Prekės ženklo „Goodyear“ istorija

13 rugpjūčio 2014, 22:00

Kiekviena lengvai atpažįstama įmonė, tikėtina turi ilgą istoriją ir tradicijas, kurios išreiškiamos įvairiais simboliais ir įvykiais. Ir tai ne tik įmonės logotipas, bet ir prekės ženklui būdingi elementai, kurių dėka įmonė išsiskiria iš konkurentų. Jei įmonė yra pasaulinė ir turi 150 metų tradicijas, šių simbolių yra bent keletas. Tokia ir yra visiems gerai žinoma įmonė „Goodyear“.

„Goodyear“ logotipo istorija

Dauguma vairuotojų ir automobilių mėgėjų visame pasaulyje „Goodyear“ pavadinimą sieja su įmonės logotipu. Tačiau, tikriausiai ne visi atkreipė dėmesį į ženklą, kuris yra tarp žodžių „good“ ir „year“, tai – pėda su sparnu („Wingfoot”). Pirmą kartą šis ženklas buvo pavaizduotas jau 1901 m. laikraštyje „Saturday Evening Post”. Pėda su sparnu tai graikų keliautojų dievo Hermio atributas (arba jo romė

niškojo atitikmens – Merkurijaus), kuris buvo vaizduojamas su sparnuotais sandalais.

 „Goodyear“ yra dėkinga už šio simbolio įvedimą įmonės įkūrėjui Frankui Seiberlingui. Jo namuose stovėjo maža statulėlė vaizduojanti Merkurijų ir netrukus jis suprato jog šis žinomas dievas įkūnija daugelį gerųjų savybių, kurios atspindi „Goodyear“ įmonę. 1900 metais įvyko susirinkimas, kurio metu buvo sprendžiama apie logotipą, kuris išsiskirtų iš kitų įmonių logotipų. Šio susirinkimo metu dalyviams labai patiko Seiberlingo idėja todėl buvo priimtas sprendimas panaudoti jo pasiūlytą idėją, susijusią su sparnuota Merkurijaus koja. 

Sparnuota Merkurijaus koja buvo panaudota tarp dviejų žodžių. Senovėje Merkurijus buvo pirklių, keliautojų ir amatininkų dievas, bet labiausiai buvo žinomas kaip kitų dievų pasiuntinys.

 „Goodyear“ danguje

 „Goodyear“ gamina padangas ne tik automobiliams, bet ir lėktuvams. Jau 1911 metais „Goodyear“ sukonstravo savo pirmąjį dirižablį. 1925 metais dirižablis tapo „Goodyear“ simboliu ir buvo sukurta įmonė „Piligrimas“

1930 metais „Goodyear“ jūrų laivynui pagamino du gigantiškus dirižablius. Kiekvienas buvo didesnis negu du futbolo stadionai. Norint iškelti į orą 181 000 kg sveriantį dirižablį, jį reikėjo pripildyti 6,5 milijono kūbinių metrų helio dujų. 1940-1950 metais „Goodyear“ sukūrė dar keletą didelių dirižablių, kurie saugojo prekybinius laivynus. Dirižabliai tarnavo kaip radijo stotys, kai kurie iš jų galėdavo išbūti ore net iki savaitės.

Savo istorijoje „Goodyear“ sukūrė per 300 dirižablių. Šiandien „Goodyear“ flotilėje yra 3 dirižabliai: „Spirit of America“, „Spirit of Innovation“ ir naujas greitesnis ir manevringesnis „Wingfoot One“, kurio krikštas bus Rugpjūčio 23 dieną. Šis paskutinis dirižablis dalyvaus pagrindinėse JAV sporto varžybose.

 „Goodyear“ dirižabliai pagrinde skraido tik JAV. Jais galima paskraidyti tik gavus įmonės kvietimą.

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!