„Seat Ibiza“: pavaros grandinės komplekto montavimas

10 spalio 2018, 0:34

Šiuo metu labiausiai paplitę gedimai – elektros sistemos, o rečiau – mechaniniai gedimai, ypač kai prietaisų skydelyje užsidega variklio gedimo signalinė lemputė.

Pavyzdžiui, „Seat Ibiza“ modelis su trijų cilindrų, dvylikos vožtuvų varikliu.

Atlikta kompiuterinė diagnostika – nuskaityti šie klaidų kodai:

  • (P0106) –oro slėgis įsiurbimo kolektoriuje  – neteisingas signalas,
  • (P0301) –1 cilindre aptiktas uždegimo gedimas,
  • (P0303) – 3 cilindre aptiktas uždegimo gedimas,
  • (P0300) –  aptiktas uždegimo gedimas.

Labiausiai tikėtina priežastis buvo uždegimo sistemos nesklandumai arba klaidingas oro įsiurbimas. Iš tikrųjų greitas vakuumo kanalų patikrinimas parodė, kad stabdžių sistemos stiprintuvo laidas yra trūkęs. Pakeitus jį, klaidos kodo lemputė užgeso.

Vis dėlto, bandomojo važiavimo metu, variklis neišvystė visos variklio galios, transporto priemonė sankryžose dažnai užgesdavo. Todėl reikėjo toliau ieškoti gedimo priežasčių.

Matavimas realiu laiku

Tolesnė priežasčių paieška leido neįtraukti uždegimo gedimų, pasiūlytų per klaidų kodus.

Su diagnostinio testerio pagalba, atsižvelgiant į matavimą realiu laiku įsiurbimo kolektoriaus slėgio jutiklio, varikliui dirbant  tuščiąja eiga ir esant įšilusiam varikliui  išmatuotas slėgis yra 360 mbar. Kai buvo padidintos apsukos, vakuumas sumažėjo.

Tačiau grįžus į apsukas tuščiąja eiga, variklis turėjo tendenciją užgesti. Todėl variklio valdiklis atidarydavo sklendę taip, kad degalų įpurškimo dozė trumpam laikui padidėdavo prieš pasiekiant šias apsukas.

Priežastis yra variklio valdiklis ar mechaninė problema, kai klaidos kodai klaidingai rodo į variklio valdymą?

Statinio uždegimo taško nustatymo kontrolė

Kitas punktas yra statinio uždegimo taško nustatymas, kurį šiame variklyje galima lengvai patikrinti.

Oro filtro  korpusas buvo nuimtas, tada išimta pirmo cilindro uždegimo žvakė, atsukti abu paskirstymo veleno dangčiai, esantys variklio galvutės gale ir priveržti 10 mm varžtais.

Alkūninis velenas pasuktas rankiniu būdu, kol stūmoklis Nr.1 atsirado savo viršutiniame mirties taške (GMP). Dėl to, kad nėra jokių žymėjimų, buvo pasinaudota tinkamu įtaisu, sumontuotu uždegimo žvakės angoje. Todėl užsitikrinta, kad stūmoklis būtų savo aukščiausioje padėtyje.

Esant tinkamam užsidegimo laikui, ant paskirstymo veleno esantys vienas prieš kitą žymėjimai turi sutapti su žymėjimu ant variklio galvutės. Jei nustatymas nesutampa, susidaro netinkamas uždegimo taškas, o  paskirstymo velenas yra neteisingoje padėtyje.

Po išsamesnio patikrinimo pasirodė, kad peršoko paskirstymo grandinė. Išmetimo kolektoriaus paskirstymo veleno padėtis  (pav.1) horizontaliai akivaizdžiai nesutapo su įsiurbimo kolektoriaus paskirstymo veleno padėtimi. (pav.2)

Galios sumažėjimas ir variklio užgesimas atsirado dėl nesinchronizuoto paskirstymo veleno darbo. Dėl to pasikeitė vožtuvų atsidarymo fazės.

Dėmesio: jei yra ženklų, kad vožtuvai atsitrenkė į stūmoklį ir pažeistus elementus, reikia pakeisti pagal transporto priemonės gamintojo rekomendacijas.

