Kuro siurbliai: dažniausiai pasitaikantys gedimai

11 sausio 2018, 3:33

Elektrinis kuro siurblys suprojektuotas tiekti dideliu slėgiu kurą iš bako į variklį. Degalai perpumpuojami į purkštukus, kurie įpurškia juos į variklio cilindrus. Kokie yra labiausiai paplitę kuro siurblių gedimai? „DENSO“ ekspertai atsakė į šį klausimą.

Yra du kuro siurbliukų tipai: išorinis siurbliukas ir siurbliukas, esantis bako viduje. Šiuo metu labiausiai naudojamas vidinis bako siurbliukas (dedamas į kuro baką).

Vidinio degalų siurbliuko padėtis leidžia sumažinti triukšmą, kurį sukelia kuro siurbliuko elektros variklis. Jis užtikrina tinkamą degalų tiekimą į siurblį, tepant ir aušinant jo variklį. Kai veikia vidinio bako kuro siurblio rotorius, mentelė juda aplink rotorių, sukurdama sūkurinius judesius siurblio viduje. Kuro srautas aplink siurblio variklį, didina slėgį ir atidaro atbulinį vožtuvą, o degalai nukreipiami į kuro liniją. Dėl didelių darbinių cilindrų variklių naudojimo vis daugiau reikia didesnės talpos kuro siurblių. Todėl šių siurblių srautas turi būti sureguliuotas taip, kad atitiktų variklio eksploatavimo sąlygas. Tai įmanoma dėl bako vidinių kuro siurblių turbinų technologijos.

Dažniausiai pasitaikantys gedimai

Dažniausia elektros kuro siurblio gedimo priežastis yra kuro bako užteršimas purvu ir rūdimis. Todėl būtina, kad kuro siurblys būtų sumontuotas  švariame degalų bake.

Kita dažna elektros kuro siurblio gedimo priežastis yra netinkamos elektros jungtys, pvz.: laisvos jungtys, nepakankamas įžeminimas arba nepakankamas įtampos tiekimas dėl kontaktų perkaitimo.

Dažniausi degalų siurblio gedimo simptomai yra:

  • Neveikia variklis: degimo nėra dėl degalų trūkumo (sunku užvesti);
  • Variklis gęsta: netrukus po variklio užvedimo variklis išsijungia dėl degalų stygiaus arba nustoja veikti, kuomet nuspaudžiamas akseleratoriaus pedalas;
  • Važiavimo komforto trūkumas: trūkčiojimas dėl sumažėjusio kuro srauto įgaunant pagreitį; nepakankama galia dėl kuro slėgio didėjimo trūkumo, variklio trūkčiojimas – nesuderinami su nepriekaištingu variklio veikimu garsai.

Prieš sumontuojant naują kuro siurblį labai svarbu nustatyti teisingą diagnozę, nes tikroji gedimo priežastis gali būti kita dalis, ne kuro siurblys, pvz.: užsikimšęs filtro tinklelis, užterštas kuro filtras, pažeistas kuro matuoklis ir net labai mažas kuro kiekis bakelyje. Norint išvengti problemų su degalų baku:

  • Kuro siurblys ir degalų sistema turi būti geros būklės.
  • Nevairuokite automobilio su pustuščiu degalų baku.
  • Atkreipkite dėmesį į degalų kokybę ir oktaninį skaičių.
  • Kuro filtras turi būti reguliariai tikrinamas ir pakeičiamas nauju.
  • Reguliariai tikrinkite degalų tiekimo linijas ir elektros jungtis, kad nebūtų įtrūkimų, nutekėjimų ir kitų pažeidimų.
  • Jei reikia pakeisti kuro siurblį, įsitikinkite, kad degalų sistema yra švari ir ar degalų bakas nėra užterštas.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!