Kaip montuojant išvengti netinkamo įtempiklio nustatymo?

11 lapkričio 2015, 23:23

Remdamiesi „Renault“ 1.6 16V variklio pavyzdžiu, atkreipsime dėmesį į įtempiklio montavimo netinkama kryptimi ir paskirstymo sistemos sumontavimo, nesilaikant gamintojo reikalavimų, pasekmes.

Montuojant įtempiklį, jį reikia pasukti atitinkama kryptimi: kartais į kairę (prieš laikrodžio rodyklę), kartais į dešinę (pagal laikrodžio rodyklę). Reikia kruopščiai patikrinti variklio kodą, nes atliekant montavimą žemiau nuro­dytuose varikliuose yra ženklių skirtumų.

DĖMESIO! Daugumoje 1.6 16V variklių, keičiant paskirstymo sistemą, „Re­nault“ rekomenduoja pakeisti visus juostinio diržo sistemos elementus.

Nepaleiskite variklio neuždėję visų juostinių diržų!

VKMC 06020 komplekto paskirtis:

 

GAMINTOJAS

MODELIS

VARIKLIS

VARIKLIO KODAS

 

„DACIA“

 

 

„DUSTER“, „LOGAN“, „LOGAN MCV“

 

 

1.6 16V

 

 

K4M 606, K4M 690, K4M 694, K4M 696, K4M 697, K4M 698

 

 

„NISSAN“

 

 

„KUBISTAR“

 

 

1.6 16V

 

 

K4M 744, K4M 750, K4M 752, K4M 753

 

 

„RENAULT“

 

 

„CLIO II“, „CLIO III“, „DUSTER“, „FLUENCE“, „GRAND SCENIC II“, „KANGOO I“, „KANGOO II“, „KANGOO BE BOP“, „LAGUNA I“, „LAGUNA II“, „LOGAN“, „MEGANE I“, „MEGANE II“, „MEGANE III“, „SCENIC I“, „SCENIC II“, „SCENIC III“, „THALIA I“, „THALIA II“, „TWINGO II“, „WIND“

 

 

1.4 16V

 

 

AK4J 710, K4J 711, K4J 712, K4J 713, K4J 714, K4J 730, K4J 732, K4J 740, K4J 750,

K4J 770, K4J 780

 

VKMC 06021 komplekto paskirtis:

 

GAMINTOJAS

MODELIS

VARIKLIS

VARIKLIO KODAS

 

„RENAULT"

 

 

„CLIO Grandtour“, „CLIO III“, „FLUENCE“, „GRAND SCENIC II“, „GRAND SCENIC III“, „LAGUNA II“, „LAGUNA II Grandtour“, „LAGUNA III“, „MEGANE CC“, „MEGANE II“, „MEGANE II Coupé-Cabriolet“, „MEGANE II Estate“, „MEGANE II Saloon“, „MEGANE III Coupe“, „MEGANE III Grandtour“, „MEGANE III Hatchback“, „MEGANE III Saloon“, „MODUS“ / „GRAND MODUS“, „SCENIC II“, „SCENIC III“

 

 

1.6 16V

1.6 Hi-Flex

1.6 16V Bifuel

 

 

K4M 606, K4M 690, K4M 694, K4M 696, K4M 697, K4M 698

 

„Renault“ 1.6 16V variklio paskirstymo sistemos montavimo vadovas

1. Reikia paruošti variklį pagal gamintojo re­komendacijas. Pasiruošti atitinkamas blo­kavimo priemones. Išleisti ir utilizuoti seną aušinimo skystį.

2. Nuo aušinimo skysčio siurblio montavimo paviršiaus pašalinti seną tarpiklį ir nu­valyti kitus nešvarumus. Įsitikinti, kad aušinimo skysčio siurblio tvirtinimo varžtų skylės yra švarios, kadangi sriegio nešvarumai gali lemti netinkamą varžtų priver­žimo sukimo momentą. Valant aštriais įrankiais, reikia būti atsargiais, nepažeisti variklio bloko, kadangi tai gali sukelti aušinimo skysčio nutekėjimą tarp bloko ir metalinio tarpiklio. Keičiant aušinimo sistemos elementus, reikia kruopščiai pra­plauti variklį vandeniu. Bet kokios nuosėdos, drožlės ir kiti sistemoje likę nešvaru­mai gali pažeisti naujo siurblio riebokšlį!

3. Naudokite naują, komplekte esantį metalinį tarpiklį. Labai tiksliai ir taupiai sandarinimo pasta sutepti galimas variklio bloko pažeidimo vietas. Net ir nedi­delis pastos kiekis, patekęs į riebokšlį, jį sugadina, vyksta nutekėjimai ir netenkama garantijos.

4. Sumontuokite naują siurblį VKPC 86416. Visus varžtus pirmiausiai prisukite pirštais, o po to užveržkite paveikslėlyje parodyta tvarka dinamometriniu raktu, taikant nurodytus sukimo momentus.

M6 – sukimo momentas 11 Nm

M8 – sukimo momentas 22 Nm

Dėmesio! Prieš montuojant įtempiklį, reikia patikrinti smeigės priver­žimo sukimo momentą – pagal gamintojo specifikaciją jis siekia 7 Nm. Netinkamas smeigės priveržimo sukimo momentas gali sukelti siste­mos įtempimo praradimą.

5. Sumontuoti naują įtempiklį ir patikrinti, ar įtempiklio padėtį blokuojanti plokštelė yra tinkamoje aušinimo siurblio vietoje. Pirštais prisukti tvirtinimo veržlę.

6. Sumontuoti guolį VKM 26020 su poveržle. Sukimo momentas: 50 Nm.

7. Pašalinti riebalus nuo alkūninio veleno ir krumpliaračio. Nustatyti alkūninio veleno įpjovą ties 12 val. (žr. paveikslėlį).

8. Patikrinti, ar įtempiklio plokštelė yra „8 valan­dos“ padėtyje (žr. paveikslėlį), sumontuoti dir­žą pagal gamintojo nurodymus.

9. Dėmesio: krypties rodyklė paveikslėlyje! Nu­statyti įtempiklį pagal laikrodžio rodyklę, kaip nurodo gamintojas. Įtempiklio priveržimo su­kimo momentas: 27 Nm.

10. Tinkamas įtempiklio plokštės nustatymas pažymėtas apskritimu (+/- 2 laipsniai). Su­montuokite likusius elementus atvirkštine tvarka.

11. Sumontuokite naują alkūninio veleno skrie­mulį su sukamųjų virpesių slopintuvu, jeigu reikia. Sukimo momentai:

20 Nm + 135 laipsniai (VKMA/C 06020/06021)

40 Nm + 115 laipsnių („Scenic“, „Grand Scenic“)

40 Nm + 145 laipsniai („Clio“, „Laguna“ VKMA/C 06023)

Įtempiklio nustatymas prie­šinga nei nurodyta kryptimi priverčia diržą dirbti dides­niu guolio apgaubimo kam­pu, o tai, savo ruožtu, sukelia diržo kaitimą (kaip parodyta paveikslėlyje) ir sistemos pažeidimą.

„SKF Polska S. A.“ Informacija

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!