Kaip aptarnauti automobilius, turinčius TPMS sistemą?

TMPS (padangų slėgio stebėjimo sistema) (Tire Pressure Monitoring System) sistemos vaidmuo yra pastovus slėgio tikrinimas padangose ir lygio skirtumų fiksavimas. Kad sistema tinkamai veiktų, ji turi būti tinkamai prižiūrima.

Pagal Europos Komisijos  ECE-R64 2014 m. lapkričio 1 d. reglamentą, visi parduodami nauji automobiliai ES teritorijoje turi būti su slėgio jutikliais TPMS. Atsižvelgiant į išaugusius naujų automobilių pardavimus verslo segmente, vis daugiau automobilių turi įrengtą padangų slėgio  stebėsenos sistemos įrangą. Teisės aktuose nėra konkrečiai nurodyta, kokia sistema turi būti įdiegta, todėl rinkoje galima sutikti automobilius su įrengtais vienu iš dviejų mechanizmais-tiesioginiu arba netiesioginisu. Reikėtų pažymėti, kad netiesioginis TPMS nėra nepriklausoma sistema, o viena iš ABS ir ESP sistemos funkcijų.

  • Netiesioginė sistema nereikalauja jokios priežiūros, kadangi nenaudoja jokių papildomų daviklių ir matavimų, bet apskaičiuoja juos pagal  impulsus, gaunamus iš ESP ir ABS. Šioje sistemoje matuojamos ratų  apsukos, – aiškina  Kacper Dukaczewski iš serviso AUTO-DUKAT Premio, esančio Pruszkowie. – Ratas su mažesniu oro slėgiu padangoje sukasi greičiau, tai aptinkama su ABS sistemos davikliais. Tarpinė TPMS sistema skaito šią informaciją ir po tam tikro laiko aptinka skirtumą, signalizuoja vairuotojui apie nenormalų slėgį kažkurioje padangoje kontroline lempute. TPMS sistema reikalauja papildomos programinės įrangos, naudojant ABS sistemos duomenis. Šis sprendimas laikomas pigesniu ir efektyvesniu, tačiau jo didžiausia yda yra tikslių duomenų apie slėgį padangose trūkumas. Netiesioginis matavimas turi didelę paklaidą ir vėluoja, – priduria tinklo „Premio“ ekspertas.

Daug tikslesnė yra tiesioginė sistema, kuri tiksliai išmatuoja slėgį, temperatūrą, bet jos veikimo principas yra sudėtingesnis. Tiesioginėje sistemoje slėgio stebėjimo prietaisai yra įrengti prie padangų oro vožtuvų (ventilių). Kiekviename yra įrengtas slėgio jutiklis, radijo siųstuvas ir baterija. Surinkta informacija persiunčiama į borto kompiuterio monitorių. Atskirų daviklių sinchronizavimas kompiuteriu yra labai preciziškas, nes šiuo atveju negalima vietomis keisti ratų, o po kiekvieno padangų keitimo reikia iš naujo nustatyti sistemą ir įvesti naujus duomenis. Per periodinius padangų keitimus  rekomenduojama peržiūrėti įvairius sistemos elementus.

  • Daviklis susideda iš dviejų dalių: plastikinės dalies su integruota baterija ir vožtuvo-dažniausiai aliuminio arba guminio-metalinio. Abu tie elementai avarijos atveju gali būti pakeisti naujais. Patys davikliai negenda, bet juos reikia keisti kas 5-8 metus, nes nusilpsta į juos įmontuota baterija. Neprofesionaliai pakeistų padangų atveju pažeisti davikliai taip pat keičiami naujais, – sakė Kacper Dukaczewski.

Premio ekspertas informuoja, kad senesnėms transporto priemonėms, ypač amerikietiškoms ir prancūziškoms reikia atkreipti dėmesį į daviklio aliumininius vožtuvus, nes jie oksiduojasi. Kai kuriais atvejais reikia tik pakeisti vožtuvą, o kai kuriais reikia keisti visą daviklį.

Pasitaiko ir sistemos klaidų. Kaip jas atpažinti?

  • Jeigu skydelyje užsidegs padangų kontrolės slėgio lemputė, pirmiausiai reikia pasitikrinti slėgo lygį pvz.: artimiausioje degalinėje. Jei matavimas yra teisingas, tai reiškia, kad kažkas vyksta su TPMS sistema ir reikia kuo skubiau vykti į specializuotą servisą. Kartais atsiranda problemos su ratų pripompavimu. Jų priežastimi yra pažeisti vožtuvai, tad kuo greičiau pakeisime, tuo mažesnes išlaidas patirsime, -aiškina Mateusz Brzeziński iš serviso Premio MatMar Varšuvoje.

Vairuotojai turėtų atsiminti, kad perkant antrą ratų komplektą reikėtų pasirūpinti papildomu daviklių komplektu.

TPMS sistemos aptarnavimas reikalauja daugiau dėmesio atliekant priežiūrą, laikytis specialių procedūrų keičiant daviklius ir naudoti tinkamus diagnostinius įrenginius slėgių davikliams. Tik atitinkamai apmokyti profesionalai ir pritaikyti tam servisai gali tinkamai aptarnauti mechanizmus, be rizikos pridaryti papildomų piniginių nuostolių vairuotojams. Tai svarbiau run flat (plokščioms) tipo padangoms, kurios reikalauja atitinkamų priemonių, – paaiškino Tomasz Drzewiecki, mažmeninio tinklo plėtros Premio Opony-Autoserwis Čekijoje, Slovakijoje, Lenkijoje, Vengrijoje ir Ukrainoje direktorius.

TPMS sistema duoda daug naudos. Sistema leidžia prailginti padangų tarnavimo laiką ir sumažinti kuro sąnaudas, o tai yra naudinga aplinkai.

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!