Stabdžių kaladėlės su „TEXTAR“ nusidėvėjimo davikliais

24 sausio 2018, 2:05

Kelių saugos specialistai stengiasi pasiekti „Zero Vision“ tikslą. Vienas iš daugelio žingsnių – tai „TEXTAR“ stabdžių trinkelės su paviršiaus  trinties nusidėvėjimo davikliais.

Sunku tiksliai įvertinti incidentų skaičių, kurie kasmet įvyksta keliuose. Pagal Pasaulinę kelių saugos strategiją, keliuose žuvo daugiau kaip 1,2 milijono žmonių ir sužeista 50 milijonų žmonių. Dėl šios priežasties kelių eismo saugos ekspertai vykdo išsamią veiklą, kurios tikslas  – pašalinti tragiškiausias avarijų pasekmes. Šiuose darbuose vadovai yra automobilių konstruktoriai, taip pat dalių tiekėjai. Tarp daugelio sudėtingų sistemų taip pat yra paprastų, tačiau veiksmingų sprendimų.

-Transporto ir žmogaus susidūrime žmogus neturi šansų, todėl labai svarbu palaikyti transporto priemonės tinkamą techninę būklę. Stabdžių sistemos atžvilgiu negali būti jokio kompromiso – reikia iškart įspėti vairuotoją apie bet kokius stabdžių sistemos sutrikimus, – sako Andrzej Sławiński „TEXTAR“ prekės ženklo techninis patarėjas. – Manoma, kad greičiausiai susidėvi trinkelių trinties sluoksnis, kurio storis daro didelį poveikį stabdymo efektyvumui ir taip sutrumpina stabdymo kelią. Tačiau net mažinant pradinį automobilio greitį daroma didelė įtaka susidūrimo ar pėsčiojo sužalojimo atveju. Todėl 2-3 mm storio trinkelės yra paskutinis momentas, kai stabdžių trinkeles reikia pakeisti naujomis.

Tačiau, sunku kasdieną kontroliuoti stabdžių trinkelių storį. Tam tikslui jų gamintojai pasiūlė trinkelių nusidėvėjimo daviklius. Paprasčiausia mechaninė konstrukcija remiasi papildoma plokštele, pagaminta iš spyruoklinio plieno. Pasiekus numatytą storio ribą, stabdant ji paliečia sukamą diską ir generuoja aiškų garsą vairuotojui. Svarbu yra tai, kad stabdžių trinkelės su šio tipo davikliu gali būti montuojamos bet kuriame automobilyje.

Kitas sprendimas yra įdėti į stabdžių kaladėles laidą, kurio kitas galas būtų prijungtas prie prietaisų skydelio indikatorių. Pasiekęs ribinę vertę, laidas kontaktuoja su stabdžių disko paviršiumi, dėl to grandinė užsidaro ir įsijungia atitinkamas indikatorius. Kai kuriuose trinkelių modeliuose vietoje laido naudojama vielinė spyruoklė.

– Natūralu, kad vairuotojai nori sutaupyti automobilių techninės priežiūros išlaidas, tačiau tik ne saugos sąskaita. Todėl automobilio mechaniko patarimas turėtų būti tinkamas argumentas, norint pasirinkti konkrečią dalį, – priduria  Dariusz Stasiński dirbtuvių „Wichura Plus“ iš Trzek prie Kostrzyno vadovas. – Tai liečia greit susidėvinčius elementus, tokius kaip stabdžių trinkelės. Jų keitimo dažnumas yra didesnis, bet mes visada įtikiname savo klientus, kad dalių kokybė atitiktų originalą. Negalime įsivaizduoti, kad naujai montuojant stabdžių trinkeles jos bus sumontuotos be stabdžių trinkelių nusidėvėjimo daviklio.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!