„Bosch“ tvarko automobilio panelę

28 vasario 2018, 23:47

Jau daugelį metų jutikliniai ekranai, rašysenos atpažinimas ir valdymas gestais pamažu pakeičia mechaninius mygtukus ir jungiklius automobiliuose, o tai kelia pavojų kelių eismo saugumui. Kadangi navigacijos, kompiuterio ar radijo meniu stebėjimas išblaško vairuotojo dėmesį.

„Bosch“ Las Vegase vykusioje mugėje CES 2018 m. pateikė išmanią salono įrangą, leidžiančią vairuotojams sutelkti dėmesį į vairavimą. Vairuotojo žvilgsnis sutelktas į tai, į ką ir turi būti sutelktas – į kelią.

– Mes tvarkome automobilio kabiną. Kuo sudėtingesnė šiuolaikiniuose automobiliuose naudojama technika, tuo paprastesnė ir labiau intuityvi turi būti jos priežiūra, – sako  dr Steffen Berns, „Bosch“ Car Multimedia prezidentas.

Dirbtinis intelektas padeda transformuoti žmogus-mašina sąsają (HMI ang. human-machine interface) į komandų centrą, kuris viską „apgalvoja į priekį“.

– Pirmosios funkcijos, naudojančios dirbtinį intelektą, teikia HMI vertingą informaciją apie vairuotoją, automobilį ir aplinką. Tai leidžia aktyviai pritaikyti ekranus ir jų veikimą esant bet kokiai situacijai kelyje, – sako Bernas.

Siekdama sukurti automatinį vairavimą „Bosch“ taip pat naudoja šią informaciją. Čia HMI taip pat yra  pagrindinis elementas, leidžiantis optimalų bendravimą tarp žmogaus ir automobilio.

HMI veikimas be sklaidos

Pasak Allianz Center for Technology, 63 procentai Vokietijos vairuotojų važiuodami naudoja navigaciją, 61 procentas ieško radijo stočių, o 43 procentai žiūri į sudėtingą kompiuterio meniu. Toks dėmesio išblaškymas yra viena dažniausių nelaimingų atsitikimų priežasčių.

– Mūsų misija – HMI padaryti patikimu bičiuliu kiekvienoje situacijoje, – sako Berns.

HMI širdis yra naujas balso asistentas, kuris reaguoja į natūralią kalbą ir gali suprasti net dialektus. Dėl kalbos atpažinimo technologijos (NLU angl. natural language understanding) vairuotojai gali kalbėtis su balso asistentu kaip su keleiviu. Kitas balso asistento privalumas yra jo gebėjimas „galvoti į priekį“. Naudojantis dirbtiniu intelektu galima išmokti prognozuoti paskirties vietas, priklausomai nuo paros laiko: jei bus paprašytas įjungti radiją, jis žino, kad vairuotojas klausosi žinių ryte, o muzikos – vakare.

90 procentų įspūdžių žmogus gauna per regėjimą. Tai reiškia, kad vairuotojas turi gauti svarbią informaciją savo regėjimo lauke tinkamu laiku. Šį vaidmenį perima skaitmeninis ekranas  skydelyje. Šiandien tai reiškia ne tik greitį bei variklio apsukas. Pažangūs, moksliškai pagrįsti algoritmai filtruoja turinį ir pateikia jį tam tikra tvarka, pradedant nuo svarbiausių.

Jei kelias yra slidus, vairuotojas gauna įspėjamąjį signalą tiesiogiai matymo lauke, tuo tarpu mažiau svarbi informacija, pvz.: radijo stotis perjungiama į kitą ekraną. Tai padeda vairuotojui sutelkti dėmesį į kelią. Kai kalbama apie daugialypės terpės sistemas, oro kondicionierių ir radijo veikimą, jutiklinių ekranų ir skydelių trūkumas yra tas, kad vairuotojas turi atidžiai stebėti juos, norėdamas įvesti atitinkamas komandas. Kuomet vairuotojas važiuodamas 50 km/h nukreipia žvilgsnį 2 sekundėms nuo kelio, tai automobilis tuo tarpu nuvažiuoja 30 metrų, o esant 120 km/h greičiui greitkelyje net 60 metrų tampa „aklu važiavimu“.

– Automobiliuose dominuoja ekranai su liečiamuoju ekranu. Jie leidžia lengviau valdyti visas funkcijas, pavyzdžiui, radiją ir telefoną – greičiau, paprasčiau ir svarbiausia saugiau, – sako Berns.

Skydelio ekrane rodomi klavišai primena realius mygtukus. „Haptic“ ekrane daromas įspūdis (jaučiamas pirštu), kad garsas reguliuojamas tikru slankikliu. Dėl to vairuotojas gali ilgiau stebėti kelią.

Centrinis kompiuteris valdo HMI

Monitoriai, daugialypės terpės sistemos, valdymas balsu – pažangių technologijų padarinių, didesnis poreikis apskaičiuoti galios, kabelių ir tinklo architektūrą. Šiandienos masinės gamybos transporto priemonėse ekranus ir valdymo skydus kontroliuoja 5, 10 arba net 15 elektroninių valdymo įtaisų. Kad atitinkama informacija būtų rodoma visuose ekranuose, reikia daugiau apskaičiavimo galios.

Ateityje „Bosch“ koordinuos visą HMI sąsają vieno kompiuterio pagalba ir integruos daugiau funkcijų į vieną centrinį procesorių, įgalins daugialypės terpės sistemos konvergenciją ir sinchronizavimą, rodyklių rinkinį ir kitus ekranus, kad informacija būtų rodoma transporto priemonėje bet kurioje vietoje ir bet kuriuo metu.

– Tokiu būdu vairuotojai ir keleiviai turi beveik neribotas galimybes pritaikyti oro kondicionierių, valdyti navigaciją ar keisti radijo stotį iš bet kurios transporto priemonės dalies,- sako Berns.

Mažinant valdymo įtaisų skaičių, atsilaisvina vertinga erdvė, sumažėja automobilio svoris ir sumažėja naujų transporto priemonių projektavimas. Ateityje „over-the-air” užtikrins, kad skydelio kompiuteris ir visa HMI sąsaja gaus naujausią programinės įrangos versiją tokiu pačiu paprastu būdu kaip ir išmanusis telefonas.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!