Oro kondicionavimo nukenksminimas naudojant ozoną

5 rugsėjo 2017, 21:22

Dirbtuvių klientams verta priminti, kad oro kondicionavimo sistema nėra amžina, ji reikalauja reguliarios patikros, nes pasekmes gali pajusti ne tik automobilis, bet ir automobilio naudotojas.

Tinkama „komforto zonos“ oro temperatūra salone turi būti 19-23 C0. Neabejotinas oro kondicionieriaus privalumas jaučiamas vasarą, kuomet aplinkos temperatūra peržengia 30-35 C0. Kai nėra oro kondicionieriaus, temperatūra salone pakyla iki 60 C0, o prietaisų skydelyje iki 120 C0.

Automobilių kondicionavimo sistema yra vėdinimo ir šilumos perdavimo sistema automobilio viduje. Ji ne tik sumažina temperatūrą, bet ir išdžiovina saloną. Oro kondicionierius yra svarbus ne tik vasarą, bet ir žiemą – greitai ir efektyviai išstumia drėgmę, susikaupusią transporto priemonėje.

Vidutinė transporto priemonės salono temperatūra be kondicionieriaus siekia iki 60 C0, o prietaisų skydelyje yra 120 C0. Vairavimas tokiomis sąlygomis neigiamai veikia transporto priemonių vairuotojus ir kelia grėsmę kitų eismo dalyvių saugumui.

Dažnai automobilių remonto dirbtuvių klientams yra primenama, kad reikia valyti oro kondicionierių tada, kai pajuntamas nemalonus kvapas arba atsiranda simptomai, primenantys alergiją bei gripą.

Nemalonų kvapą sukelia pelėsis ir grybelis, kurie kaupiasi oro garintuve. Šis oro kondicionavimo sistemos elementas, kurio funkcija yra vėsinti orą, skatina šio tipo organizmų augimą, kadangi yra drėgnas ir paslėptas nuo šviesos. Nemalonus kvapas ar kenksmingi organizmai ventiliatoriaus pagalba yra įpučiami į salono vidų. Vairavimas tokiomis sąlygomis neigiamai veikia transporto priemonių vairuotojus ir kelia grėsmę kitiems eismo dalyviams.

Ozonas kaip dezinfekavimo metodas

Remiantis oro kondicionavimo sistemos gamintojų tyrimais ir rekomendacijomis transporto priemonių nukenksminimas turi būti daromas ne rečiau negu vieną kartą per metus, tikrinant oro kondicionavimo sistemą servise. Viena iš dezinfekavimo priemonių, be cheminių priemonių, yra ozonavimas. Jos pranašumas yra tai, jog įsigijus jonizavimo įrangą, nereikia įsigyti papildomų cheminių medžiagų. Pavyzdžiui Ozonator M-MX4000 gamina ozoną, kuris geba oksiduoti ir pašalinti bakterijas. Pašalina pelėsį ir kitus nemalonius kvapus iš automobilio salono. Ozonas arba „aktyvus deguonis“ yra dujos, pasiekiančios net sunkiausiai prieinamas vietas automobilyje ir oro kondicionavimo sistemoje. Ozonas turi stiprių dezinfekcijos savybių, stipresnių nei chloras. Pats dezinfekavimo procesas yra labai lengvas ir neužima daug laiko. Prieš dezinfekavimą svarbu pašalinti visus oro gaiviklius iš salono.

Kad būtų veiksmingiau, automobilis turi būti ten, kur nepasiekia saulės spinduliai, nes ozonas, esant aukštesnei nei 25 C0 temperatūrai, greit išsisklaido ir nesukelia reikiamo poveikio. Temperatūra salone turi būti žemiau 25 C0 . Atliekant dezinfekavimo procedūrą prietaisas turi būti padėtas lauke arba automobilio salone ir prijungiamas prie maitinimo šaltinio. Oro cirkuliacija turi būti nuolatinė, o ventiliatorius turi pūsti puse galingumo. Vamzdelį geriausia patalpinti salone ant galinio vaizdo veidrodėlio. Pirmą kartą ozonatorių reikia įjungti 30-čiai minučių, po to pravėdinti apie 10-15 minučių. Po vėdinimo patikrinti atsiradusius kvapus. Jei procesas nesukėlė pageidaujamo efekto, procesą galima kartoti tol, kol bus pasiektas reikiamas efektas. Rinkoje yra įvairių dezinfekavimo įtaisų, bet jūs turite pasitikėti patikrintomis priemonėmis, aiškiai deklaruojančiomis rezultatus.

Firmos „Magneti Marelli“ ozonatorius MX-4000 jonizuoja orą į ozoną. Jis stipriai oksiduoja visus nemalonius kvapus salone, pašalina grybelius, bakterijas ir virusus. Dėl didelio efektyvumo virš 4000 mg/h puikiai tinka autobusams ir didesnės kubatūros salonams, taip pat  pagreitina lengvųjų automobilių salonų dezinfekavimą. Ozono koncentracija gali būti labai didelė, todėl būtina pratęsti transporto priemonės vėdinimą.

„Magneti Marelli“ MX-4000 ozonatorius turi mažesnę versiją Ozon-Maker. Skiriasi tik pagaminto ozono kiekiu 1 g/h per valandą. Jis rekomenduojamas lengviesiems automobiliams. Įrenginį galima pasirinkti keleto darbo režimų tipų (5, 10, 15, 30, 60 minučių).

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!