DUNLOP istorija

5 rugpjūčio 2013, 22:00

Šiuo metu DUNLOP yra viena pirmaujančių padangų gamintojų. Šį prekės ženklą žino kiekvienas, susidūręs su automobilizmu, o ypač automobilių sporto mėgėjas. Tačiau ne kiekvienas žino, kad pirmoji DUNLOP padanga buvo sukurta…triratukui.

Łukasz Tłuchowski, grupės „Goodyear Lenkija“ marketingo skyriaus direktorius pasakoja:

– „Mūsų įmonės istorijos pradžia jau pasako tą faktą, kad „Dunlop“ tai ne tik padangos lengviesiems automobiliams. Pradžioje padangos buvo montuojamos dviračiams ir motociklams. Įdomu tai, kad 1919 m. prieš tai, kaip įmonė „Dunlop“ pradėjo gaminti padangas sunkvežimiams, autobusams bei žemės ūkio technikai, ji jau gamino padangas lėktuvams. Pirmosios jų buvo išbandytos jau 1910 m. Iki šiol įmonė tiekia padangas oro transportui.“

Kai 1928 m. įmonė įkūrė oficialią atstovybę Lenkijoje, „Dunlop“ asortimentą sudarė ne tik padangos ir kameros lengviesiems automobiliams bei sunkvežimiams, bet ir motociklams bei autobusams. Taip pat įmonė pardavinėjo gumą bei kitus dirbinius iš gumos ir natūralaus kaučiuko. „Dunlop“ būstine tapo įmonės „Macinlop“ parduotuvė, kurioje buvo prekiaujama teniso bateliais, golfo ir teniso kamuoliukais bei teniso raketėmis.

DUNLOP karo metu

1930 m. pabaigoje politinė situacija Europoje tapo daug sudėtingesnė. 1939 m., ruošiantis karui, Didžiosios Britanijos kariuomenė pradėjo testuoti „Dunlop Bulletproof” ir „Run Flat” padangas su vidine apsaugine kaučiuko danga. Šios, atsparios mechaniniams pažeidimams, padangos buvo montuojamos britų šarvuotose automobiliuose „Daimler Mk.I“. „Dunlop“ padangos buvo naudojamos daugelyje kitų karinių transporto priemonių ir lėktuvų.

1940 m., karo metu, „Dunlop“ užtvaros apsaugojo Londoną bei kitus Anglijos miestus nuo Luftwaffe atakų. Britai gynėsi narsiai ir įmonė „Dunlop“ už savo indėlį į ginkluotės gamybą, 1941 m. buvo apdovanota dviem ordinais: „Distinguished Service Order“ (DSO) ir „Distinguished Conduct Medal“ (DCM).

Karas pagaliau baigėsi. 1945 m. gruodį laivų uoste Gdynėje buvo gautas laivas su pagalba Lenkijai iš UNRRA (United Nations Relief and Rehabilitation Administration). Jame buvo dovana sugriautai Varšuvai – 10 dviaukščių autobusų. 1946 m. liepos mėnesį jie išvažiavo į Lenkijos kelius su „Dunlop“ padangomis. Kelių metų bėgyje Lenkija gavo dar pagalbos iš UNRRA – 152 angliškus sunkvežimius „Bedford OLBZ“. Iš jų buvo pagaminti gaisrininkų sunkvežimiai, kurie buvo naudojami visoje šalyje su „Dunlop Trak Grip“ padangomis. Pasak ugniagesių, šios padangos puikiai tarnavo prastuose keliuose ir vietovėse.

Ne tik padangos

Įmonės „Dunlop“ istorija nėra susijusi tik su padangomis. „Dunlop“ padarė didžiulį įndėlį į šiuolaikinių diskinių stabdžių diskų plėtrą. Bandymai šioje srityje buvo atliekami nuo pat automobilių pramonės pradžios, tačiau įmonė „Dunlop“ buvo jų pradininkė.

Lyginant diskinius stabdžius su būgniniais, jie yra galingesni – juos lengviau yra atvėsinti, todėl padidėja stabdymo efektyvumas. „Dunlop“ suprojektuoti stabdžiai buvo sumontuoti „Jaguar“ automobilyje, „Le Mans“ lenktynėse. Dėka šios naujovės, C ir D tipo „Jaguar“ automobiliai iškovojo penkias pergales 24 valandų lenktynėse „Le Mans“ (1951 m., 1953 m., 1955-1957 m.).

Geresnis stabdymas reiškė, kad reikia atnaujinti padangas, kad jos nebūtų blokuojamos smarkiai stabdant. „Dunlop“ pristatė naują protektoriaus raštą, kuris garantavo geresnį sukibimą su šlapia kelio danga.

Padangos visų tipų transporto priemonėms tai dar ne viskas. Stabdžių sistemos, teniso ir golfo kamuoliukai ir net „Dunlopillo“ čiužiniai. Įmonė „Dunlop“ per savo veiklos istoriją buvo daugiau nei padangų gamintoja.

Komentarai

Anonimas, 28 lapkričio 2013, 10:02 0 0

NESIUSTI

Atsakyti

Anonimas, 28 lapkričio 2013, 16:29 0 0

nesiųsti naujienlaiškių!!!!!!

Atsakyti

Anonimas, 29 lapkričio 2013, 7:18 0 0

Laba diena,
Jei nenorite gauti naujienlaiškių prašau parašykite elektroninį laišką šiuo adresu:
info@motofocus.lt
Arba naujienlaiškio apačioje paspauskite ant skilties "Atsisakyti naujienlaiškio"
Ačiū

Atsakyti