Boxbergo paslaptys – naujausi „Bosch“ technologijos testai

8 rugpjūčio 2017, 22:45

Boxbergo apylinkėje, 100 km. nuo Frankfurto esanti trasa tai – privatus firmos „Bosch“ tyrimų centras. Idiliškoje aplinkoje, toli  nuo miesto šurmulio, išbandomos technologijos, kurios gali pakeisti automobilių rinkos veidą.

Kas dvejus metus firma „Bosch“ užleidžia šią trasą Boxbergo žurnalistams, kad jie galėtų susipažinti su naujausiais bendrovės projektais ir net juos išbandyti. Šį kartą gamintojas pristatė daug naujovių, liečiančių automobilių elektrifikaciją bei autonominį vairavimą. „Bosch“ koncepcijos pateikia vaizdą, kaip automobilių rinka atrodys po keletos ar keliolikos metų.

Ateitis pagal „Bosch“

„Bosch“ atstovai neabejoja, kad ateitis priklauso autonominiams automobiliams arba dalinai autonominiams. Firma bendradarbiauja su automobilių gamintojais „vairavimo be vairuotojo“ srityje. Todėl  Boxbergo bandymų trasoje  galima sutikti keletą markių automobilių. Prie  „Mobility of the future” problemų šiuo metu dirba 48 tūkstančiai „Bosch inžinierių“. Koks efektas? Perspektyvus. Toliau pateikiame kelias, mūsų nuomone, įdomias koncepcijas. Išsamesnė informacija netrukus bus skelbiama atskiruose straipsniuose.

Šiuolaikinio automobilio evoliucija turi eiti į elektrifikavimo, automatizacijos ir komunikacijos pusę. Pagal „Bosch“ idėją, automobiliai galės prisijungti internetu ir nuotoliniu būdu perduoti atitinkamus duomenis, atsižvelgiant į dabartinius poreikius. Šie duomenys yra saugomi ne kietuosiuose diskuose, bet „debesyse“ („SkyDrive“). Tokiu būdu galima įspėti apie pavojus bei apsunkintą judėjimą keliuose – kaip pvz.: apie automobilį, judantį prieš eismą. Pakanka, kad vienas automobilis su tinkama programine įranga ir funkcija atsidurtų įvykio vietoje. Dėka „debesų“ galima bus lengvai surasti laisvą vietą perkrautame „parkinge“. Atsakinga už bevielio ryšio sistemos įdiegimą „Bosch“ jau dabar ją turi. Tačiau ji turi būti išpopuliarinta, kad taptų pilnai funkcionali. Nuotolinis bendravimas ateityje bus labai svarbus nepriklausomoms automobilių remonto dirbtuvėms. Šiuolaikiška transporto priemonė galės pati diagnozuoti gedimą ir perduoti duomenis  apie gedimą atitinkamam subjektui. Pagal „Bosch“ inžinierius, nėra jokių techninių kliūčių, kad duomenų gavėju taptų dirbtuvės. Daug priklausys nuo teisės aktų.

„Bosch“ išbandomi automobiliai su prototipiniais sprendimais 

Autonominės transporto priemonės turės ne tik judėti keliais, bet ir parkuotis. Jau dabar serijiniu būdu gaminamiems automobiliams yra prieinamos „Bosch“ sistemos, suteikiančios automatinio parkavimo galimybes. Boxberge galima susipažinti su naujausiomis prototipinėmis koncepcijomis. Viena iš jų yra automobilio išmokymas surasti kelią į garažą. Mokymasis tiesiogine to žodžio prasme – pravažiuojame kelią, kurį kompiuteris su radarų ir jutiklių pagalba „įsimena“. Privažiuojame prie namo, išlipame ir išmaniuoju telefonu duodame atitinkamą komandą. Automobilis pats važiuoja į garažą arba į atitinkamą aikštelę. Ši funkcija gali būti labai naudinga, kai garažas arba vieta parkinge labai siaura ir yra rizika apdaužyti dureles arba šalia esantį automobilį.

