„NTN-SNR“ pakabos guoliai

30 birželio 2014, 21:18

„NTN-SNR specialistai nurodo pagrindinius amortizatoriaus atraminių guolių gedimo simptomus, bei pateikia šių elementų remonto bei keitimo patarimus.

Kiekviename automobilyje yra daugybė elementų, kurie skirti mažinti trintį tarp judančių pakabos dalių. Šią užduotį puikiai atlieka guoliai. Priklausomai nuo vietos ir veikiančių jėgų, guolius galima skirstyti į kelias rūšis. Nekalbant apie konstrukcijos ypatumus guoliai paprastai skirstomi į: rutulinius, adatinius, išilginius. Kiekviename automobilyje galime rasti šiuos guolius.

Vienu iš guolių gamintojų automobiliams yra įmonė „NTN-SNR“. Šį įmonė siūlo platų guolių asortimentą tiek originaliam montavimui, tiek atsarginių detalių rinkai. Tarp gaminamų guolių ši įmonė gamina ratų guolius, paskirstymo diržo įtempimo guolius, generatoriaus guolius ir t.t

Guolius galima sutikti ir pakaboje, apie tai mes dabar ir pakalbėsime.

Įprasta vieta kur būtinai reikalingi guoliai yra McPherson‘o kolona. Viršutinė kolonos dalis yra pagaminta iš guolių, kurie skirti ratų pasukimui ir gumos, kuri slopina virpesius. Šio elemento gedimą atskleidžia keisti garsai sukant vairą, bei garsai važiuojant per kelio nelygumus.

Duslūs garsai sklindantys iš viršutinės amortizatoriaus tvirtinimo dalies dažniausiai reiškia, kad įtrūko atraminio guolio guma. Atraminio guolio gedimą išduoda daugiau jėgos reikalaujantis vairo mechanizmo pasukimas. Automobiliuose su vairo stiprintuvu net ir visiškas guolių susidėvėjimas gali likti nepastebėtas.

Visiškai susidėvėjus guoliui sukant vairą girdisi girgždesys, kadangi trinasi automobilio spyruoklė tvirtinimo lizduose. Sukant vairą kartais gali būti girdimas ir dunksėjimas. Visa tai neigiamai veikia vairo stiprintuvą, spyruokles ar amortizatorius kartais tai gali sukelti netgi pakabos deformaciją.

Susidėvėjus atraminiam guoliui dažniausiai reikia numontuoti visą automobilio stebulę. Nuėmus stebulę reikia patikrinti ar galima ranka pasukti amortizatorių. Jeigu pasukti amortizatorių reikia daug jėgos arba juntamas strigimas apsukimo metu, tokiu atveju reikia keisti guolį. Kitas žingsnis yra numontuoti atraminį guolį ir jį atidžiai apžiūrėti ar nėra įtrūkimų bei deformacijų. Jeigu deformacijos ar įtrūkimai randami, tai tokiu atveju būtina keisti atraminę gumą. Puikus metas patikrinti atraminio guolio būklę yra keičiant amortizatorius ar spyruokles. Norint išvengti reklamacijų, patartina keičiant amortizatorius ar spyruokles pakeisti ir atraminius guolius su gumomis bei amortizatoriaus apsaugas.

Kai kuriuose automobiliuose rutuliniai guoliai yra naudojami galiniame balkyje. Kaip pavyzdys yra „Citroen“, „Peugeot“, „Fiat“ markės automobiliai. Prancūziškuose automobiliuose naudojami išilginiai guoliai, o itališkame „Fiat“ naudojami kūginiai guoliai. Galinio balkio guolių susidėvėjimą išduoda dunksėjimas bei cypimas automobilio galinėje dalyje. Šie simptomai dažniausiai pasireiškia važiuojant kelio nelygumais. Visiškas galinio balkių guolių susidėvėjimas gali daryti įtaką pakitusiai galinių ratų pakabos geometrijai (pavyzdžiui ratų išvirtimas, dėl kurio ratai trinasi į kėbulą). Susidėvėjus galinio balkio guoliams geriausia panaudoti „SNR“ siūlomus remonto komplektus. Šiuose remonto komplektuose yra visi reikalingi elementai (varžtai, riebokšliai ir t.t.).

Kaip ir kitais atvejais, keičiant galinio balkio guolius būtina pakeisti visus susijusius elementus.

Svarbiausia yra montuoti žinomo ir patikimo gamintojo atsargines detales. Taupyti šioje situacijoje nėra patartina. Sumontuotos nežinomo gamintojo atsarginės dalys gali greitai susidėvėti.

Būtina keisti visus susijusius elementus, nes kitu atveju Jūsų klientas gali sugrįžti su pretenzija, jog jo automobilio pakaboje vėl kažkas bilda. Keičiant šiuos elementus būtina vadovautis gamintojo nurodymais bei naudoti atitinkamus įrankius. Visus varžtus reikia prisukti gamintojo nurodyta jėga. Jeigu vadovausitės šiais nurodymais, Jūsų servisas turės mažiau išlaidų bei reklamacijų.

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!