiama informacija apie tai, kuris filtras ir su kokiu sandarikliu skirtas konkrečiam varikliui.

2 žingsnis:vizuali patikra. Prieš keičiant, reikėtų palyginti apžiūrint. Jeigu senas ir naujas sandariklis skiriasi, reikės grįžti prie 1 žingsnio! Kodėl keitimas yra toks pavojingas dalykas? Sename korpuso dangtyje sandarinimo žiedui (naujam) per mažai vietos, jis pernelyg stipriai suspaudžiamas ir dėl to tampa nesandariu. Būna ir atvirkščiai, tada taip pat kyla problemų: juodas (senas) stačiakampio pjūvio sandariklis, įtaisytas į naują korpuso griovelį, yra per laisvas, todėl neatlieka savo funkcijos ir dėl to alyva išteka.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!