Ar Europa stabdo savo automobilių pramonę?

9 sausio 2019, 22:42

Kai Europos Komisija paskelbė planus sumažinti išmetamo CO2 kiekį, automobilių pramonės atstovai iš esmės vienareikšmiškai tvirtino, kad iki 2025 m. planai sumažinti CO2 kiekį iki 15 % ir 30 % iki 2030 m.  per daug ambicingi arba net nerealūs. Šiuo metu Europoje vyksta diskusijos ne dėl CO2 išmetamo kiekio sumažinimo, bet jau aptariami aukštesni galutiniai tikslai. Kyla klausimas ne ar mažinti, bet kaip tai padaryti?

Diskusija  Briuselyje: ar mes stabdome automobilių pramonę?

Jei Europos Komisijos siūlymas įaudrino automobilių pramonės atstovus, kai kurių valstybių narių postulatai, o taip pat Europos Parlamento Aplinkos apsaugos, Visuomeninės sveikatos ir maisto saugos komiteto (ENVI) tiesiog PRITRENKĖ. ENVI komisija pasiūlė CO2 kiekį sumažinti 20 % iki 2020 m. ir 45 %  iki 2030 m., o kai kurių valstybių nariai siūlė sumažinti net iki 60 %. Tad niekas nebesvajoja apie Europos Komisijos ambicingo pasiūlymo sušvelninimą.

Papildomi procentai iš esmės yra dirbtinis nukrypimas nuo įprastų variklių technologijų, kurios taip pat siūlo savo indėlį mažinant CO2 išmetimą, elektra varomų automobilių sąskaita, kurie, nepaisant sukelto ažiotažo, neturi didelės paklausos. Dauguma Europos šalių, vis dar neturi tinkamos šių elektra varomų transporto priemonių įkrovimo infrastruktūros. Šių transporto priemonių  kaina dar yra gana didelė. Vis dėl to ENVI komisija aiškiai apibrėžia privalomą ribą žemos (mažiau 50 Gco2/km) ir nulinės emisijos automobiliams, kad jie sudarytų 20 % – 2025 m., o 2030 m. – 40 % automobilių gamintojų pardavimų.

– Tai neatitinka technologinio neutralumo principų, – nurodo Sigrid de Vries, CLEPA generalinis sekretorius. Automobilių dalių gamintojai visiškai palaiko siekį sumažinti išmetamųjų dujų kiekį ir didžiuojasi, kad pateikia technologijas jų sumažinimui. Tačiau sektorius ragina kelti realius ir ambicingus tikslus, kad būtų galima kuo geriau paremti pakitimus, kurie neabejotinai vyksta,-priduria de Vries.

Technologinio neutralumo principas reiškia, kad Europos įstatymų leidėjas turėtų nustatyti tikslus ir leisti juos pasiekti  skirtingais būdais, nenurodydamas metodų. Akivaizdu, kad toks požiūris teigiamai veikia naujoves automobilių pramonėje. Šis apribojimas neturės įtakos automobiliams varomiems elektra.

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!