Vairo kolonėlės gedimai

25 spalio 2012, 22:00

Vairo kolonėlė – tai labai svarbi vairavimo sistemos dalis. Keleivinėse transporto priemonėse jau daugelį metų plačiai naudojama yra kolonėlė su krumpliaračiais. TRW siūlomas vairo kolonėles galima suskirstytį į:

• vairo kolonėlės be stiprintuvo;

• vairo kolonėlės su hidrauliniu vairo stiprintuvo siurbliu;

• vairo kolonėlės su elektriniu vairo stiprintuvo siurbliu;

Elektriniai ir elektrohidrauliniai vairo stiprintuvo siurbliai yra modernesni nei hidrauliniai siurbliai, varomi automobilio variklio pagalba. Vis gi pamiršti hidraulinių siurblių negalima, nes jie yra sumontuoti dažname automobilyje ir pasitaiko tik jiems būdingų gedimų.

Hidraulinių vairo stiprintuvų sistemų gedimus galima skirstyti į kelias grupes:

Skysčio prasisunkimas iš sistemos

Dažniausiai šios pobūdžio gedimai pasitaiko rudens-žiemos laikotarpiu, tuomet kai keliai barstomi druska. Druskingas vanduo nuo kelio patenka į sistemą per netinkamai sumontuotas tarpines ir tuomet ant krumpliaračių atsiranda korozija. Korozija ypač pažeidžia krumpliaračius tose vietose kur jie yra uždengti ar susiję su tarpinėmis ir apsaugomis. Tuomet krumpliaračiai yra pažeisti ir reikia pasirūpinti nauja/restauruota vairo kolonėle.

Nesandarus valdymo vožtuvas

Vairo stiprintuvo galios sumažėjimas dažniausiai yra siejamas su hidraulinio vairo stiprintuvo siurblio nusidėvėjimu. Tačiau dažnai pasitaiko, kad stiprintuvo siurblio pakeitimas nepašalina šios problemos, nes problema iš tiesų yra nesandariame valdymo vožtuve, kuris yra vairo kolonėlėje. Valdymo vožtuvo nesandarumas pasireiškia matomais skysčių prasisunkimais, o tai turi įtakos vairo stiprintuvo siurblio galiai.

Vairo stiprintuvo siurblys veikia „šokinėjančiai” arba sukant vairą tik į vieną pusę

 

Dažnai pasitaikanti problema po kurio nors vairo stiprintuvo siurblio elemento keitimo yra netinkamai nuorinta siurblio sistema, dėl šios priežasties vairo stiprintuvo siurblys veikia “šokinėjančiai” arba sukant vairą tik į vieną pusę. Tai gali pakenkti ir ką tik sumontuotoms naujoms dalims. Norint tinkamai nuorinti vairo stiprintuvo sistemą reikia įpilti atitinkamo vairo stiprintuvo skysčio į tam skirtą talpą, tada 10-15 kartų pasukinėti vairą, nesusukant jo iki galo, į kairę ir į dešinę puses. Nepamirškite priekinius automobilio ratus pakelti, tam kad sumažintumėt pasipriešinimą. Po šios procedūros patikrinkite vairo stiprintuvo skysčio lygį ir jo būklę. Jeigu skystis yra užputojęs turite palaukti apie 30 min. ir pakartoti nuorinimo procedūrą.

Autorius: Michał Głażewski – TRW įmonės specialistas

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!