Užterštumas – didžiausias oro kondicionavimo sistemos priešas

Jau prasidėjo oro kondicionavimo serviso sezonas. Deja vairuotojai vis dar vietoje to, kad rūpintųsi oro kondicionieriais visus metus, pradeda rūpintis tik tada, kai sušyla orai ir kai pastebi, jog kondicionierius neveikia taip, kaip turėtų veikti. Kondicionierius genda gana dažnai, todėl Jūs turėtumėte žinoti, kokios paprastai yra gedimo priežastys.

Taršos problemos

Svarbiausi oro kondicionavimo sistemos elementų gedimai – tiesiogiai ar netiesiogiai kyla dėl užterštumo. Išvykstantys iš gamyklos automobiliai turi hermetišką oro kondicionavimo sistemą, bet laikui bėgant dėl kai kurių elementų susidėvėjimo gali atsirasti pratekėjimai. Problema gali būti netinkama priežiūra. Tik maža klaida ir į sistemą pateks drėgmė, kuri gali išprovokuoti oro kondicionavimo kompresoriaus gedimą. Dar viena gedimų priežastis – susidarantys maži pratekėjimai kondicionavimo ortakiuose. Blogai oro kondicionavimo sistemą veikia  ir  oro patekimas į sistemą keičiant aušalą. Tai būtent aušalas išnešioja tepalą oro kondicionavimo sistemoje.

Tarp dažniausių klaidų, daromų mechanikų, užsiimančių oro kondicionavimo sistemos aptarnavimu, yra kitokio tepalo naudojimas kompresoriuje nei rekomendavo gamintojas. Taip pat žemos kokybės tepalas, kuris dėl netinkamo laikymo absorbuoja drėgmę. Kenkia ir per didelis užpylimo kiekis.  Reikia atminti, kad tepalai PAG tipo nesimaišo su tepalais PAO ir POE tipo, kadangi dirba kituose temperatūros diapozonuose. Blogiausia, jog PAO sumaišytas su PAG tepalu sukuria į parafiną panašią substanciją, kuri gali užkimšti reguliavimo vožtuvus ir sukelti kompresoriaus susidėvėjimą ar net blokuoti aušinimo skysčio pratekėjimą.

Pirmiausiai – nepakenkti

Kartais nešvarumus į oro kondicionavimo sistemas užneša vairuotojai ar mechanikai. Pavojingi yra visokių tipų priedai, kuriais norima  pašalinti nedidelius nuotėkius. Paradoksalu, jog toks įsikišimas gali duoti daugiau žalos negu naudos. Sandariklis arba priedas gali reaguoti su guminiais kondicionavimo sistemos elementais, o tai gali sukelti kompresoriaus, reguliuojančio vožtuvo  ir išsiplėtimo vožtuvo, užsikimšimą. Tai gali privesti prie kompresoriaus susidėvėjimo ir kondicionavimo sistemos blokavimo. Priedai gali sukelti išbrinkimą oro kondicionavimo sistemoje ir net kompresoriuje ir tai lemia sistemos išhermetizavimą.

Kitas paplitęs trūkumas susijęs su oro kondicionavimo sistemos  aptarnavimu –  tai nesertifikuoto kontrasto panaudojimas.  Žema substancijos kokybė gali sumažinti tepalo klampumą, kuris padidins trintį. Tą pačią problemą gali sukelti ir per didelis kontrasto kiekis, todėl reikia laikytis gamintojo rekomendacijų.

Ypač jautriai į tepalo kokybę reaguoja kompresorius. Ten yra didelis spaudimas, todėl kompresorius yra pasmerktas susidėvėti eksploatuojant. Prastas sutepimas pagreitina jo nusidėvėjimą.

Kaip teršalai naikina oro kondicionavimo sistemą?

Purvas, cirkuliuojantis oro kondicionavimo sistemoje, nusėda ant atskirų komponentų. Labiausiai pažeidžiamas yra slėgio vožtuvas, kuris turi adatą. Po kurio laiko susikaupę teršalai trukdo tinkamai dirbti. Vožtuvų avarija tai būtinybė atlikti „didelę patikrą“.  Nes pakeitus tik slėgio vožtuvą, kuris yra kompresoriuje, galime tikėtis tik laikino sistemos sutaisymo. Jeigu vožtuvas sugedo, nes buvo užsikimšęs purvu, tai greičiausiai purvas susikaupęs visoje oro kondicionavimo sistemoje.

Kartais mechanikas, keisdamas kompresorių, nepakeičia  kondensatoriaus, džiovinimo filtro ir išsiplėtimo vožtuvo. Tai didelė klaida! Sistemos praplovimas nepakeitus tų komponentų yra neveiksmingas. Praplauti sistemą reikia demontavus komponentus ir prieš tai teisingai sumontavus naujus. Yra žinoma, jog nepraplovus sistemos, nešvarumai vėl pradės cirkuliuoti sistemoje.

  • Pakeičiant visas eksploatacijai reikalingas detales ir išvalant bei praskalaujant sistemą pagal gamintojo rekomendacijas, naudojant sertifikuotus įrankius, galime atkurti gamyklinį oro kondicionavimo sistemos efektyvumą, – aiškina Dawid Kowalewicz firmos „Lauber“, užsiimančios profesionalia autodalių regeneracija, gamybos direktorius. – Oro kondicionavimo sistemos išvalymas yra svarbus veiksmas, kad ji efektyviai ir našiai dirbtų.

Kokybė kainuoja….mažiau nei galvoji

Nusprendus keisti dalį oro kondicionavimo sistemos, neverta taupyti kokybės sąskaita. Keičiant elementą ar kompresorių, labiausiai pasiteisina detalių gamintojų, tiekiančių detalės automobilių surinkimui, gaminiai. Jų rinkos kaina yra didelė, bet galima pasirinkti regeneruotą kompresorių. Teisingai regeneruotas kompresorius savo parametrais  nesiskiria nuo naujo. Tai puikus sprendimas žmonėms, kurie nori pilno oro kondicionieriaus naudingumo koeficiento ir išlaidų optimizavimo.

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!