Atostogų metas – jokio poilsio spyruoklėms

29 rugpjūčio 2017, 0:15

Slėgis iš viršaus žemyn: pakabos spyruoklės atlieka sunkų darbą, todėl jų būklę verta pasitikrinti autodirbtuvėse, o ypač po atostogų.

Žvelgdami vasarą į sunkiai pakrautus automobilius greitkeliuose, jūs suprantate, koks slėgis veikia apačioje esančias spyruokles. Jų gniuždymas prie tokio svorio yra tik viena iš galimo lūžimo priežasčių.

Faktinės sugadintų spyruoklių priežastys yra įvairios: rūdžių sukeltas paviršiaus pažeidimas; sumažinto svorio spyruoklių naudojimas – jos pagamintos iš ypatingai stipraus plieno, kas laikui bėgant gali kenkti tvirtumui ir tuomet spyruoklės silpsta esant blogai kelio būklei.

Anksčiau taip pasitaikydavo tik senuose automobiliuose, bet šiandien tai sutinkama net ir palyginus naujuose automobiliuose. Autodirbtuvėms patartina į tai atsižvelgti, kuomet tikrinami šie automobilio saugos komponentai.

Pirmasis įspėjamasis signalas yra rūdys: jos dažniausiai atsiranda apatiniame spyruoklės gale, kuris labiausiai nukenčia nuo kelių purvo, akmenų ir vandens purslų. Spyruoklei pastoviai judant, šios purvo plokštelės ir drėgmės sankaupos veikia kaip švitrinis popierius, besiliečiantis su spyruoklės apsaugine danga. Tam tikru momentu prie sunkios apkrovos parūdijusi spyruoklė gali nebeatlaikyti įtempimų ir trūkti. Keisti triukšmai gali būti nuoroda apie įvykusį lūžimą. Tuomet pakabos stovo konstrukcijoje spyruoklė dėl neteisingos padėties su amortizatoriumi dažnai ir sukelia girgždėjimą.

Spyruoklės yra saugumo detalės, todėl būtina atkreipti dėmesį į keičiamos atsarginės dalies kokybę. „Spidan“ pakabos spyruoklės yra pagamintos iš itin stipraus plieno, papildomai padengto apsauga nuo rūdžių, atlaikančia net sunkiausią aplinkos poveikį. Kur reikia, ant spyruoklių galų užmautos plastikinės movos, kurios remiasi į spyruoklių atramas.

Miniblokinės spyruoklės yra tipiškos statinės formos (kartais vadinami tiesiog statinės spyruoklėmis) ir turi specialius kokybės kriterijus, iš karto matomus specialistams – tai vijos, siaurėjančios link spyruoklės galo.

Pageidaujamas progresyvus spyruoklės darbas be šios nepastovaus skersmens vijos tiesiog neįmanomas, kitaip pakrauta transporto priemonė išlinksta tiesine progresija. „Deja, tokių pavojingų konstrukcijų rinkoje randama nuolatos“, sako Steffen Junge, GKN Driveline produktų grupės vadovas automobilių atsarginių detalių rinkai. „Stipriai pablogėjusi vairavimo elgsena kartais įtakoja pasekmes, kuomet tokių pastovaus skersmens spyruoklių vijos liečiasi nuokrypio metu ar net lūžta. Transporto priemonės su neoriginalių parametrų spyruoklėmis gali kelti pavojų saugumui. Todėl „Spidan“ spyruoklės visada atitinka OE konstrukcijų reikalavimus.“

Nuoroda į SPIDAN spyruoklių katalogą.

1 pav.

Rūdys dažnai yra pirmasis įspėjimo signalas apie galimą spyruoklės lūžimą. Jos dažniausiai atsiranda apatiniame spyruoklės gale, kuris labiausiai nukenčia nuo kelių purvo, akmenų ir vandens purslų.

 

2 pav.

Spidan miniblokinės pakabos spyruoklės yra pagamintos iš itin stipraus plieno, papildomai padengto apsauga nuo rūdžių, atlaikančia net sunkiausią aplinkos poveikį.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!