„KYB““ amortizatoriai su vidine judesio atmušimo spyruokle

14 lapkričio 2018, 22:56

Naudojant turimas žinias amortizatorių gamintojai ir konstruktoriai nuolat tobulina savo produktus. Pateikia optimalius sprendimus pagerinančius vairavimo komfortą ir saugumą bei užtikrinančius konstrukcijai ilgaamžiškumą, ypač esant ekstremalioms eksploatavimo sąlygoms. „KYB“, kaip amortizatorių projektavimo ir gamybos srities ekspertas, savo produktams įdiegia sprendimus suteikiančius klientams geriausias eksploatacines galimybes nepriklausomai nuo kelio sąlygų. Vienas iš tokių sprendimų tai vidinės judesio atmušimo spyruoklės (ang. rebound spring) panaudojimas amortizatorių konstrukcijoje.

Kasdienio vairavimo metu vairuotojai užvažiuoja automobiliu ant įvairių nelygumų, iškilimų ar kelyje įrengtų greičio ribotuvų. Tokiomis situacijomis, kai automobilio ratai atitrūksta nuo kelio paviršiaus, pakabos spyruoklė išsiplečia, dėl ko amortizatoriaus stūmoklio strypas išstumiamas visiškai net iki smūgio ribotuvo. Smūgio ribotuvo vaidmuo – užkirsti kelią visiškam stūmoklio strypo išsistūmimui iš amortizatoriaus. Apibūdintoje situacijoje jis atsitrenkia į stūmoklio strypo kreiptuvą su didele jėga, dėl ko gali padidėti jo pažeidimo rizika. Šį reiškinį dažnai lydi nemalonus ir būdingas, bildėjimą primenantis garsas. Taip pat gali būti pažeistas daugiasluoksnis tepalo sandariklis, dėl ko gali išsilieti alyva ir sugesti amortizatorius.

Siekiant to išvengti, daugelyje savo amortizatorių konstrukcijų „KYB“ naudoja specialiai suprojektuotą judesio atmušimo spyruoklę.

Tai amortizatoriaus korpuso viduje aplink stūmoklio strypo pagrindą patalpinta metalinė spyruoklė. Jos užduotis – užtikrinti, kad stūmoklių strypo kreiptuvas ir daugiasluoksnis alyvos sandariklis būtų apsaugoti nuo galimų pažeidimų, kuriuos sukelia didelės jėgos ir įtempimai, kai stūmoklio strypas yra visiškai išplėstas amortizatoriaus veikimo metu. Ši konstrukcija pagerina amortizatoriaus veikimą ir darbo parametrus. Užtikrina geresnį transporto priemonės stabilumą posūkiuose dėl papildomo pasipriešinimo padidėjusio kėbulo pakreipimo metu, taip užtikrinant vairavimo komfortą ir saugumą. Tai apsaugo amortizatorių nuo sugadinimo ir prailgina jo tarnavimo laiką.

Dėl įmontavimo amortizatoriaus viduje tai gryna akimi nematomas elementas. Produkto su vidine spyruokle identifikavimas nėra sudėtinga užduotis. Galimi du patikrinimo būdai, kurie patvirtins, kad toks sprendimas yra panaudotas. „KYB“ amortizatorių atveju, tiesiog įveskite dalies numerį elektroniniame panaudojimų kataloge, esančiame svetainėje: http://kyb-europe.com/polska/katalog/. Suradus gaminį papildomame detalių apraše pateikta informacija šiuo turiniu – „amortizatorius su atmušimo spyruokle“. Antrasis būdas tai mechaniškas patikrinimas, ar amortizatoriuje yra vidinė spyruoklė. Tuo tikslu pakanka viena ranka prilaikyti amortizatoriaus korpusą, o kita ranka laikant stūmoklio strypą, traukti jį maksimaliai į viršų. Jei stūmoklio strypas išsistumia, o atleidus sugrįžta į pradinę padėtį, tai reiškia, kad vidinėje konstrukcijoje panaudota papildoma spyruoklė.

Žinių trūkumas šioje temoje tai daugybės nesusipratimų ir problemų, susijusių su surinkimu, priežastis, dėl ko dažnai amortizatorius pakeičiamas kitos įmonės produktu (paprastai tokiu, kuris neturi vidinės judesio atmušimo spyruoklės), ar draudžiamų, bei keliančių didelę riziką ir pavojų remonto darbų metu, metodų ir praktikos panaudojimas.

Judesio atmušimo spyruoklė dalinai riboja pilną stūmoklio strypo išstūmimą iš amortizatoriaus korpuso. Montavimo procedūros ir remonto metu tai gali sukelti papildomų sunkumų ir padidinti galimų klaidų riziką. Nepaisant maksimalaus pakabos spyruoklės suspaudimo, dažnai neįmanoma sumontuoti visos kolonos. Paprastai taip būna dėl to, kad nėra galimybės įdiegti viršutinio surinkimo komplekto bei užsukti stūmoklio strypo koto viršutinės veržlės dėl jo nepakankamo išsistūmimo.

Amortizatoriaus su vidine spyruokle kolonos montavimas daugelyje atvejų reikalauja specialaus įrankio panaudojimo. Jį sudaro keli elementai. Vienas iš jų tai specialus užraktas su tefloniniu įdėklu, kuris, užblokuodamas stūmoklio strypą, apsaugo jo chromo paviršių nuo pažeidimų. Kiti elementai suprojektuoti taip, kad vidinė spyruoklė galėtų būti pakankamai suspausta, dėl ko stūmoklio strypas išsistumia iki tam tikro ilgio. Vadovaudamiesi instrukcijomis, galite užsukti stūmoklio strypo koto viršutinę veržlę bei surinkti visą koloną. Dėl šio sprendimo mechanikų darbas tampa daug saugesnis ir pašalina klaidų ir amortizatoriaus sugadinimo riziką. Specialus įrankis turi būti naudojamas montavimo metu, o jo blokada taip pat išmontuojant amortizatoriaus su vidine judesio atmušimo spyruokle koloną. Išmontuojant McPherson koloną, beveik neįmanoma patikrinti, ar amortizatoriuje yra vidinė spyruoklė. Siekiant išvengti įtampų tarp viršutinio surinkimo komplekto ir pakabos spyruoklės, prieš pradedant visą procesą rekomenduojama užrakinti amortizatoriaus stūmoklio strypą. Tai padidina darbo saugą ir apsaugo nuo galimo nekontroliuojamo pakabos spyruoklės atpalaidavimo stūmoklio strypo koto veržlės atsukimo metu.

Komentarai

Anonimas, 15 lapkričio 2018, 12:05 0 0

kokia siu amortizatoriu kainele

Atsakyti