Varšuvoje vyko FIGIEFA kongresas autoverslininkams

5 spalio 2011, 22:00

2011 metų rugsėjo 29 dieną Varšuvoje vyko SDCM (Lenkijos autodalių distributorių ir gamintojų asociacija) organizuotas FIGIEFA organizacijos kongresas. Tarp gausybės žymiausių autodalių gamintojų ir distributorių atstovų, savo pristatymus įvairiomis aktualiausiomis autoverslui temomis skaitė Europos Komisijos, Lenkijos ministerijų ir autoverslo įmonių atstovai.

Itin aktualią laisvai automobilių remonto ir autodalių rinkai temą pristatė Europos komisijos atstovas Philippe Jean – "Europos Komisijos politika autoverslo rinkos atžvilgiu". Europos Komisijos poziciją garbingas kongreso svečias išdėstė pristatydamas šių dienų Europos Komisijos politikos aktualijas ir perspektyvas laisvos automobilių remonto ir autodalių rinkos atžvilgiu. "Siekiant išlaikyti laisvą ir konkurencingą Europos autoverslo rinką, prieinamumas prie techninės informacijos turi būti teisiškai sureguliuotas taip, jog nepriklausomi operatoriai ("ne automobilių gamintojų atstovybių servisai", aut.pastaba) turėtų galimybę be problemų naudotis laisvai prieinama informacija" – taip svečias kalbėjo apie informacijos prieinamumo nepriklausomiems servisams klausimą.

Labai svarbią temą apie perspektyvių inovacijų pritaikymą pristatė FIGIEFA generalinė sekretorė Sylvia Gotzen. Anot generalinės sekretorės, naujoji eCall (emergency call) sistema, kurios funkcija – vieno mygtuko paspaudimu vairuotojas gali iškviesti pagalbą, įtakoja papildomų sistemų kūrimą – serviso iškvietimo ir pan. Problema tame, jog šios sistemos "pririša" klientą (vairuotoją) išimtinai prie automobilių gamintojų autorizuotų aptarnavimo servisų sistemos ir taip eliminuoja iš konkurencijos nepriklausomus servisus, kurie vartotojui gali pasiūlyti žymiai mažesnes aptarnavimo paslaugų kainas.

Asociacijos FEDA vadovas Michel Vilatte akcentavo internetinės prekybos autoverslo sektoriuje niuansus. Anot Prancūzijos autoverslininkų atstovo, ši prekybos šaka turi tiek teigiamas, tiek neigiamas puses. Klientas turi būti įsitikinęs, jog pirkdamas detalę internetu gaus tinkamą jo automobiliui, o šiais laikais, atsižvelgiant į automobilių markių, modelių bei jų specifikacijų gausumą, atitinkamos dalies išrinkimas yra nelengva užduotis. Internetinės parduotuvės dažniausiai neturi tokių žinių bagažo kaip tradicinės autodalių parduotuvės ir distributoriai, todėl neretai klaidina vartotojus.

John Wormald, konsultacinės įmonės autoPolis atstovas, savo prezentacijoje pabrėžė automobilių aptarnavimo paslaugų svarbą autorizuotiems servisams, ko dėka automobilių dyleriai gali uždirbti. Taip yra dėl to, jog mokestis už automobilio tvarkymą skaičiuojamas darbo valandomis, kurios įkainotos daugiau, nei nepriklausomame servise. Atstovybių servisai paprastai taiko ir didesnius įkainius už atsargines dalis.

Anot šio autoverslo specialisto, pastaroji pasaulinė ekonomikos krizė, nepaisant kai kurių subjektyviai pateikiamų nuomonių, automobilių gamybos koncernams nebuvo didelis "kirtis". Nemažos vyriausybių paramos leido automobilių gamybos gigantams išeiti iš susidariusių padėčių be didelių nuostolių arba, tuo labiau, bankrotų. Nedaug pasikeitė automobilių remonto ir antrinė ("aftermarket") atsarginių dalių rinka. Nepaisant kai kurių nežymių susijungimų, rinkos struktūra iš esmės nepasikeitė.

"Apibendrinant šių metų kongresą, galima sakyti, jog prognozės laisvai automobilių remonto ir autodalių rinkai yra teigiamos, nors nereiškia, jog visiškai nėra nerimą keliančių dalykų. Dalyvavimas tokio pobūdžio kongresuose yra tuo svarbus, jog padeda įgauti naujos praktikos bei sužinoti naujausias rinkos tendencijas ir perspektyvas" – baigiamąja kalba kongresą uždarė SDCM prezidentas Alfred Franke.

Kongrese dalyvavę UAB "Autokurtas" atstovai liko patenkinti Varšuvoje vykusiu renginiu autoverslininkams. Anot įmonės vadovo Dr.Vytauto Garbenio kongresas suteikė naujų žinių apie pokrizinę situaciją neoriginalių detalių rinkoje ir jos artimiausias perspektyvas. Pravartu buvo sužinoti apie naujų Euro5 reikalavimų nuostatų taikymą bei konkurencijos laisvės principų realų įgyvendinimą. Tai itin aktualu nepriklausomiems servisams, kadangi jie gales teikti savo klientams platesnį paslaugų ratą. Naujų verslo kontaktų užmezgimas bei bendravimas su žymiausių autodalių gamintojų ir distributorių atstovais – vienas iš naudingiausių dalyvavimo šiame kongrese veiksnių.

MotoFocus.eu ir UAB "Autokurtas"

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!