ZF LIFETEC pristatys InCabin 2025 parodoje Barselonoje revoliucinius adaptyviųjų sulaikymo sistemų sprendimus, kurie naudoja pažangų keleivių stebėjimą. Technologija sujungia duomenis iš kamerų ir jutiklių, leidžianti pritaikyti oro pagalvių ir saugos diržų veikimą kiekvieno keleivio individualiems bruožams.

Pasyviosios saugos sistemos turi prisitaikyti prie keleivių įvairovės – nuo aukštų iki žemų, nuo lieknų iki raumeningų. ZF LIFETEC atsako į šį iššūkį, pristatydama sprendimus, pagrįstus kameromis ir pažangiais algoritmais, kurie klasifikuoja keleivius pagal ūgį, svorį ir sėdėjimo padėtį.
Technologijos demonstracija praktikoje
InCabin 2025 parodos metu, kuri vyks spalio 7–9 dienomis Barselonoje, lankytojai galės tiesiogiai pamatyti, kaip sistema realiuoju laiku dinamiškai pritaiko sulaikymo sistemas prie besikeičiančių keleivių buvimo scenarijų demonstraciniame automobilyje.
Tikslus keleivių atpažinimas kaip saugos pagrindas
ZF LIFETEC sistemos naudoja duomenų iš kamerų bei jutiklių sėdynėse ir saugos diržuose sintezę. Dėl naujos kartos algoritmų įmanomas tikslus keleivių savybių atpažinimas ir adaptyvus oro pagalvių bei saugos diržų valdymas.
„Tikslus keleivio atpažinimas yra pagrindas prisitaikančios pasyviosios saugos pritaikymui kiekvienam asmeniui individualiai”, paaiškina Haraldas Lutzas, tyrimų ir plėtros direktorius ZF LIFETEC.
Sauga ateities interjerams
Kartu su autonominio vairavimo raida ir su tuo susijusiu transporto priemonių interjerų perprojektavimu, adaptyviųjų sulaikymo sistemų svarba vis didėja. Automobilių gamintojai gali tiksliau reaguoti į realius avarijų scenarijus, o tai yra esminis žingsnis siekiant pagerinti saugą realiomis sąlygomis.
„Siekdami įgalinti tikslinį, programinės įrangos valdomą sulaikymo sistemų pritaikymą, naudojame algoritmus, kurie patikimai nustato keleivių savybes”, priduria Philippas Russas, atsakingas už keleivių atpažinimą ZF LIFETEC.
Pažangios stebėjimo funkcijos
Sistema siūlo platų keleivių stebėjimo funkcijų spektrą:
- Tikslus vaikų ir vaikų kėdučių aptikimas, skirtas oro pagalvių išsiskleidimo pritaikymui
- Keleivio buvimo atpažinimas patikimiems įspėjimams apie neužsegtas saugos diržus
- Pagalba gelbėjimo grandinės reakcijai
- Įspėjimai dėl netinkamo saugos diržų naudojimo
- Keleivių klasifikacija pritaikytoms sulaikymo strategijoms
- Netinkamos sėdėjimo padėties aptikimas su galimybe išduoti įspėjimą arba deaktyvuoti sistemas
Euro NCAP reikalavimų atitikimas
Pristatytos sistemos atitinka Euro NCAP planuose 2026 ir 2030 metams nustatytus reikalavimus, apimančius keleivių stebėjimą ir apsaugą priekinių susidūrimų metu. ZF LIFETEC pozicionuojasi kaip patikimas sistemų integratorius ir plėtros partneris pasauliniams automobilių gamintojams.
Skaitmeninio dvynio technologija
Keleivius stebinčios kameros, diržų ištraukimo jutikliai ir jutikliai sėdynėse renka svarbius duomenis ir juos apdoroja į skaitmeninį dvynį, kuris klasifikuoja kiekvieną keleivį. Šių duomenų derinys su informacija iš aktyvių transporto priemonės jutiklių leidžia personalizuotą sulaikymo sistemų reakciją avarijų scenarijuose.
Oro pagalvės ir saugos diržų įtempikliai prisitaiko prie keleivio kūno sudėjimo ir laikysenos. Suveikimo laikas yra reguliuojamas remiantis informacija apie keleivį ir avariją. Dual Contour oro pagalvė pritaiko savo tūrį naudodama dviejų pakopų dujų generatorių, priklausomai nuo sėdėjimo padėties. 8 šeimos saugos diržų įtempikliai (ACR8-/SPR8- serija) naudoja kintamus jėgos ribotuvus, kad individualiai pritaikytų sulaikymo jėgas.
ZF LIFETEC bendradarbiauja su automobilių pramone ir tarptautinėmis NCAP organizacijomis, siekdama įgyvendinti bendrą tikslą „nulinę viziją” – kelių eisme žuvusiųjų ir sunkiai sužeistųjų eliminavimą.
Komentarai