Variklinės alyvos. Kodėl turėtume atkreipti dėmesį į variklines alyvas?

1 vasario 2016, 22:29

Atsakymas yra gana paprastas. Šiuolaikiniai varikliai – tai ypač sudėtingi įrenginiai su dideliu skaičiumi judančių dalių, veikiančių labai plačiame temperatūrų intervale ir veikiamų medžiagų paviršių įtempimus sukeliančių veiksnių. Būtent alyva apsaugo transporto priemonės variklį nuo susidėvėjimo ir korozijos, užtikrina tinkamą jo tepimą ir ilgą eksploatacijos laiką, taip pat atlieka variklio valymą. Siekdami išvengti nemalonių netikėtumų, susijusių su variklio gedimais, turime pasirūpinti, kad būtų naudojama būtent mūsų automobiliui tinkama alyva.

Moderniuose varikliuose alyva daro įtaką:

·       variklio eksploatacijos laikui;

·       degalų sąnaudoms;

·       išmetamųjų teršalų kiekiui.

Variklinės alyvos skirstomos įvairiais būdais, be kitų, pagal jų klampumą arba tankį, tačiau svarbiausias būdas yra pagal alyvos pagrindą, t. y. tai, iš ko ji pagaminta. Taigi susitelkime į šį klausimą. Bazinė alyva yra pagrindinis variklinės alyvos komponentas. Bazinės alyvos yra tarpiniai alyvos gamybos produktai. Variklinių alyvų savybes lemia ne tik bazinės alyvos kokybė, bet ir priedų, kurių kiekis šiuolaikinėse alyvose svyruoja nuo procento dalių iki keliolikos procentų, sudėtis, kokybė ir tarpusavio proporcijos.

Visos variklinės alyvos yra skirstomos į mineralines, pusiau sintetines ir sintetines, priklausomai nuo naudojamos bazinės alyvos tipo.

Mineralinėje alyvojeyra naudojama bazinė alyva, atskirta nuo naftos tradiciniu rafinavimo tirpikliais būdu. Įprastai ji naudojama senesniems automobiliams. Jos privalumas yra tai, kad alyva neveikia variklio sandarinimo vietų. Tarp minusų galima paminėti greitą klampumo ir efektyvumo mažejimą.

Pusiau sintetinė alyva– tai mineralinių ir sintetinių bazinių alyvų mišinys skirtingomis proporcijomis. Kaip ir ankstesnės grupės alyvos, ši alyva skirta automobilių varikliams, kuriems nereikia aukštos kokybės tepimo. Šios grupės alyva yra šiek tiek atsparesnė greito senėjimo procesui ir neveikia variklio sandarinimo vietų.

Sintetinė alyvayra gaminama naudojant vadinamąsias sintetines bazines alyvas, gaminamas naudojant įvairias chemines reakcijas, kuriomis alyvos savybės suderinamos taip, kad būtų pasiektas aukštesnis pagrindinių eksploatacinių parametrų lygis nei mineralinės alyvos atveju. Dėl savo veikimo patikimumo ir atsparumo, visų pirma, ten, kur svarbus veikimas esant žemai temperatūrai ir didelis stabilumas esant aukštai temperatūrai, taip pat apsauga nuo priemaišų susidarymo, vis populiaresnė tampa sintetinė alyva. Šie parametrai tiesiogiai sąlygoja lėtesnį variklio susidėvėjimą ir eksploatacinių laikotarpių pratęsima, taip pat mažesnį degalų suvartojimą.

Taigi, jeigu dviem žodžiais reikėtų nusakyti, kuo skiriasi mineralinė alyva nuo sintetinės, reikėtų pabrėžti, kad, paleidus variklį, mineralinė alyva pradeda cirkuliuoti tepimo sistemoje tik po tam tikro laiko, o netepamos dalys tuo metu kontaktuoja tarpusavyje, todėl atsiranda trintis. Tuo tarpu sintetinė alyva pradeda cirkuliuoti beveik iš karto ir gali apsaugoti visas judančias variklio dalis.

Kalbant apie parametrus, ne visas mineralines (taip pat ne visas sintetines) alyvas galima laikyti tokiomis pačiomis. Institutas „American Petroleum Institute“ (API) bazines alyvas skirsto į penkias grupes. Pirmosios trys grupės yra rafinuotos iš naftos. IV grupės alyvos – tai PAO (polialfaolefino) alyvos. V grupė – tai visos kitos alyvos, neįtrauktos į I–IV grupes.

Kodėl reikia rinktis „Comma“ alyvą?

Šio prekės ženklo alyva yra gaminama Jungtinėje Karalystėje, naudojant aukšciausios kokybės žaliavas, įskaitant „ExxonMobil“ bazines alyvas ir specialius priedus, kuriuos tiekia „Lubrizol“, „Chevron“ bei „Infineum“. Visi „Comma“ produktai yra kuriami siekiant užtikrinti didžiausią patikimumą, efektyvumą ir ilgiausią variklio eksploatavimo laiką.

Naudodami COMMA alyvą, gauname:

·       aukšto lygio variklio apsaugą;

·       iki minimumo sumažintą alyvos senėjimo procesą;

·       greitą tepimo taškų pasiekimą paleidžiant šaltą variklį ir jam veikiant žemoje temperatūroje;

·       ypač gerą apsaugą aukštoje temperatūroje;

·       išskirtinį atsparumą terminiam skilimui;

·       variklio švarą;

·       puikią apsaugą nuo kenksmingų nuosėdų sluoksnio susidarymo;

·       švarų variklio darbą;

·       didesnį variklio efektyvumą;

·       didesnį atsparumą oksidacijai (tankio padidėjimas), sumažinantį variklio trintį;

·       mažesnį suvartojamų degalų kiekį važiuojant greitai;

·       efektyvesnį variklio veikimą platesniame temperatūrų intervale.

Įmonė „Comma“ supranta, kokias svarbias funkcijas alyva atlieka skirtinguose transporto priemonių modeliuose, todėl jos produktų strategija užtikrina klientams, kad alyva puikiai tiks visiems varikliams.

Svetainėje www.pl.commaoil.com/products jau galima rasti programėlę, kuri padės pasirinkti „Comma“ rekomenduojamą variklinę alyvą, aušinimo skystį, stabdžių skystį ir automobilio priežiūros priemones.

„Comma Oil & Chemicals Ltd“ informacija

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!