Kaip išvengti oro kondicionavimo kompresorių gedimų?

4 lapkričio 2012, 23:00

Oro kondicionavimo kompresoriai yra veikiami daugelio veiksnių ir galų gale juos tenka keisti naujais. Neteisinga ir reikalavimų neatitinkanti eksploatacija gali sukelti priešlaikinį kompresoriaus nusidėvėjimą ir netgi pakenkti kitoms sistemos dalims.

Kompresoriaus gedimų priežastys:

 

• Šaldymo alyvos trūkumas arba perteklius.

• Vidinė korozija.

• Nereguliari techninė priežiūra.

• Užsikimšęs sausintuvas ir / arba užsikimšęs plėtimosi vožtuvas.

• Netinkamas sistemos išplovimas, montuojant naują kompresorių.

• Elektros instaliacijos gedimas sankaboje.

Kompresoriaus paruošimas prieš jį montuojant

Prieš montuojant naują kompresorių, kaip ir montuojant regeneruotą kompresorių, reikia jį paruošti montavimui. Norint išvengti montavimo nesklandumų, reikėtų įsitikinti, kad yra pakankamas kiekis alyvos ir visi sistemos elementai yra tinkamai sutepti. Jei iš anksto nesutepsime elementų, gali atsirasti triukšmas veikiant kompresoriui bei kompresorius gali nusidėvėti anksčiau laiko.

DELPHI siūlo dviejų tipų kompresorius: užpildytus alyva ir sausus (be alyvos). Kompresorių, pripildytą alyva, reikia ištuštinti ir tada pripildyti tinkamu kiekiu, perkoštos, atitinkamo tipo alyvos. Kompresorių būtina sutepti atitinkama alyva. Nepriklausomai nuo kompresoriaus tipo, instrukcijoje yra pateikiama, kaip tinkamai sutepti ir sumontuoti jį, prieš užvedant variklį.

Kondicionavimo sistemos plovimas

Kondicionavimo sistemos plovimui naudokite tik aukštos kokybės žinomų gamintojų cheminius plovimo skysčius. Išplovus kondicionavimo sistemą būtina įsitikinti, kad sistemoje neliko plovimo skysčio likučių, kurie gali paveikti kompresoriaus alyvą ir sugadinti kompresorių.

Rekomenduojami tepalai kompresoriams

Dažniausia kompresorių gedimų priežastis yra netinkami tepalai, kurie trumpina kompresoriaus eksploatavimo laiką. Populiariausi yra poligliukoliniai sintetiniai tepalai (PAG). Net naudojant aukštos kokybės tepalus PAG, reikia vadovautis naujo kompresoriaus montavimo instrukcija, atsižvelgti į tepalų rūšį ir reikiamą kiekį. Kartais naudojama yra esterių alyva, tačiau ji nerekomenduojama, nes ši alyva skyla esant aukštai temperatūrai, nuo to keičiasi alyvos savybės ir gali atsirasti kompresoriaus gedimų.

 

Komandinio valdymo rotacinis kompresorius sugadintas dėl nepakankamo tepimo jo įjungimo metu. Ypatingas dėmesys turi būti skiriamas rusvai mėlynoms dalelėms, kurios atsirado dėl perkaitimo ir sukėlė kompresoriaus gedimą.
Pažeistas stūmoklinio kompresoriaus blokas, taip atsitiko dėl nepakankamo tepimo. Alyva iš kompresoriaus buvo pašalinama per retai ir atsidavė nemaloniu chemijos kvapu.
Pakito kompresoriaus alyva, ji tapo storu, juodu dumblo sluoksniu. Tokios nuosėdos susidaro, kai naudojama esterių alyva, aukštoje temperatūroje ji skyla ir pakeičia savo konsistencijos savybes.
Tam kad nauja alyva patektų į kompresorių, keičiant alyva būtina seną alyvą išleisti per alyvos išleidimo angą ir supilti naują alyvą.

 

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!