Stabdžių diskų keitimas. Techniniai patarimai

9 sausio 2019, 22:40

Stabdžių diskai atlaiko dideles mechanines ir termines apkrovas. Apkrovos padidinamos veikiant ir aplinkos veiksniams: vandens, purvo ir žvyro keliuose. Šie veiksniai daro didelį poveikį stabdžių diskų susidėvėjimui. Keičiant stabdžių diskus labai svarbu laikytis gamintojo nurodymų.                                       

Kai stabdžių diskas susidėvi, t.y., kai pasiekia gamintojo nurodytą storį, jis turi būti pakeistas. Prieš išimant stabdžių diską, reikia jį palyginti su nauju. Be tinkamo jo numerio, reikia įsitikinti, kad turimi visi elementai, reikalingi stabdžių diskų tvirtinimui prie rato stebulės, t.y. nauji varžtai, pleištai ir tepalai, taip pat tinkami įrankiai, reikalingi nepriekaištingam pakeitimui.

Transporto priemonė turi būti saugiai pakelta, ratas nuimtas. Atjungti ABS sistemą, stabdžių kaladėlių nusidėvėjimo indikatorių ir atjungti stabdžių stiprintuvą.  Stabdžių stūmokliai nustatomi mechaniniu būdu. Norint tai padaryti, reikia ištraukti smaigą ir sukti adapterį, esantį po juo, prieš laikrodžio rodyklę. Stūmokliukai atstums viduje esančias stabdžių trinkeles. Suveikus perkrovimo sankabai reguliatoriuje, išgirsite garsą.

Dabar galite ištraukti smaigą, saugos varžtą, montavimo spyruokles su stabdžių trinkelėmis. Išsukus stabdžių  jungiamuosius tvirtinimo gnybtų varžtus, jungtis gali būti nuimta.

Rato stebulės išmontavimas su stabdžių diskais

Pastaba: Šis procesas gali būti kitoks, priklausomai nuo stabdžių sistemos ir transporto priemonės gamintojo.

Norint nuimti stebulę ir prie jos pritvirtintą stabdžių diską, pirmiausiai reikia nuimti ašies veržlės dangtelį bei pačią veržlę. Nuimtą stebulę ir stabdžių diską reikia padėti ant stabilaus paviršiaus. Dabar galima nuimti ABS žiedą, o visus jungiamuosius varžtus tarp stebulės bei stabdžių disko atlaisvinti ir atsukti. Stabdžių diską galima išmontuoti iš stebulės hidraulinio preso pagalba.

Prieš montuojant naują stabdžių diską, stebulės kontaktiniai paviršiai turi būti kruopščiai išvalyti ir nepažeisti korozijos. Naudoti tik naujų varžtų komplektą  prie stebulės tvirtinant stabdžių diską.

Niekada nenaudoti dėvėtų stabdžių trinkelių

Kitame etape ant ratų stebulės yra montuojamas jutiklio, ABS žiedas. Stebulę galima pritvirtinti prie ašies veržle. Ašies veržlę priveržti atitinkamu sukimo momentu ir uždėti apsaugą. Prieš pakartotinai montuojant stabdžių kaladėles, reikia išvalyti stabdžių diską specialiu valikliu (TRW). Kuomet sumontuotos padėties reguliavimo (kreipiančiosios) spyruoklės, reikia montuoti naujas stabdžių kaladėles.

Tvirtinimo varžtai turi būti priveržti sukimo momentu, kurį nurodo transporto priemonės gamintojas. Niekada nemodifikuokite stabdžių trinkelių šiame etape. Šlifavimas arba atvirkštinis sumontavimas  gali sukelti mechaninę arba terminę perkrovą ir tuo pagreitinti susidėvėjimą. Taip galima sukelti nepageidaujamą triukšmą bei stabdžių kaladėlių kreipiklių „prikepimą“ bei sumažinti stabdymo efektyvumą.

Todėl jokiu būdu negalima keisti stabdžių sistemos!

Dabar galima montuoti stabdžių cilindrą ir prijungti laidus.

Galutinis koregavimas ypač svarbus ilgalaikiam ir patikimam funkcionavimui. Koregavimo procesas turėtų būti atliekamas pagal transporto priemonės gamintojo specifikacijas:

  • Pasukti reguliatorių pagal laikrodžio rodyklę, kol stabdžių trinkelės palies stabdžių diską. Negalima  reguliatoriaus pasukti per daug!
  • Tada 3-4 paspaudimais jungti reguliatorių.

Užfiksavus ir atlaisvinus stabdį, turi būti įmanoma rankiniu būdu pasukti ratų stebulę. Tuomet sumontuoti ratą, priveržiant jį gamintojo nurodytu sukimo momentu. Stabdžių disko keitimo pabaigoje ypač svarbu išbandyti stabdžių testavimo įrenginiu ir bandomuoju važiavimu.

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!