Pačiai „mokymosi“ funkcijai ar dirbtiniam intelektui „Bosch“ priskiria pagrindinį svarbų vaidmenį ateityje. Transporto priemonė turės atpažinti savo aplinką, kad žinotų kaip elgtis tam tikroje situacijoje. Trumpai pasivažinėję po miestelį, turėjome galimybę išbandyti „Bosch“ sistemos prototipą, kuris radarų pagalba analizuoja automobilio aplinką, padalindamas individualius elementus į kategorijas. Ekrane kliūtys ir įspėjimai švietė įvairiomis spalvomis, kai kompiuteris atpažino dviratininką, priskyrė jam raudoną spalvą, medžiui – žalią, o kelio ženklus – geltoną. Tokio tipo identifikacija ateityje bus veiksmingesnė dėl avarijų prevencijos ir kitų pavojingų situacijų kelyje. Dviratininkų atpažinimo sistemą galima būtų išbandyti trasoje.

Smart cities

Išmaniųjų miestų atsiradimas leistų smarkią autonominio vairavimo sistemų plėtrą. Jeigu infrastruktūra bus pasirengusi priimti autonominius automobilius, jie ten judės visiškai saugiai. Pirmaisiais dviem miestais visiškai sukomunikuotais netolimoje ateityje taps San Francisco ir Kinijos Tianjin.

Kaip „Bosch“ įsivaizduoja ateities automobilius? Kartu su „Daimler“ firma sukurtas dalinai autonominis automobilio modelis, kur visų pirma dėmesį patraukia futuristinis multimedijos vidus. Nors tuo laiku, vairuotojas nevairuoja, sėdynė gali judėti 180 laipsnių ir paslėpti vairą kad netrukdytų kitos veiklos.

Dyzelinių automobilių problema ir sprendimai dirbtuvėms

Be problemų susijusių su elektrifikacija ir automatizacija „Bosch“ Boxberge pristatė sistemas, artimesnes aktualioms automobilių rinkos problemoms. Viena iš jų yra  įrenginių, naudojamų išmetamųjų dujų matavimui automobiliuose su dyzeliniais varikliais sistema. Dyzelgeito skandalas sukėlė požiūrio į problemą pokyčius. Šiandien ypač remiama „Bosch“ koncepcija yra išmetamųjų teršalų kiekio realus išmatavimas (RDE). Testavimo aparatūra, kurią  galima pamatyti vaizduose žemiau, gali tiksliai ištirti degimo, kietųjų dalelių emisiją ir azoto oksidą (NOx). Prijungtas prie jos automobilis neturi jokių judėjimo apribojimų, todėl galima matuoti emisiją stovint kamščiuose, taip pat greitai važiuojant greitkeliu. „Bosch“ automobilių gamintojams tiekia kuro įpurškimo sistemas arba išmetamųjų teršalų apdorojimo sistemas. RDE matavimo prietaisai firmai padeda kurti naujas tų sistemų versijas.

Įdomybė dirbtuvėms buvo „Bosch“ prietaisų pristatymas, naudojant išplėstą realybę. Užsidėjus specialius akinius galima peršviesti automobilį ir pamatyti atskirų mazgų komponentus. Pasirinkus konkrečią dalį ekrane matosi virtuali lentelė, kurioje pateikiama informacija arba montavimo instrukcijos. Vaikščiojimas po dirbtuves su multimedijos akiniais gali atrodyti  labai futuristinė vizija. Tą patį funkcionalumą siūlo „Bosch“. Sprendimas gali būti naudingas dirbtuvės darbui. Tai leis sutaupyti daug laiko, jeigu pakaks pasukto į detalę ekrano, norint sužinoti numerį ir kitą informaciją, kurią galima iškart panaudoti – kitoje programoje pateikti užsakymą.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!