Yra keletas priežasčių, sukeltų kitų variklio elementų, pavyzdžiui, gali būti užsikimšęs alyvos grįžtamasis vamzdelis, dėl netinkamai parinktos tarpinės sumažėjęs alyvos grįžtamojo vamzdelio skersmuo (silikono naudojimas kartu / vietoje tarpinės), per aukštas alyvos lygis variklyje, kuris blokuoja jos laisvą sugrįžimą į karterį (labai dažnai pasitaiko varikliuose su įrengtais kietųjų dalelių filtrais), per didelis slėgis alyvos karteryje dėl prastos variklio būklės, kai įvyksta išmetamų dujų prasiveržimas į karterį.
Turbokompresoriaus regeneracija – kada ji būtina?
Prasisunkimai, atsiradę ne dėl turbokompresoriaus kaltės, kurie nėra susiję su jo pažeidimu, nereikalauja turbokompresoriaus regeneracijos, jei bus pašalintos jų atsiradimo priežastys. Pavyzdžiui, kai alyva patenka ant kompresijos turbinos kartu su įsiurbiamu oru, pakanka pakeisti alsuoklį ir nėra reikalo ardyti turbokompresorių. Tuo pat metu būtina atsiminti, kad ilgą laiką pasireiškiantys prasisunkimai iš alsuoklio, galiausiai gali sukelti turbokompresoriaus pažeidimą. Alyva prilimpa prie kompresijos turbinos mentelių, dėl to laikui bėgant sutrinka balansavimas. Nustačius mechaninius besisukančios sistemos elementų pažeidimus arba aptikus padidintą veleno laisvumą ir pastebėjus alyvos prasisunkimus, turbokompresorius turi būti remontuojamas arba keičiamas.
Nepakankamo variklio alyvos kiekio įtaka turbokompresoriaus elementų susidėvėjimui
Siekiant suvokti problemos esmę, reikia atsižvelgti į tai, kokia tiksli yra turbokompresoriaus sandara. Guolių sistema yra sukonstruota įvores išdėstant tarp turbokompresoriaus nejudančios šerdies korpuso ir dideliais greičiais besisukančio turbinos veleno. Konstrukcija apsaugo nuo bet kokio tarpusavyje sąveikaujančių elementų sąlyčio visame turbokompresoriaus darbo diapazone. Kartu su tepimo ir aušinimo funkcijomis susidaręs alyvos sluoksnis taip pat privalo užtikrinti veleno ir turbinos darbo stabilumą, išlaikydamas kritines kelių mikronų eilės laisvumų reikšmes.
Šiuo metu gaminamų turbokompresorių sukimosi greičiai siekia 300 tūkst. aps./min., todėl nesunku įsivaizduoti, kokias pasekmes gali turėti nepakankamas alyvos kiekis. Per trumpą laiką įvyksta elementų išdilimas ir išdegimas (dažniausiai guoliai įsitrina į veleno paviršių), o po to atsiranda per dideli tarpai besisukančioje sistemoje.
Dauguma turbokompresorių pažeidimų yra susiję su tepimo sistemos problemomis. Tinkamai eksploatuojamas turbokompresorius turi veikti be sutrikimų visu variklio darbo laikotarpiu, todėl yra labai svarbu tinkamai aptarnauti variklius su turbokompresoriais.
Kokių taisyklių privaloma laikytis, norint išvengti turbokompresorių pažeidimų?
- būtina naudoti geros kokybės variklių alyvą ir filtrus, atitinkančius transporto priemonės gamintojo rekomendacijas,
- būtina griežtai laikytis rekomenduojamų aptarnavimo intervalų,
- maitinantys ir grįžtamieji vamzdeliai turi būti keičiami naujais,
- visuomet būtina naudoti naujas alyvos tarpines,
- variklis privalo ataušti po važiavimo dideliu greičiu ir būti įkaitintas prieš didelio greičio pasiekimą,
- reikia vengti važiavimo tik trumpais atstumais.
Kodėl iš turbokompresoriaus prasisunkia alyva?
- per žemas alyvos lygis variklyje (turbokompresorius yra nepakankamai tepamas ir aušinamas),
- naudojama žemos kokybės alyva, neatspari aukštoms temperatūroms,
- alyvos tiekimo vamzdelio bei alyvos kanalų turbokompresoriaus viduje užsikimšimas, dažniausiai dėl degėsių (alyvos srauto nutraukimas),
- staigus variklio išjungimas,
- žemas alyvos siurblio našumas,
- susidėvėjęs, užsikimšęs arba prastos kokybės alyvos filtras,
- alyvos atskiedimas degalais dėl dažnos kietųjų dalelių filtro regeneracijos (važiavimas trumpais atstumais),
- per ilgi intervalai tarp aptarnavimų,
- alyvos atskiedimas aušinimo skysčiu dėl pažeistos cilindrų galvutės tarpinės.
/intercars.lt
Komentarai