Automobilių katalizatoriai – dažniausi gedimai

10 birželio 2014, 10:28

Anot gamintojų kataliztorius išlieka veiksnus ilgą laiką, maždaug 200-300 tūkst. kilometrų, tačiau būna ir taip, kad katalizatoriaus gedimai atsiranda ir po ganėtinai trumpo jo veikimo laiko. To priežastys dažnai yra labai paprastos – dažniausiai pasitaikanti priežastis yra staigūs temperatūros pokyčiai.

Tai per karšta, tai per šalta – problemos su katalizatoriais

Automobilio išmetimo sistemą sudaro vamzdžiai, kolektorius, duslintuvai ir katalizatoriai. Katalizatorius, o  tiksliau katalizinis reaktorius yra atsakingas už kenksmingų dujų panaikinimą, kas yra ypač svarbu dėl griežtų aplinkosaugos reikalavimų susijusių su kenksmingų žmogui išmetamų dujų kiekio į aplinką. Dėl šių priežasčių į automobilius jau montuojami keli kataliziniai reaktoriai. Teoriškai katalizatorius tinkamai veikti turi ganėtinai ilgą laiką.

Anot gamintojų, dažniausios problemos su katalizatoriais turi ištikti tik po 200-300 tūkst. kilometrų. Tačiau nesklandumai su katalizatoriais atsiranda, pavyzdžiui,  ir po 50 tūkstančių kilometrų. Tokiu atveju automobilio savininkas turi tikėtis išlaidų nuo 200 lt ir net iki 6000 litų.

Jeigu katalizatorius neturi jokių mechaninių pažeidimų ar gamintojo broko ir automobilio variklis dirba tinkamai, tai katalizatoriaus veikimo terminą galėjo sutrumpinti tik priežastys susijusios su temperatūra.

– „Katalizinis reaktorius veikia prie labai aukštos temperatūros, kuri siekia 500°C, dėl šios priežasties reaktoriui yra pavojingi staigūs temperatūros pokyčiai. Kalbama apie drastišką katalizatoriaus atšaldymą, kuris gali sunaikinti vidinę katalizatoriaus struktūrą, tai liečia ypač katalizatorius su keramikiniu vidumi, katalizatoriai su metalu yra atsparesni. Toks katalizatoriaus atšaldymas gali nutikti tada, kai automobilis įvažiuoja į didelę balą“ – pasakoja Rafał Pyszny, išmetimo sistemos dalių ekspertas.

Dažna katalizatoriaus gedimo priežastis yra ilgas važiavimas su neįšilusiu varikliu, tiksliau tada kai automobilio kuro padavimo sistema yra netinkamai sureguliuota. Problema iškyla tada kai nesudegęs kuras patenka į automobilio išmetimo sistemą, kartu patekdamas katalizatorių ar katalizatorius. Patekęs į katalizatorių nesudegęs kuras katalizatoriuje užsiliepsnoja sukeldamas kelis kartus didesnę temperatūrą, kas taip pat yra katalizatoriaus gedimo priežastis.

Ši priežastis dažnai sutinkama automobiliuose su dujine įranga. Labai išderinta dujų maišymo su deguonimi sistema sukelia dažnus automobilinių katalizatorių gedimus.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!