Išmetamųjų dujų sklendės kenksmingų medžiagų redukcijai bei transporto priemonių naudojimo patogumui padidinti

21 gegužės 2014, 22:33

Išmetamųjų dujų sklendės įgyja vis didesnę reikšmę atliekant kenksmingų medžiagų emisijos redukciją bei didinant transporto priemonių naudojimo patogumą. Pagrindinė išmetamųjų dujų sklendžių naudojimo priežastis – tai sugriežtinti kenksmingų medžiagų emisijos reikalavimai, keliami serijinei variklių gamybai.

Katalizatoriai „Denox“

·       Žemo slėgio išmetamųjų dujų recirkuliacija;

·       Išmetamųjų dujų srauto akustinė optimizacija (pvz., cilindro išjungimas);

·       Galios padidinimas dėl rezonanso efekto;

·       Triukšmo lygio mažinimas;

·       Pritaikymas šildymo sistemoje;

·       Impulsinis turboįpūtimas.

Apkrovos profilis

·       Dujų temperatūra – nuo -40 °C iki 950 °C;

·       Išorinis tankis – maks. 1 l/min;

·       Vidinis tankis – maks. 30 kg/h;

·       Montavimo vieta – arti variklio, po grindimis, be apsaugos nuo vandens;

·       Patvarumas – 1 000 000 įjungimo ciklų.

Dėl šių priežasčių išmetamųjų dujų sklendės labai domina mechanikus, besiverčiančius automobilių puošyba.

Pneumatinės išmatamųjų dujų sklendės

 

Elektrinė išmetamųjų dujų sklendė 7.04174.01.0

Elektrinė išmetamųjų dujų sklendė 7.04174.01.0 gali būti tolygiai reguliuojama visame veikimo diapazone nuo atidarymo iki uždarymo padėties. Sklendės padėties grįžtamasis ryšys užtikrinamas naudojant bekontaktį daviklį. Elektroninė padėties reguliavimo sistema nėra sklendės sudedamoji dalis. Jei elektrinė išmetamųjų dujų sklendė nenaudojama kaip serijinė atsarginė dalis, būtinas specialus jos valdymas naudojant atskirą valdymo bloką. Šiais atvejais reikėtų pasikonsultuoti su specialistais.

Pneumatinių išmetamųjų dujų sklendžių elektrinis perjungimo vožtuvas

Pneumatinei išmetamųjų dujų sklendei valdyti būtina sudaryti vakuumą (pvz., iš įsiurbimo kolektoriaus arba iš vakuuminio siurblio). Valdymui rekomenduojamas elektrinis perjungimo vožtuvas.

Pritaikymo pavyzdžiai

Pavyzdys: triukšmingumo reikalavimai (A)

Triukšmo lygiui sumažinti garso bangos yra nukreipiamos taip, kad jos slopintų viena kitą. Jei garso bangos bus nukreiptos taip, kad jos sustiprins viena kitą, galimas triukšmo lygio padidėjimas. Todėl naudojant išmetamųjų dujų sklendę galima keisti transporto priemonės akustiką.

Pavyzdys: impulsinis turboįpūtimas (B)

Varikliuose su turbokompresoriais išmetamųjų dujų energija yra naudojama kompresoriaus pavarai. Į variklio degimo kameras tiekiamas suslėgtas oras. Esant tam pačiam variklio apsukų skaičiui bei tam pačiam darbiniam tūriui, padidėja variklio galia. Tačiau turboįpūtimas sukelia pastebimą variklio galios padidejimą tik esant aukštoms variklio apsukoms. Esant žemoms apsukoms, turboįpūtimo efektas yra praktiškai nepastebimas. Linijinio arba impulsinio turboįpūtimo atveju to išvengiama naudojant du turbokompresorius: vienas turbokompresorius veikia nuo žemų iki vidutinių apsukų, kitas – nuo vidutinių iki aukštų apsukų. Išmetamųjų dujų sklendė reguliuoja išmetamųjų dujų srautus į atitinkamus kompresorius.

Pavyzdys: katalizatorius „DeNOx(C)“

Katalizatoriuje „DeNOx (8)“ išmetamųjų dujų sklendės įėjimo temperatūra reguliuojama taip, kad katalizatorius galetų veikti optimaliu režimu. Kartu jis yra saugomas nuo perkaitimo, o tai užtikrina ilgesnį katalizatoriaus eksploatavimo laikotarpį. Kai temperatūra pakyla į aušinimo kanalą nukreipiamas didesnis išmetamųjų dujų kiekis ir atvirkščiai: kai temperatūra krenta, sklendė uždaroma, o katalizatorius valdomas tiesiogiai.

Pavyzdys: cilindrų išjungimas

Didelės galios benzininiuose varikliuose kuro taupymo tikslais tam tikros galios diapazonuose naudojama cilindrų išjungimo technika. Ši technika taip pat turi įtakos variklio ir išmetimo sistemos akustikai. Naudojant išmetamųjų dujų sklendę galima keisti išmetamųjų dujų srauto skerspjūvį išmetimo sistemoje. Tokiu būdu gaunamas arba išnaudojamas variklio darbo efektas, dėl kurio variklis veikia taip pat kaip normaliomis sąlygomis, visiems cilindrams esant aktyviems.

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!