Interviu su valdybos prezidentu Ferdinand Bilstein (1 dalis)

Ferdinando Bilsteino istorija prasidėjo XIX pirmoje pusėje. Iki šiol įmonę vis dar valdo steigėjo palikuonys. Bendrovės generalinis direktorius Karsten Schüßler-Bilstein papasakojo savo istoriją, taip pat apie dabartines aktualias sunkiasvorių automobilių skyriaus plėtros kryptis ir apie naują produkcijos salę Enepetale (Vokietija).

 

Febi Bilstein turi ilgą istoriją. Tiems, kurie jų nepažįsta, ar galite  trumpai apibūdinti savo verslo pradžią?

Į klausimus atsako Karsten Schüßler-Bilstein – Ferdinand Bilstein firmos Prezidentas.

Karsten Schüßler-Bilstein: 1844 metais  Ferdinandas Bilsteinas įkūrė įmonę kaip tekinimo dirbtuves, gaminančias vagonų dalis. Antroji karta buvo sudaryta dviejų sūnų: Ferdinando jaunesniojo bei Augusto. Švelniai tariant, ten trūko susikalbėjimo. Todėl tėvas nusprendė, kad kompanijai vadovaus Ferdinandas jaunesnysis, o Augustas  gavo kompensaciją ir turėjo eiti savo keliais. Jis taip pat įkūrė firmą „August Bilstein“, žinomą dėl amortizatorių, naudojamų automobilių sportui. Šiandieną skirtingai nuo „Febi“ firmos, Augusto firmos valdyme nėra nei vieno žmogaus su Bilstein pavarde.

Kaip susiklostė tolimesnis „Febi Bilstein“ firmos likimas?

Galima sakyti, kad tai buvo tipiška maža metalo gamykla regione. Atsižvelgiant į tai, jog firma buvo išsaugota nuo niokojančio Antrojo pasaulinio karo padarinių ir ji vėl pradėjo veikti kaip tipiška gamykla. Nuo 1970 metų klientai vis dažniau ėmė teirautis dalių, kurios nebuvo įtrauktos į mūsų asortimentą. Tada kompanija  pradėjo pamažu siūlyti kitų gamintojų produkciją. Tuo laiku „Febi Bilstein“ daug dėmesio skyrė komercinių automobilių segmentams.

Ar „Aftermarket“ visada buvo pagrindinis produkcijos gavėjas?

Kaip ir šiandien, kai kuri mūsų produkcija buvo naudojama automobilių surinkimui. Tačiau, „Aftermarket“ jau nuo tų laikų palengva transformavosi iš gamyklos į visą paslaugų įmonę. Tuo pačiu metu įeidama į lengvųjų automobilių sektorių, dėl kurio „Febi“ firma ryškiai išsivystė.

Jūsų verslo pradžioje prioritetas buvo Vokietija. Šiuo metu bendrovė parduoda produkciją  170 šalyse. Kaip tai atsitiko?

Pradžioje mūsų pasiūlymas buvo skirtas vokiškiems automobiliams. 1970-siais metais pradėjome stebėti naudotų sunkvežimių pardavimo kryptis. Artimieji Rytai buvo svarbi naudotų sunkvežimių iš Europos pardavimo kryptis ir augo atsarginių dalių poreikis. Mūsų prekybininkai visada grįždavo su daug užsakymų  ir dėl to išplėtėme pasiūlą. Kitas žingsnis buvo išplėsti pasiūlą Europos gamintojams – tiek komerciniams automobiliams, tiek ir lengviesiems. Tai vyko 1980 ir 1990 metais. Jau tada pagrindine rinka tapo Europa. Paskutinis evoliucijos etapas buvo prielaida, jog norime teikti paslaugas automobiliams, važinėjantiems Europos keliais. Tai daugiausiai lietė Azijoje pagamintus lengvuosius automobilius. Tuo tikslu 2011 metais nusipirkome anglų bendrovės „Blue Print“ prekės ženklą.

Šiandien matote „Febi Bilstein“ firmą kaip prekybos firmą ar kaip gamyklą?

Manau, kad vienareikšmiškai labai sunku atskirti. Pakanka pažvelgti į automobilių gamintojų tiekėjus Vokietijoje. Pavyzdžiui, Hella, Schaeffler, ZF. Jie irgi negali pagaminti kiekvieno produkto, tačiau norėdami išlaikyti platintojų susidomėjimą, jie turi pasiūlyti pilną asortimentą. Šiuo atžvilgiu esame panašūs į kitus, bet šiuo atveju prekyba yra didžioji rinkodaros dalis. Tačiau dėl mūsų prekybinės ir gamybinės patirties čia, Enepetale, galime kalbėtis su kitomis įmonėmis kaip lygūs su lygiais. Dėl to mes tapome išskirtiniu nepriklausomu atsarginių dalių platintoju daugeliui automobilių gamintojų firmų.

Ar sutinkate su teiginiu, kad per pastaruosius 15-20 metų koncentruotasi į lengvųjų automobilių rinką, o Jūsų įmonė nebuvo suvokiama iki galo kaip sunkiųjų transporto priemonių sektoriaus tiekėja?

Artimiausiu metu mūsų plėtra daugiausia susijusi su lengvųjų automobilių atsarginių dalių antrine rinka. Turime sąžiningai pasakyti, kad ilgą laiką kompanijos pasiūlymai komerciniam transportui buvo nepakankami. Tai, kad kiti prekių ženklai yra tokie stiprūs, tai yra ir mūsų „nuopelnas“.

Kaip Jūs manote pakeisti šią tendenciją?

Prieš septynerius metus priėjau išvados, kad turėjome kažką panašaus į mūsų komercinių transporto priemonių verslą. Arba mes visiškai atsisakysime to, arba padarysime tai teisingai. Pirmasis žengtas žingsnis buvo 2011 metais „Truck Division“ sukūrimas ir veikla, kuri tinkamai identifikuojama. „Truck Division“ darbuotojai turi užsiimti tik komercinėmis transporto priemonėmis. Šiandien tai savarankiškas bendrovės padalinys tiek viduje, tiek už jos ribų. Tai įvyko per pastaruosius trejus, ketverius metus, nes komercijos automobilių segmente pastebėjome procentinį padidėjimą, kuris yra žymiai didesnis nei  lengvųjų automobilių segmentas.

Koks platus yra „Truck Division“ asortimentas?

Beveik 9 000 nuorodų. Kiekvienais metais apie 1 000 naujų dalių. Didžiausią dėmesį skiriame Europos sunkvežimių gamintojų prekiniams ženklams. Mūsų pagrindinė kompetencija liečia vairavimo sistemą ir pakabą. Šioje produktų grupėje mes esame pirmi komercinių automobilių parko antrinėje rinkoje.

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!