Keturios mechanikų klaidos, kurios gadina sankabą

17 rugsėjo 2018, 22:53

Teisingai sumontuotas sankabos diskas gali tarnauti net iki 200 000 km., bet kartais maža mechaniko klaida gali priversti klientą grįžti jau po kelių savaičių. Sužinok, kaip išvengti tokių nemalonumų.

Mechaniko profesija dažnai yra lyginama su gydytojo profesija, nes tiek gydytojas, tiek mechanikas turi atnaujinti savo žinias ir susipažinti su pokyčiais savo veiklos srityje, kad įgūdžiai atitiktų medicinos ar automobilių technologijų pažangą. Vis dėl to paaiškėja, kad šios specialybės turi dar vieną bendrą bruožą –  darbas vyksta laikantis ypatingos švaros.

Mirtinas lašas

Tik keli lašeliai naftos stabdžių skystyje gali sugadinti sankabos guolį, o tai galiausiai lems sudilimą. Kokiu būdu stabdžių skystis gali būti taip užterštas?

– Užtenka, kad mechanikas panaudotų nešvarų švirkštą ar piltuvėlį, kurį jis naudojo, pavyzdžiui, alyvos pylimui. Tokia nedidelė klaida reiškia, kad reikės ne tik pakeisti guolį, bet ir išskalauti visą sistemą, nes nešvarumai gali likti sankabos pompoje. Gali išbrinkti lanksčios stabdžių žarnos, kurias taip pat reikės pakeisti, – įspėja Roman Wierzbowski, „Powertrain Valeo Service Eastern Europe“ skyriaus vadovas.

Ne tik skysčio užteršimas yra klaida. Svarbu taip pat, ar tas skystis buvo naudojamas pagal transporto priemonės gamintojo rekomenduotas specifikacijas.

Senas įprotis yra blogas įprotis

Hidraulinę sistemą reikia nuorinti. Tai reikia daryti analogišku stabdžių sistemai būdu („pompuok su pedalu ir laikyk“), susidaro pernelyg aukštas spaudimas hidraulinėje sankabos sistemoje ir dėl to padidėja guolio judesio diapozonas.

– Reikia lėtai nuspausti sankabos pedalą ir atleisti. Atsukti cilindriuko nuorinimo varžtą, palaikyti 15 sekundžių ir vėl pakartoti pedalo įspaudimą ir atleidimą, – pataria Roman Wierzbowski.

Kas skuba, tas praranda klientus

Pagrindinis įtaisas, naudojamas keičiant sankabą yra keltuvas, ant kurio yra paremta greičių dėžė po jos atjungimo nuo variklio.

Skubant ir dėl to laikant greičių dėžę rankose bei priveržiant su jėga tvirtinimo varžtus, galima sugadinti sankabos diską – greitai pasijus vibracija ir triukšmas. K4P rinkinys ar sankabos diskas su vibracijos slopintuvu ir standžiu smagračiu, esant sankabos disko pažeidimui,  neslopina variklio skleidžiamos vibracijos, – pažymi Roman Wierzbowski. Niekingas laiko taupymas nenaudojant keltuvo kaip kerštas, kai klientas sugrįš su skundu. Siekiant išvengti šios problemos, kai kuriuose „Valeo“ sankabos komplektuose yra specialūs centravimo įrankiai, kuriuos verta naudoti.

Atkreipk dėmesį į užrašą

Galų gale, galima paprasčiausia klaida. Sankabos diskas turi būti sumontuotas taip, kad teisinga pusė priglustų prie variklio smagračio. Apie tai informuoja užrašas anglų, vokiečių ir italų kalbomis.

– Pasitaiko, kad mechanikas neatkreipia į tai dėmesio, sumontuoja atvirkščiai, o klientas grįžta su pretenzijomis į dirbtuves, kad diskas sugadintas, o gamintojų garantija, deja, neapima neteisingai sumontuotų dalių transporto priemonėje, – įspėja Roman Wierzbowski.

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!