„DENSO“ patarimai: kaip maišyti kompresorių tepalus ir aušinimo skystį

19 spalio 2017, 0:27

Europos rinkai buvo pristatytas naujas aušinimo skystis – „R1234yf“. Kokie kompresorių alyvos ir naujo aušinimo skysčio mišiniai yra teisingai paruošti? Kaip išvengti brangios žalos oro kondicionavimo sistemai dėl netinkamos alyvos? „DENSO“ ekspertai atsako į dažniausiai užduodamus klausimus.

Visos oro kondicionavimo sistemos visiems automobiliams, pagamintiems nuo 2017 metų sausio 1 dienos, yra užpildytos nauju aušinimo skysčiu „R1234yf“. Transporto priemonėse pagamintose iki 2017 metų sausio 1 dienos ir kuriose naudojamas „R134a“, reikės modernizuoti kondicionavimo sistemą. Siekiant įgyvendinti naujus ES teisės aktus, reikės pradėti naudoti aušinimo skystį „R1234yf“. Pakeitus aušinimo skystį rinkoje, būtina pakeisti ir alyvą kompresoriams.

Kokia alyva, koks aušinimo skystis?

„DENSO“ oro kondicionavimo kompresoriuose su „R134a“ tipo aušinimo skysčiu, naudojama „ND-8“ alyva (PAG 46 DEC). Sistemose, kurios užpildytos nauju „R1234yf“ aušinimo skysčiu, reikia naudoti „ND-12“ (DEC) – tai PAG 46 tipo alyva, tačiau joje yra specialūs priedai „R1234yf“ aušinimo skysčiui.

„ND-8“ ir „ND-12“ alyva nėra keičiama. „ND-12“ alyva gali būti naudojama tiek su „R134a“, tiek ir su „R1234yf“, alyva „ND-8“ negali būti naudojama su „R1234yf“ tipo aušinimo skysčiu.

 

Alyvos maišymas

Kompresorių alyvos maišymas oro kondicionavimo kompresoriuose nerekomenduojamas, nes gali sugadinti kompresorių, tačiau naujas „ND-12“ gali būti naudojamas tiek su „R1234yf“, tiek ir su seno tipo aušinimo skysčiu „R134a“.

Svarbu tai, kad modernizavus oro kondicionavimo sistemą, tinkamą aušinimo skysčiui „R1234yf“, kompresorius, užpildytas „ND-8“ alyva, negali būti naudojamas. Kai „R1234yf“ tipo aušinimo skystis susimaišys su „ND-8“ alyva, įvyks reakcija ir tai negatyviai paveiks kondicionavimo sistemą. Todėl nerekomenduojama naudoti „ND-8“ alyvos kartu su „R1234yf“ tipo aušinimo skysčiu.

Nauja alyva „ND-12“ gali būti naudojama oro kondicionavimo sistemose su aušinimo skysčiu „R134a“, nereikalaujant perskalauti sistemą, kad būtų pašalinta „ND-8“ alyva, nors dirbtuvių darbuotojai turi įsitikinti, jog oro kondicionavimo sistema yra švari.

Poveikis antrinei rinkai

Pirmieji pasikeitimai antrinėje rinkoje pasirodė „FIAT“ automobiliams. „DENSO“ yra „DCP09003“ kompresoriaus gamintojas. Kompresorius, užpildytas „ND-8“ alyva, buvo sumontuotas modeliuose su oro kondicionavimo sistema, užpildyta „R134a“ tipo aušinimo skysčiu. Šį kompresorių pakeitė „DCP09060“ tipo modelis, užpildytas „ND-12“ alyva. Naujas kompresorius yra sumontuotas tuose pačiuose „FIAT“ modeliuose ir oro kondicionavimo sistema yra užpildyta „R1234yf“ tipo aušinimo skysčiu.

Esant automobilių rinkos pokyčiams ir individualių modelių atsinaujinimui, „DENSO“ kuria naujas dalis, užpildytas „ND-12“ alyva

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!