Išsami paskirstymo mechanizmo elementų keitimo automobilyje Opel, turinčiame 1,8 16 V (C18XE) variklį, instrukcija

30 rugpjūčio 2013, 0:24

1,8 16 V varikliai buvo sėkmingai naudojami „Opel“ markės automobiliuose. Keičiant paskirstymo mechanizmo elementus, dažniausia reguliuojant diržo įtempiklį, pasitaikydavo klaidų, dėl kurių mechanizmas veikdavo garsiai arba būdavo pažeidžiamas paskirstymo diržas.

„ContiTech Power Transmission Group“ pateikia mechanikams išsamius diržo bei su juo sąveikaujančių elementų keitimo nurodymus, kurie užtikrins saugų ir, svarbiausia, kokybišką darbą.

„Opel“ rekomenduoja keisti paskirstymo diržo komplektą, t. y. varančiuosius guolius, įtempiklį bei aušinimo skysčio siurblį, kas 60 tūkstančių kilometrų arba kas ketverius metus.

Tinkamam montavimui pagal variklio gamintojo nurodymus turi būti naudojami specialūs įrankiai, pvz., iš blokavimo įrankių komplekto MULTI TOOL BOX.

Keitimo procedūra trunka apie vieną valandą.

Keitimo procedūra atliekama trimis etapais: paruošiamieji darbai, demontavimas bei mon¬tavimas.

I paruošiamieji darbai

• Identifikuokite automobilį pagal variklio numerį, kurį rasite ant variklio bloko išorinės briaunos (1 pav.).

• Atjunkite automobilio akumuliatorių.
• Pakelkite automobilio priekį ir paremkite variklį.
• Nuimkite oro filtrą kartu su oro įsiurbimo sistema ir oro srauto matuokliu.
• Nuimkite priekinį dešinįjį ratą.
• Demontuokite juostinį diržą bei kitus įrenginius, reikalingus paskirstymo mecha¬nizmo apsaugai demontuoti.
• Demontuokite viršutinę paskirstymo diržo apsaugą.

II Demontavimas

• Blokuokite smagratį.
• Demontuokite alkūninio veleno krumpliaratį (esant užblokuotam smagračiui).
• Atblokuokite smagratį.
• Demontuokite apatinę paskirstymo diržo apsaugą.
• Sukite alkūninį veleną, kol įpjova smagratyje sutaps su diagnostine smeige, esančia ant variklio bloko (2 pav.).

• Kontroliuokite žymes, esančias ant paskirstymo mechanizmo krumpliaračių (esant sutapusioms alkūninio veleno žymėms (2 pav.),paskirstymo krumpliaračių žymės turi sutapti su žymėmis, esančiomis ant vožtuvų dangtelio (3 pav.)).

• Blokuokite paskirstymo mechanizmo krumpliaračius MULTI TOOL BOX komplekte esančiu „Multilock“ įrankiu (4 pav.).

DĖMESIO: Jei keisite diržą tarpusavyje neužblokavę paskirstymo krumpliaračių, negalėsite tinkamai sinchronizuoti paskirstymo fazių !!!

• Imbusiniu raktu pasukite įtempimo guolį taip, kad rodyklė atsidurtų kairėje pusėje.
• Taip užblokavę mechanizmą, nuimkite paskirstymo diržą, išmontuokite aušinimo skysčio siurblį, varančiuosius guolius ir įtempimo guolį.

DĖMESIO: Prieš montuodami naują komplektą, patikrinkite, ar sistemoje neprasisunkia skysčiai. Pašalinkite bet kokį prasisunkimą !!!

III Montavimas

• Montuodami aušinimo skysčio siurblį, atkreipkite dėmesį į teisingą jo įstatymą į paskirstymo mechanizmo korpuso vidų ir į tai, kad siurblio „ūsas“ būtų nukreiptas į korpuso galą, į specialiai jam skirtą vietą (5 pav.).

• Sumontuokite varančiuosius guolius.
• Montuodami įtempimo guolį, atkreipkite ypatingą dėmesį į tai, kad blokuojantis elementas atsidurtų tiksliai tarp ribotuvų, o ne už jų ribų (6 pav.).

• Paskirstymo diržą montuoti pradėkite nuo alkūninio veleno krumpliaračio.
• Uždėję diržą ant visų krumpliaračių, būtinai patikrinkite žymes.
• Uždėję diržą ir patikrinę žymes, imbusiniu raktu lengvai pasukite įtempimo guolį, kad atliktumėte pirminį paskirstymo diržo įtempimą.
• Nuimkite blokavimo įrankius ir du kartus pasukite alkūninį veleną (variklio sukimosi kryptimi).
• Nustatykite įtempimo guolį taip, kad jo rodyklė sutaptų su įpjova įtempiklio laikiklyje (7 pav.).

• Naudodami sertifikuotą dinamometrinį raktą, priveržkite įtempiklio varžtą 20Nm momentu.

DĖMESIO: Tinkamas diržo įtempimas turi įtakos jo ilgaamžiškumui bei paskirstymo mechanizmo veikimo garsui!!!

• Įjunkite variklio pavarą bent du kartus, tada patikrinkite nustatymus ir, esant reikalui, sureguliuokite.
• Sumontuokite likusius elementus atbuline tvarka, papildykite aušinimo skysčio kiekį.
• Įrašykite paskirstymo diržo keitimo datą ir automobilio ridą lipduke ir užklijuokite jį variklio skyriuje.
• Paleiskite variklį, atlikite bandomąjį važiavimą.

DĖMESIO: Nuėmę diržą, nesukite nei alkūninio veleno, nei paskirstymo veleno. Variklio veleną sukite tik variklio sukimosi kryptimi. Sukite tik alkūninio veleno krumpliaratį, jokiu būdu nesukite kitų krumpliaračių. Nepamirškite pakeisti senų varžtų naujais bei laikykitės nurodytų priveržimo momentų.
 

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!