Uždegimo žvakė ir uždegimas

8 kovo 2018, 0:42

Remiantis NEDC (New European Driving Cycle) bandymų rezultatais, vidutiniškai automobilis 22,6 % laiko dirba tuščiąja eiga.

Kai automobilis veikia tuščiąja eiga, transporto priemonė vis dar degina degalus, net jei varikliui nereikia tiekti galios ratams. Todėl norint sumažinti nuostolius iki minimumo, greitis tuščia eiga nustatytas ant mažiausių apsukų, kas sumažina degalų kiekį, kurio reikia variklio darbui.

Variklio, kuris turi užtikrinti galingumą prie tokių mažų apsukų, darbo sąlygos apsunkina uždegimo žvakes. Dėl mažos galios varikliui tiekiami tik maži oro ir degalų kiekiai, todėl, be abejo, aplink uždegimo žvakę susidaro nedidelis kiekis oro-kuro mišinio.  Taip pat yra labai silpnas dujų srauto greitis degimo kameros viduje, kuris trukdo degimui ir padidina aukštos kokybės uždegimo žvakių paklausą.

Uždegimo žvakių testas

HAN universiteto automobilių institutas Arnheme (Olandija) ištyrė šį reiškinį. Tyrime mokslininkai išbandė ir palygino „DENSO“ uždegimo žvakes su konkuruojančiomis uždegimo žvakėmis, naudodami „Opel“ 1,4 variklio bandymo stendą ir skaičiuodami vidutinį skaičių pertraukų degime, kai variklis dirba tuščiąja eiga.

Bandymų rezultatai parodė, kad gamintojų uždegimo žvakių uždegimo nuostoliai yra vidutiniškai 17,7 %, o jų atitikmuo, „DENSO KJ20PR-L11“ žvakė pasiekė daug geresnį rezultatą, kai vidutinis uždegimo nuostolis siekė 12,5%.

Šie rezultatai labai pasikeitė, taikant konkuruojančią patobulintą „DENSO“ žvakę. Nikelio „DENSO TK K20TT“ uždegimo žvakė charakterizuojama vidutiniu 0,5 % dažnumo lygiu, o bandant  „DENSO Iridium Power IK20L“, kaip ir „DENSO Iridium TT IK20TT“ nebuvo pastebėta jokių pertraukų uždegime.

Pertraukimų  skaičius – ką tai reiškia transporto priemonei?

Nedidelis uždegimų skaičius užtikrina sklandų ir stabilų variklio darbą tuščiąja eiga. Variklis lengviau užsiveda, o tai ypač svarbu transporto priemonėms, kuriose įrengta start-stop sistema. Be to, tai taip pat reiškia mažesnes degalų sąnaudas ir mažesnį išmetamų dujų kiekį.

– Dauguma šiuolaikinių ECU variklių valdiklių aptinka netinkamą uždegimą ir kompensuoja šiek tiek didesnes apsukas tuščia eiga, – sako Gilbert Couvert, „DENSO Europe Aftermarket“ uždegimo žvakių gamybos vadovas. – Tačiau jei transporto priemonėje naudojamos patobulintos TT žvakės, tokios kaip pvz. „DENSO K20TT“ nikelio žvakės bei IK20TT iridžio žvakės, tuščioje eigoje apsukos gali būti sumažintos, kas dar labiau sumažins degalų sąnaudas ir išmetamąsias dujas.

Turbokompresorių varikliuose ir varikliuose su mažesniu cilindrų skaičiumi, naudojamuose motocikluose ir naujuose automobilių modeliuose su mažo litražo varikliais, tolygus variklio darbas yra sunkiau pasiekiamas tuščios eigos režime, todėl  uždegimo žvakės yra dar labiau reikalingos.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!