Patikimumo paslaptis – cilindro galvutės varžtai

11 lapkričio 2012, 23:00

Atsižvelgiant į tai, kaip yra veikiama cilindro galvutė, negalima nuvertinti varžtų reikšmės. Cilindro galvutė yra veikiama įvairių jėgų, skirtingų slėgių, skirtingų temperatūrų. Kiekvienas cilindro galvutės varžtas, atlieka didžiulį vaidmenį, užtikrinant bendrą darbą.

Varžtų reikšmė

Vieno varžto galvutė, priklausomai nuo jos konfigūracijos ir nuo varžtų skaičiaus ir išdėstymo, turi išlaikyti apkrovą, viršijančią 3 t. Tai daro varžtus vienomis svarbiausių variklio detalių. Todėl montuojant naują cilindrų galvutę, būtina senus varžtus keisti naujais. Taip pat labai svarbu sriegį ir varžto apačią sutepti tepalais.

Nors varžtai laikomi nelanksčiais, dažnai varžtų galvutės išsitempia. Toks sprendimas leidžia surasti atitinkamos jėgos ir elastingumo santykį, kurio dėka išlaikomas slėgis ir cilindrų galvutės bei tarpinės suspaudimas.

Naujesniuose varikliuose, ypač su aliumininėmis galvomis, dažnai naudojami TTY varžtai (ang. Torque to Yield). Priešingai įprastiems varžtams, TTY varžtai deformuojasi gerai, tačiau kontroliuojamai. Šių varžtų ypatumas yra tas, kad varžtui išsitempus iki reikiamo taško, jis negrįžta į savo pradinį ilgį. Dėl šios priežasties TTY varžtai negali būti panaudojami antrą kartą. Naudojant TTY varžtus, išgaunamas didesnis prispaudimo slėgis ir sandarumas.

Raktas į sėkmę

Labai svarbu kokiais įrankiais yra įsukami varžtai. Tinkama rakto kokybė užtikrina varžto prisukimą atitinkamu stipriu, kitaip stipris gali būti didesnis nei nurodyta dinamometriniame rakte. Norint teisingai įsukti varžtus, nerekomenduojama naudoti pneumatinių įrankių.

Neskaitant tinkamo varžtų įsukimo, svarbus yra varžtų sukimo eiliškumas, montuojant galvutę. Informaciją apie varžtų įsukimo eiliškumą, paprastai pateikia automobilių gamintojai, varžtų tiekėjai arba variklių galvučių tiekėjai.

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!