Spąstai pasirenkant alyvą senesniam automobiliui

10 lapkričio 2017, 10:41

Klasikiniai automobilių varikliai reikalauja specialios priežiūros. Svarbu žinoti keletą faktų ir išsklaidyti keletą mitų, prieš užsisakant alyvą.

Klampumas

Alyvos klampumas yra „priderintas” prie spaudimo ir variklio sumontavimo laisvumo, todėl, jei variklis nenaudojimas lenktynėms, „originalus“ klampumas bus geriausias. Žinoma, galima sąmoningai „eksperimentuoti“ su alyvos klampumu. Jeigu su klasikiniu automobiliu važiuojama kaip ralio trasoje, vietoje alyvos su klampumu 10W40 galima naudoti 5W40 arba 5W50 klampumo alyvą.

Ne visada reikia laikytis instrukcijų

Senose transporto priemonių instrukcijose dažnai veltui ieškoma geresnių alyvų nei SAE SG. Tai nereiškia, kad negalima naudoti aukštesnės kokybės alyvos. Tiesiog tada, kai buvo suprojektuota transporto priemonė, konstruktoriai net nesvajojo apie tepalus, kuriuos galime įsigyti šiandien. Tiesa yra ta, kad kuo geresnė alyva tuo geriau kiekvienam varikliui, įskaitant ir klasikinius variklius. Kalbame apie tai, kad dažnai girdime nuomonę, jog klasikiniams varikliams galime naudoti tik originalią mineralinę alyvą, praktiškai be gerinančių priedų. Tai netiesa, nors yra keletas niuansų, kuriuos turime atpažinti, kol užpilsime gerą sintetinę alyvą į seną variklį.

Variklio paruošimas geros alyvos įpylimui

Jei variklis turi labai didelę ridą – geriau palikti mineralinę alyvą. Kita vertus, jei lengvasis automobilis neturi milijono kilometrų kredito, tai tinkamas momentas pakeisti tepalų tipą geresniu. Tokiu atveju visada geriau perplauti sistemą skalavimo priemone pvz.:  „Liqui Moly“ Nr. 2662.  Tokiu būdu atsikratoma nešvarumais, kurie blokuoja stūmoklio žiedų veikimą,  taip pat pašalina galimą alyvos kanalų užsikimšimą.

Ponai, sintetinė alyva prakiurdins variklį…

Akivaizdu, kad sintetinės alyvos daug lėčiau sensta, turi aukštesnį klampumo indeksą ir neužteršia  variklio. Jei kruopščiai patikrinsime ir praplausime variklį prieš užpildydami sintetine alyva, tai mūsų klasikas bus apdovanotas didesne darbo kultūra ir geresniu rezultatu. Būtent todėl turėtų būti naudojama sintetinė alyva, būtent tokia, kuri pagrįsta P.A.O baze visur, kur tik įmanoma. Vienintelis alyvos pagrindas, pagrįstas P.A.O baze, yra jų agresyvus poveikis variklio sandarumui. Eina kalba apie tradicines gumines tarpines, kurios dingsta iš mūsų klasikinių automobilių ir remonto metu pakeičiamos elastomerinėmis tarpinėmis. Be šių kelių nemalonių detalių sintetinė alyva turi tik privalumus.

Alyva, tinkanti DPF, netinka klasikiniam automobiliui

Turėkite omenyje, kad vis daugiau šiuolaikinių alyvų gali būti naudojamos varikliuose su kietųjų dalelių filtru  (DPF), ACEA skirtų DPF filtrams su raide C. Tokių alyvų klasikiniuose automobiliuose nenaudojame. Jie turi mažiau priedų, kurių pagrindą sudaro cinkas, siera ir fosforas ir šios medžiagos turi geriausias apsaugines savybes. Deja, jų didelis kiekis alyvoje prisideda prie didelio kiekio sulfato nuosėdų susidarymo (kiekvienas variklis degina alyvą), kurios užkemša DPF filtrą.

Vitaminai

Nepriklausomai nuo mūsų variklyje esančios alyvos tipo, verta toliau tobulinti jos savybes. Tam pasitarnauja trinties modifikatoriai, kurių pagrindą sudaro molibdeno disulfidas, pvz.: „Oil Additive nr art. 8342“ arba naujausias volframo disulfidas pvz.: „WS2 np.“ alyva „Liqui Moly 5w50“ „Molygen nr art. 2543“. Modifikatoriai idealiai tinka sportui, saugo variklį nuo laikino tepimo nebuvimo, padidina alyvos spaudimą ir kompresiją ir kas svarbiausia – mažina trintį bei degalų sąnaudas.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!