Vilkimo kablio montavimas ir ESP sistema

21 gegužės 2019, 0:15

Vilkimo kablio montavimas yra vis labiau populiarėjanti procedūra. Rutulinio vilkimo kablio montavimas neretai yra susijęs su trikdžiais transporto priemonės elektros instaliacijoje. Tačiau ne visi žino, kad vilkimo kablio įrengimas naujausiuose automobiliuose veikia ESP sistemą. Vis daugiau transporto priemonių gamintojų numato galimybę ją pritaikyti.

ESP sistema (ang. Electronic Stability Program) yra elektroninė sistema, skirta stabilizuoti važiavimą ekstremaliomis sąlygomis. Ji renka duomenis iš daugelio jutiklių, pvz.: ABS, vairo pasukimo kampo, stabdžių skysčio slėgio linijose, ratų sukimosi greičio. Kai jutikliai nustato, kad automobilis neatitinka vairuotojo ketinimų, variklio valdiklis sumažina degalų dozę ir stabdo atitinkamus ratus, kad atgautų automobilio valdymą. Kai ESP neveikia arba veikia netinkamai – žymiai sumažėja mūsų saugumas. Dar blogiau yra tai, kad gamyklinė ESP sistema neveikia tinkamai arba dėl kokių nors priežasčių neatitinka eksploatacinių charakteristikų faktinių sąlygų.

Nemalonios situacijos

– Nedaug žmonių prisimena, kad vilkimo kablio montavimas vis dažniau veikia kelių stabilizavimo sistemos, vadinamos ESP arba ESC, veikimą. Išplėstinėse šios sistemos versijose elektronika atsižvelgia į transporto priemonės priekabos judėjimą. Sistema gali valdyti automobilį taip, kad būtų apribotas priekabos paslydimas, pvz.: stiprių vėjo smūgių metu. Kad ESP galėtų atsižvelgti į tai, kad prie kablio kažkas prijungta, būtina pritaikyti sistemą naudojant diagnostinį kompiuterį. To  neįmanoma atlikti kiekviename automobilyje, tačiau verta, jei transporto priemonės gamintojas numato tokią galimybę – aiškina „Steinhof“ paslaugų vadybininkas Franciszek Niemiec.

Kaip pakeisti ESP sistemos charakteristikas po vilkimo kablio įdiegimo

Tai galime padaryti tik per duomenų magistralės diagnostikos sąsają, t. y. „CAN Gateway“ modulis. Žinomuose diagnostikos testeriuose, prisijungus prie ECU, pasirinkite CAN-Bus / Gateway 3.0 sistemos skaitymą ir įveskite „Adjustments“ arba „Adaptations“. „Konfigūracijos įrašuose“ galite rasti „priekabos valdymo“ padėtį. Jei ši parinktis yra prieinama, kitame skirtuke, turėtų pasirodyti sistemos, žinomos kaip TSM arba TSA, aprašymas. Jos yra atsakingos už priekabos nuleidimo sumažinimą slydimo atveju, o tai užtikrina aktyvų stabdžių veikimą ir sukimo momento atskyrimą nuo atskirų ratų. Tačiau reikėtų paminėti, kad ne kiekviena ESP sistema yra prijungta prie TSM sistemos, todėl ne kiekviena procedūra bus įmanoma ir  būtina.

– ESP sistemos pritaikymas po vilkimo įtaiso surinkimo pasitaiko vis dažniau, tačiau visada reikia patikrinti, ar automobilių gamintojas būtent tam modeliui suteikė tokią galimybę. Kalbant apie tai, kaip tinkamai konfigūruoti sistemą, būtini gamintojo dokumentai arba bent jau patikimų diagnostinių testerių techninės priežiūros instrukcijos. Patirtis ir tinkama įranga yra svarbiausi, nes visoms elektroninių sistemų adaptacijoms reikia specialių žinių. Tai neturėtų būti daroma be techninės dokumentacijos ir tinkamo mokymo, nes teisingas ESP / ESC sistemos veikimas yra mūsų ir kitų  saugumas, – apibendrina Franciszek Niemiec.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!