Greitojo paleidimo sistemos ISS veikimas ir diagnostika dyzeliniuoe varikliuose

13 vasario 2019, 22:12

Automobilių sektoriaus lūkesčiai dėl kaitinimo žvakių didėja kartu su kitomis variklių kartomis. Geros kokybės kaitinimo žvakės pasižymi trumpu šildymo laiku, nedideliu dydžiu montavimui šiuolaikiniuose varikliuose, tikslia šildymo strypo padėtimi degimo kameroje ir tinkama šildymo verte. Ši paskutinė funkcija lemia sklandų šalto variklio paleidimą.

Greitas variklio paleidimas sunkiomis sąlygomis

BERU ISS sistema (Instant Start System) pirmą kartą buvo pristatyta 2001 m. Antroji karta su nauju valdymo moduliu ir papildomu šildymo įrenginiu debiutavo po 5 metų. Dėl įdiegtų pakeitimų, paleidžiant šaltą variklį, išsiskiria mažiau kenksmingų medžiagų, todėl jie yra ekologiškesni. BERU sukurta ISS sistema pagerino šiuolaikinių automobilių su dyzeliniais varikliais komfortą, kurie užsiveda taip greitai, kaip ir patikimi benzininiai varikliai.

Už minėtą naudą privalome būti dėkingi elektroninio kaitinimo žvakės valdymo modulio darbui, kuris individualiai reguliuoja į atskirų žvakių uždegimo laiką ir įtampą. Tokiu būdu BERU ISS sistema pagerina degimo procesą. Degimo efektyvumo gerinimas padėjo transporto priemonių gamintojams laikytis griežtesnių teršalų emisijos EURO standartų. Pašildymo laikas iki 1100°C sutrumpėjo iki 2 sekundžių, o efektyvus paleidimas galimas net  -25°C temperatūroje. Elektroninis valdymas taikomas visiems kaitinimo žvakės režimams – pašildymui, paleidimui ir šildymui. Taip pat svarbu gerinti stabilumą esant tuščiai eigai ir galimybę valdyti variklio užvedimą su tiesioginiu įpurškimu.

Venk skuboto remonto

BERU ISS paleidimo sistema pasižymi aukštu patikimumu. Gedimo atveju problemą galima lengvai nustatyti integruojant ISS sistemą su diagnostikos sistema. Šildymo parametrų pokyčiai gali, bet neturi atsirasti dėl elektroninio valdymo modulio gedimo (žemiau aprašytas atvejis).

BERU GSE102/GSE101 kaitinimo žvakės valdiklį įdiegė BMW E46 modelyje. Kliento pateikta dalis nebuvo pažeista mechaniškai. Techninės komandos dėmesį patraukė apnašų sluoksnis – tamsios ir matinės apnašos dengė metalinio kaiščio paviršių, kuris jungiasi su kabeliu, einančiu į ASO. Šis kabelis dažnai pažeidžiamas dėl nešvarios kištuko jungties, o tai padidina varžą.

Bet kokiam elektros pajungimui reikalingi tvarkingi kontaktai. Jei kontaktinis paviršius yra mažas arba kontaktai yra purvini padidėja  varža. Dėl padidėjusios srovės ir temperatūros lydosi plastikas. Kištuko terminiai pažeidimai trikdo tolygę elektros srovę, atsiranda pertrūkimai. Tai dažnai atsitinka dėl atsipalaidavusių  kištukų, korozijos ar pažeistų kabelių. Kai temperatūra ant kontaktinio paviršiaus pakyla, susidaro apnašų sluoksnis. Kaip matote paveikslėliuose, kaitinimo žvakės valdiklis neturi jokių terminių pažeidimų aplink kištuką, o prijungimo kabelis tapo šilumos šaltiniu. Itin padidėjusi varža labai apsunkina valdymo modulio elektroniką, dėl ko atsiranda klaidos pranešimas arba visiškai sugenda ISS sistemos valdiklis.

Aprašytas pavyzdys rodo, kad problema, susijusi su paleidimu, ne visada atsiranda dėl valdiklio gedimo. Minėtu atveju problemos sprendimui reikia įsigyti naują kabelį, kuriais prekiaujama  tik BMW salone.  Papildomos dalies įsigijimas ASO padidins remonto išlaidas. Šiuo atveju lengviausio kelio paieška ir nepagrįstas taupymas neduos gerų rezultatų.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!