Aušinimo skysčio siurblio gedimas: priežastys ir diagnostika (1)

10 gruodžio 2018, 22:24

Aušinimo skysčio siurblys, paprastai vadinamas „vandens siurbliu“ yra esminis variklio įrangos komponentas. Jam sugedus gali perkaisti variklis. Aušinimo skysčio siurblio gedimas dažniausiai yra nerūpestingo serviso darbuotojų požiūrio pasekmė, pvz.:  laiku nebuvo pakeistas pavaros diržas. Kaip atpažinti gedimo simptomus ir ką daryti , kad pratęstume jo tarnavimo laiką?

Pagrindinis vandens siurblio uždavinys – užtikrinti skysčio cirkuliaciją variklyje ir tinkamai reguliuoti šį procesą. Šis įrenginys yra gana paprastas, o laikantis techninės priežiūros taisyklių  beveik nereikalaujantis priežiūros. Siurblys gali būti valdomas diržu arba paskirstymo grandine. Todėl jis yra laikomas paskirstymo sistemos elementu. Jis gali būti montuojamas kaip atskiras mazgas.

Pirmuoju atveju, neatsižvelgiant į jo darbo įvertinimą, jis turėtų būti pakeistas kartu su kitais paskirstymo sistemos elementais. Antruoju atveju reikia laikytis gamintojo instrukcijų. Aušinimo skysčio siurblio darbo be gedimų sąlyga yra laiku pakeisti visi sistemos elementai bei pats aušinimo skystis, kuris  lemia nepriekaištingą sistemos darbą.

Tipiški vandens siurblio gedimo požymiai:

  • aušinimo skysčio nuotėkis;
  • aušinimo skysčio temperatūros svyravimai;
  • triukšmas sklindantis iš siurblio.

Dažnas vandens siurblio gedimo simptomas yra skysčio nuotėkis. Siurblio tarpinė arba tarpinė tarp siurblio korpuso ir variklio bloko gali būti irgi to priežastimi. Dauguma siurblių turi drenažo angą korpuse. Nedidelė drėgmė dar nepatvirtina, jog yra gedimas, ypač jei tai yra naujai sumontuotas vandens siurblys. Viskas priklauso nuo drėgmės masto.

Drėgmė yra susijusi su siurblio darbo procesu, bet kai ji atsiranda reguliariai, galima įtarti nesandarią tarpinę arba siurblio montavimo klaidas. Tokiu atveju reikia nuvalyti aptekėjusias vietas ir stebėti,  ar vėl ištekės skystis. Jei nutekės, galima manyti, jog naujas siurblys buvo neteisingai sumontuotas arba siurblys yra senas ir jį reikia pakeisti.

– Kalbant apie keitimą, reikia saugotis pigių pakaitalų ir žemos kokybės aušinimo skysčio, kuris neatitinka gamintojo standartų. SKF siūlo klientams aukščiausios klasės įrenginius, dažnai skiriamus pirminiam surinkimui gamykloje, – sako Tomasz Ochman iš SKF firmos.

Svarbi indikacija, diagnozuojant galimą vandens siurblio gedimą, yra aušinimo sistemos temperatūros svyravimas. Galima tai stebėti indikatoriuje automobilio viduje arba parametrus nuskaityti diagnostiniu kompiuteriu. Jei be svarbios priežasties variklis pradeda perkaisti, tai gali reikšti, kad aušinimo skysčio siurblys neatlieka savo funkcijų ir neaprūpina varikio reikiamu skysčio kiekiu.

Tokie simptomai gali būti susiję su mechanine žala siurblio viduje (pvz.: rotoriaus mentelėmis) arba esant skysčio nutekėjimui dėl aušinimo sistemos sudedamųjų dalių korozijos. Korozijos atveju būtina pakeisti  aušinimo skystį bei praskalauti aušinimo sistemą atitinkamu skysčiu. Prieš nusprendžiant,  ką daryti su siurbliu, reikia patikrinti kitų aušinimo sistemos elementų būklę: termostatą, radiatorių ir skysčio temperatūros jutiklį. Jų gedimai taip pat gali būti atsakingi už staigų temperatūros svyravimą.

Kitas  vandens siurblio gedimo požymis  – neįprastas triukšmas. Tai reiškia, jog pažeistas guolis. Gedimą gali sukelti netinkamas paskirstymo dirželio montavimas, kuris, kai būna per daug įtemptas, gali sukelti siurblio guolio apkrovą ir taip pagreitinti jo susidėvėjimą.

– Atpažinus gedimo šaltinį, galutinis guolių gedimo patikrinimas turėtų vykti išmontavus pavarą ir rankiniu būdu sukant siurblio velenėlį. Jei atsiranda panašus garsas arba jaučiamas laisvumas, tai rodo, jog sugedęs guolis. Esant normalioms sąlygoms, siurblio velenas sukasi tolygiai be jokio triukšmo. Negalima sukti naujo siurblio veleno, kurį galime negrįžtamai sugadinti. Apibūdinta procedūra tinka tikrinti tik seno siurblio guolio gedimą, – aiškina Tomasz Ochman.

Verta paminėti, kad vandens siurblio gedimas paprastai atsiranda dėl aplaidumo, o ne dėl paties įrenginio gedimo.

– Senas, panaudotas aušinimo skystis turi didelį chloridų kiekį, kuris esant aukštai temperatūrai, gali sukelti siurblio elementų koroziją, pvz.: rotoriaus, korpuso ar žiedo. Laiku nepakeistas vandens siurblys arba nereguliariai keičiamas aušinimo skystis, kuris po daugelio metų praranda apsaugines savybes – tai pagrindinės kiekvieno aušinimo skysčio siurblio gedimo priežastys, – apibendrina  Tomasz Ochman.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!