„Febi Bilstein“: grandinių įtempiklio gamyba

28 vasario 2018, 23:45

Nuo 1844 m. „Febi Bilstein“ būstinė yra įsikūrusi Enepetalo mieste. Įmonė gamina velenus, grandinės įtempiklius ir kitus komponentus lengviesiems automobiliams, sunkvežimiams ir pramonei.

Enepetale „Febi“ gamykloje dirba apie 1000 darbuotojų. Vienas svarbiausių pagamintų produktų nepriklausomų atsarginių dalių rinkai yra pavaros grandinės įtempikliai.

Įtempikliai turi labai tikslią užduotį – variklyje prispaudžia kreipiančiąją, ant kurios dirba paskirstymo grandinė ir visada užtikrina įtempimą. Dėl to paskirstymo grandinė perduoda galią į variklį ir nenukrenta nuo krumpliaračių. Tuo metu įtempiklis turi dirbti su besikeičiančiu prispaudimu, nes priklausomai nuo variklio apsukų nuolat keičiasi būtinasis grandinės įtempimas.

Svarbiausi įtempiklio elementai yra plieninis ar aliumininis korpusas, kuris užtikrina stabilią alyvos cirkuliaciją vožtuve bei vidiniame stūmoklyje, kuris yra stumdomas spyruokle. Grandinės įtempiklio korpusas gali skirtis priklausomai nuo variklio.

– Pavyzdžiui, 1 litro variklio grandinės įtempiklis yra žymiai mažesnis nei sportinio automobilio variklio. Be to, yra daugybė montavimo tipų, kuriems reikalinga kitokia korpuso forma. Štai kodėl mes gaminame 13 skirtingų modelių, kurie dirba pagal tą patį principą, – aiškina Lennart Urban, Centrinės Europos rinkodaros vadybininkas.

Sujungti elementai

„Febi Bilstein“ pradeda gamybą nuo masyvių plieninių strypų. Jie yra 3 metrų ilgio, o priklausomai nuo korpuso dydžio – iki 50 mm skersmens.  Strypai, savo ruožtu, pasiekia tekinimo ir frezavimo stakles, kur yra apdorojami. Staklės yra aprūpintos dviem rotaciniais laikikliais, turinčiais iki dvylikos skirtingų įrankių, kurie už apsauginio stiklo per dvi su puse minutes padaro grandinės įtempiklio korpusą iš strypo galo. Kadangi metalo tekinimo, frezavimo ir gręžimo metu susidaro daug šilumos, vanduo su nedideliu kiekiu alyvos aušina ir sutepa įrankius bei  grandinės įtempiklio korpusą.

– Aušinimo skystis nuplauna atsirandančias aštrias metalines skiedras, – sako Urbanas.

Tada mišinys filtruojamas ir naudojamas pakartotinai. Grandinės įtempikliui trūksta spyruoklės ir stūmoklio, pagaminto iš grūdinto plieno. Reikia dar kelių mažesnių elementų, tokių kaip siauras apsauginis žiedas, kuris laiko visas dalis tam tikroje pozicijoje.

Kai visi atskiros grandinės įtempiklio elementai yra paruošti, atliekamas galutinis surinkimas. Tam reikalingas rankinis darbas. Darbuotojas įstato korpusą tvirtinimo kronšteine ir rankomis surenka visas dalis. Tada atskiri elementai dedami į grandinės įtempiklio korpusą. Pabaigoje darbuotojas prisuka fiksavimo varžtą – grandinės įtempiklis paruoštas.

Šimtaprocentinė kontrolė

Iškart po surinkimo darbuotojas patikrina kiekvieną grandinės įtempiklį. Šiuo tikslu įtempiklis dedamas į specialų įtaisą, kuris paduodant alyvą aukšto slėgio sąlygomis prižiūri darbo sąlygas automobilio variklyje. Nesugedęs įtempiklis turi atlaikyti iki 5 barų slėgį. Praėjus galutiniam patikrinimui – dar kartą rankiniu būdu – jis supakuojamas ir patenka į bendrovės automatizuotą sandėlį arba tiesiogiai siunčiamas  „Febi Bilstein“ klientams  į 160 pasaulio šalių.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!