Šešios taisyklės profesionaliai pakeisti paskirstymo diržą

13 rugpjūčio 2018, 23:21

Variklio valdymo sistema – vienas iš nedaugelio konstrukcijos elementų, kuriam reikalinga tinkama priežiūra, kad  dėl nuolatinių gedimų nereikėtų kreiptis į mechaniką. Čia yra 6 taisyklės, kurių laikantis garantuojama, jog nebus netikėtų gedimų paskirstymo sistemoje.

Paskirstymo diržo peršokimas net per vieną skriemulio dantį, gali sugadinti stūmoklius, dėl to gali prireikti daug kainuojančio galvutės remonto. Naujausiuose automobilių modeliuose su „bekoliziniais“ varikliais net paskirstymo diržo nutrūkimas gali sukelti pavaros mechanizmo veikimo sustabdymą. Klientas, kurio automobilis suges taip rimtai, turės pretenzijų dirbtuvėms, kurios reguliariai atlieka automobilio priežiūrą. Tad kaip reikia prižiūrėti paskirstymo sistemą, kad  ji veiktų be problemų?

  1. Reguliarus keitimas

Patyrę mechanikai paskirstymo diržo keitimo intervalus populiariuose modeliuose gali pasakyti net pažadinti viduryje nakties. Paskirstymo diržas turėtų būti pakeistas ne tik nuvažiavus tam tikrą kilometrų skaičių, bet ir po tam tikro laiko. „Automobilis, eksploatuotas maršrutu namai-darbas-namai mieste gali turėti labai mažą ridą, tačiau jo variklio paskirstymo diržas gali būti sudėvėtas daugiau nei identiško automobilio, kuris nuvažiuoja ilgą atstumą. Trumpas atstumas įveikiamas esant neigiamai temperatūrai, dažni variklio paleidimo ciklai ar ilgi stovėjimai, kai variklis dirba tuščia eiga – veiksniai darantys įtaką greitesniam diržo pluošto susidėvėjimui“,- aiškina Tomasz Ochman iš SKF firmos.

  1. Švari sistema

Atrodo, kad paskirstymo diržo keitimo procedūra yra paprasta – išmontuoti nurodytus elementus ir sumontuoti naujus. Tuo tarpu išardžius naudotus velenėlius ir įtempiklį galima lengvai patikrinti, ar nėra alyvos bei aušinimo skysčio nutekėjimų. Šios priemaišos gali sutrumpinti paskirstymo sistemos eksploatavimo trukmę, todėl nepakanka tik nuvalyti nutekėjimo pėdsakus – reikia pašalinti nutekėjimo šaltinį.

  1. Tinkamos dalys

Net viename automobilio modelyje ir tokio pačio variklio paskirstymo sistemoje naudojami įvairūs dalių variantai. Dėl saugumo geriausia rinktis paruoštus rinkinius arba užsakymą pildyti pagal VIN. „Užsakydami komplektus, kaip ir pavienius elementus, iš SKF asortimento, galite būti tikri, kad jie ne tik tiks nurodytam automobiliui, bet ir tam tikrais atvejais, jie gali turėti vienokių ar kitokių technologinių patobulinimų, susijusių su eksploatavimu. SKF rinkiniuose taip pat yra ir nedidelių surinkimui reikalingų detalių, tokių kaip kaiščiai, veržlės ar poveržlės, kurias taip pat verta pakeisti, kad būtų užtikrintas ilgesnis variklio tarnavimo laikas.“, – sako Tomasz Ochman.

  1. Vandens siurblys – visada reikia pakeisti

Keičiant paskirstymo diržą, rekomenduojama keisti ir vandens siurblį. Žinoma, klientui tai gali atrodyti nereikalinga procedūra, tačiau yra du svarbūs argumentai, leidžiantys jį įtikinti. Pirma, kai išmontuojama paskirstymo sistema, priėjimas prie siurblio yra laisvas ir pakeitimo kaštai – tai atsarginės dalies kaštai – palyginus nedideli. Priešingu atveju, jei sugestų vandens siurblys, jo keitimas reikštų ir paskirstymo diržo keitimą, nes vieną kartą nuėmus diržą, jo negalima pakartotinai naudoti. Antra, veikiantis vandens siurblys,  sumažina variklio perkaitimo galimybę. Variklio perkaitimas gali baigtis brangesniu remontu, nei sugedusio paskirstymo diržo atveju. Tad kliento saugumui vandens siurblį keičiame kartu su paskirstymo diržu, kadangi toks keitimas tampa pilnavertišku.

  1. Protingas surinkimas

Paskirstymo kontrolės sistema  gali būti lyginama su mechaniniu laikrodžiu – tolerancija klaidoms yra nedidelė, niuansai yra labai svarbūs.  „Diržas turi milžinišką patvarumą, bet tik teisingai eksploatuojant. Jei montavimo metu diržas bus per daug išlenktas arba dar blogiau, užlaužtas, jo struktūra nerūpestingai nusilpusta, didėja galimybė sutrūkti prieš laiką, nesulaukus kito keitimo termino“, – įspėja Tomasz Ochman. Atskiri komponentai taip  pat turi būti montuojami pagal dalių gamintojo instrukciją ir sukabinami sukimo momentu, naudojant sukimo momento veržliaraktį. Be to, absoliutus pagrindas tai naudojamos  specialios blokados, kurios neleidžia pakeisti paskirstymo veleno ir alkūninio veleno tarpusavio padėties.

  1. Nepamiršk apsaugos

Palyginus su sistemos sudėtingumu, pati apsauga gali atrodyti nereikšminga. Vis dėlto, labai tikslus ir sandarus jos montavimas yra labai svarbus. Tai apsaugo nuo svetimkūnių patekimo į paskirstymo sistemą. Tai gali būti, pavyzdžiui, nedideli akmenys, jei modelis neturi variklio skyriaus apatinės dangos, taip pat sutrūkusio diržo gabalai, dėl kurių toks gedimas gali iš „sunkaus“ virsti „rimtu“. Jei apsauga sugadinta, reikia pakeisti kita.

Nepriklausomų dirbtuvių klientai vertina saugumo jausmą, kuris kyla iš supratimo, kad dirbtuvės kompleksiškai  rūpinasi kliento automobiliu. Anksčiau minėtų šešių taisyklių laikymasis – kliento automobilio praktiška priežiūra – tai yra investicinis įsipareigojimas, kuris visada atsipirks.

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!