Išsami furgono / universalo „Fiat Doblo“ (263) 1.6 D „Multijet“ paskirstymo mechanizmo elementų keitimo instrukcija

21 vasario 2016, 20:44

„Fiat Doblo“, varomas 1,6 l variklio „Multijet“, yra labai populiarus komercinės paskirties automobilis, sėkmingai naudojamas ne tik verslo tikslais, bet ir kaip didelis šeimos automobilis.

Populiarumo priežastys – tai dideli matmenys ir įvairiems poreikiams pritaikytas bei taupus dyzelinis variklis. Paskirstymo mechanizmą šiame automobilyje varo paskirstymo diržas, kurį keičiant gali pasitaikyti svarbių klaidų, susijusių su netinkamu montavimu. Tam, kad šis darbas būtų atliktas sklandžiai, „ContiTech“ Pavaros perdavimo grupės ekspertai pateikia išsamią instrukciją, kurioje žingsnis po žingsnio paaiškina, kaip tinkamai pakeisti diržą.

Transporto priemonės gamintojas automobiliuose, kuriuose nėra kietųjų dalelių filtro, paskirstymo diržą rekomenduoja tikrinti ir, jeigu reikia, jį pakeisti kas 150 tūkst. kilometrų arba kas 5 metus. Automobiliuose, turinčiuose kietųjų dalelių filtrą, paskirstymo diržą rekomenduojama tikrinti kas 140 tūkst. kilometrų arba kas 5 metus.

Patarimas: keičiant diržą, taip pat reikia pakeisti įtempiklį, guolius ir aušinimo skysčio siurblį.

Paskirstymo diržo keitimas trunka 2,7 valandos.

Norint tinkamai pakeisti diržą, reikia naudoti šiuos įrankius:

1. Paskirstymo veleno blokatorių – OE 1870836000;

2. Paskirstymo veleno blokatorių – OE 1870896900;

3. Smagračio blokatorių – OE 1860898000;

4. Alkūninio veleno blokatorių / alkūninio veleno reguliavimo įrankį – OE 2000003000;

5. Krumpliaračio laikiklį – OE 1870815000.

Parengiamieji darbai:

– Identifikuoti transporto priemonę pagal variklio kodą.

– Atjungti transporto priemonės akumuliatorių.

– Nuėmus paskirstymo diržą, nesukti alkūninio veleno arba paskirstymo veleno.

– Pasukti variklį įprastine sukimosi kryptimi (į dešinę).

– Variklį sukti TIK alkūninio veleno krumpliaračiu, o ne kitais krumpliaračiais.

– Atkreipti dėmesį į visus priveržimo momentus.

– Pakelti ir atremti transporto priemonės priekinę dalį.

– Išmontuoti: variklio gaubtą, apatinę ir dešinę variklio apsaugas, priekinį dešinįjį ratą, juostinį diržą su įtempimo ir varančiuoju guoliais, oro filtrą su išvestimis iš korpuso, oro tiekimo į turbokompresorių žarną, oro srauto matuoklį, variklio tvirtinimo varžtus, variklio tvirtinimo elementus ir paskirstymo mechanizmo apsaugą.

– Atremti variklį.

Išmontavimas:

1. Nuimti smagračio apsaugą ir į smagratį įstatyti blokatorių (186089000) (1a–d pav.).

2. Atsukti varžtus ir nuimti alkūninio veleno skriemulį.

3. Nuo smagračio nuimti smagračio blokatorių (186089000).

4. Nustatyti paskirstymo mechanizmo padėtį pagal žymas.

5. Atjungti degalų slėgio daviklio kištuką, kad būtų galima atsukti paskirstymo veleno korpuso varžtus (2 pav.). Atsukti alkūninio veleno korpuso varžtus.

6. Į paskirstymo veleno korpusą įdėti blokatorių (1870896900) (3a ir 3b pav.).

7. Atsukti alyvos karterio varžtus kairėje pusėje, prie alkūninio veleno skriemulio, ir ant alkūninio veleno skriemulio uždėti alkūninio veleno reguliavimo įrankį (2000003000) (4 pav.).

8. Patikrinus paskirstymo mechanizmo padėtį, įrankį galima nuimti, o įtempimo guolį atlaisvinti, atveržiant jo varžtą. Nuimti paskirstymo diržą.

Montavimas:

1. Uždėti naują įtempiklį ir varančiuosius guolius.

2. Atlaisvinti paskirstymo veleno krumpliaratį, sumontavus ant jo krumpliaračio laikiklį (1870815000), tada atlaisvinti paskirstymo veleno varžtus (5 pav.).

3. Uždėti paskirstymo veleno blokatorių (laikiklis – 1870836000) (5 pav.).

4. Paskirstymo diržą dėti pradedant nuo alkūninio veleno krumpliaračio laikrodžio rodyklės sukimosi kryptimi (į dešinę). Reikia įsitikinti, kad diržas tiksliai priglunda prie krumpliaračių ir niekur nėra sulenktas. Paskirstymo diržas tarp krumpliaračių turi būti stipriai įtemptas! Paskirstymo diržo žymos turi sutapti su paskirstymo veleno krumpliaračio, alkūninio veleno krumpliaračio ir aukšto slėgio siurblio krumpliaračio žymomis (6a ir 6b pav.).

5. Ant alkūninio veleno krumpliaračio dar kartą uždėti alkūninio veleno reguliavimo įrankį (2000003000), pritvirtinti varžtais (7 pav.) ir patikrinti paskirstymo mechanizmo padėtį.

6. Naudojant atsuktuvą, spausti įtempiklio spyruoklę žemyn tol, kol įtempiklio indikatorius sutaps su kiauryme (8a ir 8b pav.).

7. Priveržti įtempiklio varžtą 23–28 Nm priveržimo momentu.

8. Priveržti paskirstymo veleno krumpliaratį 28–31 Nm + 40° priveržimo momentu (9 pav.), naudoti krumpliaračio laikiklį (1870811500).

9. Nuimti blokatorius.

10. Pasukti alkūninį veleną du apsisukimus variklio sukimosi kryptimi. Nustatyti variklį į cilindro VRT padėti Nr. 1. Uždėti paskirstymo veleno blokatorių ir alkūninio veleno reguliavimo įrankį. Jeigu blokatoriaus uždėti neįmanoma, reikia pataisyti paskirstymo mechanizmo padėtį. Patikrinti paskirstymo diržo įtempimą.

11. Nuimti blokatorių, reguliavimo įrankį, pakeisti ir priveržti paskirstymo veleno korpuso riebokšlį su nauju varžtu (13–16 Nm). Nuimti laikiklį ir sumontuoti elementus atvirkštine išmontavimui tvarka.

12. Sumontuoti: paskirstymo mechanizmo diržo apsaugą, alkūninio veleno skriemulį (sukimo momentas 23–28 Nm), juostinį diržą su įtempimo ir varančiaisiais guoliais, variklio tvirtinimo elementus ir jų tvirtinimo varžtus, oro filtro korpusą su oro įvestimis, oro tiekimo į turbokompresorių žarną, oro srauto matuoklį, variklio gaubtą, apatinę ir dešinę variklio apsaugas, priekinį dešinįjį ratą.

13. Įrašyti informaciją apie „ContiTech“ paskirstymo diržo pakeitimą į pateiktą lipduką ir priklijuoti jį variklio skyriuje (10 pav.).

14. Užvesti variklį ir atlikti bandomąjį važiavimą.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!