Generatoriaus istorija

9 spalio 2017, 21:30

Elektromechanikos plėtros laikais niekas nebeįsivaizduoja variklio be generatoriaus. Tai yra transporto priemonės širdis, ypač kai transporto priemonėje yra tiek elektronikos, kad gali apsisukti galva. Pateikiame jums žavią tos svarbių atradimų dalies istoriją.

Nuolatinės srovės generatorius

Nuolatinės srovės generatorius yra tas elementas, kuris jau dulka palėpėje. Reikia prisiminti, kad tai buvo vienas iš svarbiausių atradimų transporto elektromechanikoje. Jo išradėjas yra Tomas Edisonas. Generatorius yra varomas alkūninio veleno V-diržo pagalba.

Generatoriaus korpusas – tai  cilindrinis statorius, kuriame yra poliai ir jiems įmagnetinti skirta žadinimo apvija. Rotorius yra montuojamas dviejų guolių dangteliuose. Galiniame diske yra šepetėlių laikiklis, kuris užtikrina tinkamą šepetėlių prispaudimą prie rotoriaus. Integruoto su skriemuliu   ventiliatoriaus užduotis yra nukreipti oro srautą per generatoriaus vidų. Sukantis rotoriui srovė per šepetėlius teka į generatoriaus gnybtą ir transporto priemonės elektros sistemą.

Kintamos srovės generatorius

884 metais Nikola Tesla atvyko į Niujorką. Jo tikslas buvo darbas Edisono laboratorijoje. Rekomendacijos, kurias atsivežė iš Paryžiaus, padėjo įsidarbinti. Pradžioje darbas buvo įdomus, jaunasis Tesla patvirtino bandymus, siūlančius naudoti kintamą srovę, padidinančią elektros energijos  efektyvumą (apie 50%). Tomas Edisonas nebuvo sužavėtas šia idėja. Įvairūs šaltiniai nurodo, kad to priežastimi buvo pernelyg didelis Edisono pasitikėjimas savimi ir pasipūtimas. Tai nutraukė bendradarbiavimą, jie nustojo simpatizuoti vienas kitam ir tapo konkurentais.

Nuopelnai už kintamos srovės generatoriaus projektavimą ir statybą priklauso Nikola Teslai, kuris 1890 metais lapkričio 15 d. šią naujovę užpatentavo. Generatorius mechaninę energiją keičia į kintamą srovę. Sukantis rotoriui kiekvienoje statoriaus apvijoje generuojama kintamoji įtampa, kuri statoriaus apvijose sukuria magnetinius laukus. Kintamosios srovės generatorius yra efektyvesnis prietaisas ir patikimesnis nei nuolatinės srovės generatorius.

Nuolatinės srovės generatoriai nebuvo išstumti iškart. Tas procesas tęsėsi iki 60-jų metų. Sprendimas pakeisti nuolatinės srovės generatorių išplaukė iš didesnio energijos poreikio transporto priemonėse. Kintamos srovės generatorius yra daug lengvesnis bei gali pagaminti elektros energiją ir esant mažam rotoriaus sukimosi greičiui. Norint užtikrinti baterijos, kuri įkrovimui naudoja nuolatinę srovę, įkrovimą, kintamos srovės generatorius turi įmontuotą silicio dioksido lygintuvą. Dažnai turi įmontuotą įtampos reguliatorių.

Kintamosios srovės lyginimo sistema turi atskirai diodus, kintamos srovės lyginimui ir atskirai 3 diodus, generatoriaus sužadinimui (generatorius 9-diodų). Tokia sistema užtikrina, kad esant mažoms apsukoms arba įjungtai instaliacijai, esant išjungtam varikliui, rotorius nekuria magnetinio lauko ir negauna srovės iš akumuliatoriaus, kaip tai yra 6 diodų generatoriuose. Šiuolaikiniuose automobiliuose srovės lyginimo sistema ir sužadinimo lygio reguliatorius, vadinamas įtampos reguliatoriumi, instaliuoti į kintamos srovės generatorių.

Kompaktiškas generatorius

Dinamiška elektrinių automobilių plėtra prisideda prie įprastų generatorių žlugimo. 90-jų metų pradžia yra naujos kartos generatorių pradžia, kurie gali dirbti su aukštesnėmis elektromagnetinėmis apkrovomis. Jis iki šiol naudojamas su patobulinimais. Kompaktinis generatorius nuo savo pirmtako skiriasi keliais elementais.

Aušinimo sistemoje naudojami du ventiliatoriai, kuriuose naudojamos izoliacinės medžiagos atsparios aukštai temperatūrai ir rutuliniai guoliai. Naudojami Zenero diodai kaip lygintuvų diodai, kurie efektyviai apsaugotų automobilio sistemą nuo per didelės įtampos, taip pat papildomi diodai nuliniame starterio apvijos taške, tuo padidinant generatoriaus energijos tiekimą varikliui.

„Bosch“ istorija susijusi su generatoriais

Tomas Edisonas ir Nikola Tesla daug prisidėjo prie tų sąlygų, kuriomis mes naudojamės keliaujant. Jie suteikė galimybę diegti elektroniką visose automobilių pramonės srityse. Šiandien mes neįsivaizduojame automobilio be elektra atidaromų langų ir radijo aparatūros. Du išskirtiniai konstruktoriai nutiesė išsamesnių ir sudėtingesnių technologijų kelią. Kas žino, kaip atrodytų šiandieninės komunikacijos priemonės, jei ne jų kūrybiškas išradingumas.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!