„ZF Aftermarket“ techniniai patarimai keičiant vairo stiprintuvo siurblį

13 gruodžio 2018, 0:00

Vairo stiprintuvo elektrohidraulinė sistema (EHPS)  – tai sistema, kuri apjungia hidraulinės sistemos privalumus su elektrinių sistemų privalumais tiksliai ir lanksčiai (priklausomai nuo poreikio) valdyti automobilį elektronikos pagalba.

EHPS sudaro kompaktiškas siurblys ir klasikinis krumpliaratis. Sistema veikia nepriklausomai nuo vidaus degimo variklio, o tai reiškia, kad automobilis suvartoja mažiau degalų. TRW vairo sistema taip pat užtikrina didesnį vairavimo komfortą ir tikslumą. Be to, jos pakeitimas yra labai paprastas, jei yra laikomasi kelių pagrindinių taisyklių.

Tais atvejais, kai vairas sunkiai pasukamas, viena iš priežasčių gali būti vidinis siurblio nesandarumas arba jis yra nusidėvėjęs ir yra žemas slėgis hidraulinėje sistemoje. Tokiu atveju reikia pakeisti siurblį. „ZF Aftermarket“ ekspertai siūlo paprastą šio tipo remonto procedūrą.

Visų pirma reikia įsitikinti, kad transporto priemonės degimas išjungtas ir užtikrinamos saugios darbo sąlygos, t.y. naudojami tinkami rūbai, akiniai ir pirštinės. Perskaičius išsamią montavimo instrukciją, pateiktą su nauju siurblio rinkiniu, būtina palyginti abu siurblius (seną ir naują). Patikrinimo metu labai svarbu įsitikinti, ar sutampa montavimo taškai, hidraulinės ir elektros jungtys.

Priklausomai nuo transporto priemonės ir joje sumontuoto siurblio tipo, keitimo metu gali prireikti panaudoti papildomus laidus, kad naujoji dalis būtų prijungta prie esamų transporto priemonės jungčių.

„ZF Aftermarket“ rekomenduoja prieš išmontuojant siurblį išleisti hidraulinę alyvą iš talpyklos. Norint tai padaryti, reikia atjungti slėgio žarną nuo siurblio ir tuomet išleisti alyvą. Nepamiršti paimti alyvos mėginio ant baltos medžiagos skiautės arba ant popieriaus, kad būtų galima patikrinti jos kokybę. Jei pastebimos bet kokias priemaišos, ypač metalo drožlės, būtina praplauti sistemą, kad nebūtų apgadintos naujai sumontuotos dalys. Tada iš eilės atjungti grįžtamąją tekėjimo žarną, naudojant specialias  žnyples atsukti varžtus, išimti siurblį ir atjungti elektros instaliacijos kištukus. Svarbu patikrinti, ar kištukai nepažeisti korozijos, jie nėra užteršti ar neprasiskverbia vanduo.

„ZF Aftermarket“ ekspertai nuolat pabrėžia, kad svarbu palyginti elektros jungtis ant naujo siurblio su transporto priemonės kištukais. Jei jie identiški, mechanikas gali prijungti siurblį tiesiai prie instaliacijos. Verta prisiminti, kad tam tikro transporto priemonės modelio konstrukcijos pakeitimai gali reikalauti naudoti specialų adapterį, kuris turi būti prijungtas tarp instaliacijos kištuko ir   siurblio. Kai kuriais atvejais reikia nepamiršti prijungti įžeminimo laido prie transporto priemonės kėbulo. Taip pat išvalyti masės tašką ir naudoti naują varžtą, kad būtų užtikrintas optimalus ryšys.

Prijungti grįžtamąją tekėjimo žarną prie siurblio ir priveržti ją į vietą, tada prijungti aukšto slėgio išleidimo vamzdelį, priveržti jungiamąją veržlę iki nurodytos vertės. Kai naujas siurblys bus prijungtas prie elektros instaliacijos, galima siurblį tvirtinti originaliais varžtais transporto priemonės gamintojo rekomenduojamu sukimo momentu. Tada galima prijungti grįžtamąją tekėjimo žarną ir slėgio žarną, užspaudžiant ją žarnos laikikliu, taip pat priverždami tam tikru sukimo momentu.

Sumontavus ir prijungus siurblį, galima pradėti pildyti sistemą alyva. Užpildyti siurblį nauja alyva, atitinkančia automobilio gamintojo rekomenduotą specifikaciją, iki pažymėto MAX lygio. Kitas žingsnis – sistemos nuorinimas, kuris prasideda nuo automobilio pakėlimo taip, kad priekiniai ratai neliestų paviršiaus. Tada įjungiamas variklį ir iškart stebimas alyvos lygis, kuris gali greit nukristi. Kai variklis veikia tuščiąja eiga, 10-15 kartų pasukamas vairas iš kairės į dešinę neužfiksuojant ribinėje padėtyje. Pasibaigus, patikrinama, ar alyva yra ne per daug putota. Tuomet papildomas jos lygis iki maksimumo ir užsukamas talpyklos dangtelis.

Prieš baigiant darbą, patikrinama, ar sistemoje nėra nutekėjimų. Prieš koduojant valdiklį patikrinama, ar nėra išsaugoti klaidų kodai. Automobilis pasirengęs bandomajam važiavimui.

Vairo kolonėlės, vairo stiprintuvai arba kolonėlių pavaros sistemos „ColumnDrive“ šiuo metu yra sumontuotos kas trečiame Europos automobilyje ir kas ketvirtame automobilyje pasaulyje. „ZF Aftermarket“ siūlo platų savo gaminių asortimentą, kuris visada derinamas su reikalingomis techninėmis žiniomis bei užtikrina saugų vairo mechanizmo remontą automobilių dirbtuvėse.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!