Kontrolė:

Variklyje turi būti įrengta tinkama paskirstymo įrenginių blokada, tai leidžia užtikrinti teisingą uždegimo taško, alkūninio veleno ir paskirstymo velenų nustatymą. Paskirstymo veleno krumpliaratis bei alkūninio veleno skriemulys neturi jokių montavimo žymėjimų.

Variklio alyva buvo išleista, todėl pagal transporto priemonės gamintojo instrukciją, buvo išmontuoti visi pavaros diržai, skriemulys, variklio pagalvės, kabeliai, laidai, paskirstymo grandinės dangtis, alyvos karteris bei alyvos siurblio grandinė. Tai suteikė prieigą prie paskirstymo grandinės.

Montuojamas alkūninio veleno padėties įtaisas. Dėl neteisingai sumontuotų paskirstymo velenėlių buvo neįmanoma panaudoti įtaiso jų užblokavimui. Jeigu grandinė nebūtų peršokusi, tai būtų įmanoma.

Išmontavus paskirstymo grandinę, nustatyta, kad pati grandinė, krumpliaratis ir kreipiančiosios  yra susidėvėję. Tai sukėlė paskirstymo grandinės slydimą, dėl ko išmetimo kolektoriaus velenėlis peršoko du dantelius, tuo pačiu variklis veikė netolygiai. Reikėjo sumontuoti naują paskirstymo grandinės komplektą (pav. 3).

Naujas „febi“ paskirstymo grandinės komplektas

Nuo variklio pardavimo rinkoje, atsirado geresnis paskirstymo grandinės rinkinys, kuris sumažina tokių atvejų riziką. Paaiškėjo, kad ši problema dažnai yra varikliuose, sumontuotuose „Volkswagen“, „Seat“  ir „ Škoda“ modeliuose.

Naujas pavaros grandinės komplektas (febi Nr.30607) apima paskirstymo veleno bei  alkūninio veleno  krumpliaračius, naujus varžtus, naują paskirstymo grandinę, naujus alkūninio veleno skriemulio varžtus, patobulintą hidraulinį įtempiklį bei ilgesnes kreipiančiąsias, kad būtų išvengta grandinės praslydimo (pav. 4).

Remontas:

Prieš keičiant dalis, reikia kruopščiai išvalyti alyvos talpos paviršių, paskirstymo grandinės dangtį bei variklį. Tada, pagal transporto priemonės gamintojo instrukciją sumontuoti naują paskirstymo komplektą, vėliau alyvos siurblio grandinę, krumpliaratį, ir įtempiklį bei priveržti krumpliaračio varžtą. Galiausiai sumontuokite alyvos siurblio grandinės dangtį.

Pakeiskite alkūninio veleno skriemulio  sandariklį (febi nr. 32471). Prieš sumontuojant ant dangčio prigludimo vietos paviršiaus ir alyvos talpos paviršiaus uždėkite sandariklį. Sumontuokite alkūninio veleno skriemulį ir priveržti naują varžtą.

Sumontuokite generatorių, vandens siurblio skriemulį, V-diržo kreipiklį, V-diržo įtempiklį, V-diržą,  variklio pakabos pagalvę ir aušinimo sistemos išsiplėtimo baką.

Kiekvieną kartą, kai variklis yra remontuojamas, rekomenduojama keisti variklio alyvą ir alyvos filtrą. Be to, verta užpildyti filtro korpusą šviežia alyva, kad pirmo variklio užvedimo metu būtų užtikrintas tinkamas sutepimo slėgis.

Sumontuokite oro filtro korpusą bei visas kitas išmontuotas dalis.

Jeigu po užvedimo variklis dirba tolygiai, ant keltuvo patikrinkite transporto priemonę  su įjungtu varikliui, esant tuščios eigos apsukoms. Visų pirma atkreipkite dėmesį į galimus alyvos nuotėkius. Tada išjunkite variklį ir patikrinkite alyvos lygį ir jei reikia – papildykite. Turėtume patikrinti ir ištrinti visus senus gedimų kodus. Galų gale atliekamas bandomasis važiavimas.

Dėka naujo „febi“ paskirstymo rinkinio, mūsų  „Ibiza“ vėl disponuoja pilna galia.

Visą paskirstymo grandinių asortimentą galima rasti puslapyje: partsfinder.bilsteingroup.com.

„Febi“ prekės ženklas priklauso „bilstein group“, kuri taip pat apjungia kitus prekės ženklus: www.bilsteingroup.com, www.febi.com.

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!