Išmetamo anglies dvideginio kiekio sumažinimas naudojant sintetinį kurą

19 spalio 2017, 21:47

Dar neseniai vidaus degimo variklis be anglies dvideginio išmetimo buvo tik tolima svajonė. Tačiau netrukus tai gali tapti realybe. Paslaptis slypi sintetiniame kure, vadinamame eFuel.

Gamybos metu eFuel jungiasi su CO2. Tokiu būdu šiltnamio efektą sukeliančios dujos tampa žaliava, iš kurios, naudojant atsinaujinančią energiją, galima pagaminti benziną, dyzeliną ir dujas.

– Sintetinis kuras gali benzinu ir dyzelinu varomuose automobiliuose neutralizuoti anglies dvideginio kiekį ir dėl to žymiai sumažinti pasaulinio globalinio atšilimo efektą, – sako dr. Volkmar Denner, generalinis direktorius „Robert Bosch GmbH“.

„Bosch“ firmos ekspertai pateikė išsamius duomenis apie automobilių Europoje dalyvavimą tame procese iki 2050 metų. Sintetinio kuro naudojimas sutaupytų apie 2 800 000 000 000 kilogramų arba 2,8 gigatonų CO2. Tai atitinka trigubą  anglies dvideginio emisiją 2016 metais Vokietijoje.

Sumažėjus suodžių degimo kiekiui, sumažėja išmetamųjų dujų valymo sąnaudos

Labai svarbu yra sumažinti išmetamų teršalų kiekį ne tik Europoje, bet ir visame pasaulyje, o tai galima padaryti tik bendradarbiaujant: jeigu bus pasiekti Paryžiaus konferencijos metu nustatyti tikslai dėl klimato, per ateinančius keturis dešimtmečius viso pasaulio išmetamųjų dujų kiekį reikia sumažinti 50 procentų, o išsivysčiusiose šalyse bent 85 procentais.

– Norint pasiekti mūsų klimato kaitos susitarimų tikslus, reikia ne tik „elektromobilumo“, bet ir kitų pažangių sprendimų, – sako  Denner.

Net jei vieną dieną visi automobiliai būtų varomi elektra, lėktuvai, laivai ir net sunkvežimiai vis tiek sunaudotų labai daug degalų. Todėl automobiliai, kurie naudoja sintetinį kurą yra perspektyvus vystymosi kelias ir lengviesiems automobiliams. Sintetinis kuras gali būti sukurtas taip, jog visai nebūtų suodžių. Tai sumažintų išmetamųjų dujų valymo išlaidas.

Kitas svarbus pranašumas – galimybė naudoti esamą degalinių tinklą. Tą patį galima pasakyti ir apie degimo variklių sprendimus. Be to, net jei elektra varomi automobiliai ateityje taps žymiai pigesni, šių degalų plėtra gali būti ekonomiška ir efektyvi. „Bosch“ apskaičiavo, kad priklausomai nuo naudojamos atsinaujinimo energijos rūšies, sintetinio kuro naudojimas hibridinėse transporto priemonėse ir eksploatavimo išlaidos gali būti mažesnės nei elektra varomų transportų priemonių, kurių kilometražas siekia iki 160 000 km.

Galimybė degalinėms ir senesnėms transporto priemonėms

Techniškai jau dabar galima pagaminti sintetinį kurą. Kai šiam tikslui naudojama elektros energija, gaminama iš atsinaujinančių šaltinių (be CO2,) toks kuras yra neutralus ir labai universalus. Vandenilis (H2), kuris yra pradinė medžiaga, gali būti naudojamas degalų elementams, o degalai gaunami tolesnio perdirbimo metu, gali būti naudojami vidaus degimo varikliams ar lėktuvų turbinoms.

Šiuo metu vyksta bandomieji projektai Norvegijoje ir Vokietijoje dėl sintetinio benzino, dyzelino  ir dujų komercializavimo. Kadangi sintetinis kuras yra suderinamas su esama infrastruktūra ir variklių generacija – tai būtų didelis pasiekimas transporto priemonių rinkoje ir reikėtų mažiau laiko, nei automobilių su vidaus degimo varikliais pakeitimui elektra varomais. Niekas nepasikeistų senesnių automobilių vairuotojams, nes net klasikiniai automobiliai naudotų sintetinį benziną, nes pagal cheminę konstrukciją ir pagrindines savybes, tai vis dar yra benzinas.

Ką reikėtų padaryti, kad sintetiniai degalai  taptų įprasti?

Norint, kad sintetinis kuras būtų plačiai naudojamas, dar reikia įdėti daug pastangų. Gamybos įrenginiai vis dar brangūs ir yra pastatyti tik keli bandomieji įrenginiai. Vokietijos ekonomikos ir energetikos ministerija remia sintetinį kurą pagal  iniciatyvą „Alternative energies in transportation”. Platesnis šio kuro naudojimas pagreitins elektros energijos kainų mažėjimą iš atsinaujinančių šaltinių.

Kaip atsiranda sintetinis kuras?

Sintetinis kuras gaminamas išimtinai naudojant atsinaujinančius energijos šaltinius. Pirmajame etape vandenilis gaminamas iš vandens. Norint pagaminti skystąjį kurą – dedama anglies. Šią anglį galima išgauti pramoninių procesų metu ir netgi iš oro, naudojant filtrus. Iš CO2 ir H2 junginio atsiranda sintetiniai degalai. Tai gali būti benzinas, dyzelinas, dujos ar net žibalas.

Kiek kainuos sintetinis kuras?

Šiandien sintetinio kuro gamyba yra sudėtingas ir brangiai kainuojantis procesas. Tačiau gamybos padidėjimas ir palankios elektros kainos gali reikšti, kad sintetinis kuras bus daug pigesnis. Dabartiniai tyrimai rodo, kad kuras (be akcizo) gali  kainuoti nuo 1,00 iki 1,40 euro  už litrą.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!