Ar keisdami paskirstymo diržą, keičiate ir vandens siurblį?

24 gegužės 2017, 23:48

Remontuojant transporto priemonę, kurioje vandens siurblys sudaro paskirstymo mechanizmo dalį, jį visada reikia pakeisti nauju kartu su diržu ir ratukų rinkiniu.

Pakeitus paskirstymo mechanizmo elementus, šios sistemos dalis veikianti jėga grįžta į pradinę būseną. Tai lemia seno, nepakeisto greitesnį dėvėjimąsi. Labiausiai susidėvinčios vandens siurblio dalys – tarpikliai ir guolis. Todėl, remiantis gamykliniais reikalavimais, daugeliu atveju vandens siurblys turi būti keičiamas kartu su paskirstymo dirželiu. Platus INA KIT rinkinių su vandens siurbliu pasirinkimas suteikia galimybę pakeisti visus paskirstymo mechanizmo elementus kartu ir užtikrina aukštą montuojamų dalių kokybę.

Vandens siurblio konstrukcija ir veikimo principas

Vandens siurblys užtikrina aušinimo skysčio cirkuliaciją aušinimo sistemoje, absorbuojant šilumą iš variklio, ir aprūpina šildymo grandinę karštu skysčiu. Priklausomai nuo konstrukcijos, siurblys yra montuojamas su skriemuliu arba be jo. Skriemulys gali būti profiliuotas arba plokščias – tai priklauso nuo to, kuria dirželio puse jis yra varomas. Pagrindiniu vandens siurblio elementu yra rotorius. Jis yra suprojektuotas ir sukonstruotas taip, kad užtikrintų optimalų našumą ir apsaugą nuo vadinamojo „garo kamščio“ susiformavimo veikiant kavitacijos reiškiniui. Rotoriaus savybes, o kartu ir siurblio našumą, lemia medžiaga, iš kurios jis yra pagamintas. Dar prieš keletą metų pagrindinės medžiagos rotoriams gaminti buvo geležis ir plienas. Moderniose konstrukcijose naudojami plastikai. Tai suteikia galimybę sumažinti rotoriaus svorį ir guolio apkrovą, apsaugo nuo kavitacijos reiškinio.

Vandens siurblio guoliai

Vandens siurbliuose naudojami dvigubos eilės guoliai be vidinio žiedo, kuris tokio tipo konstrukcijose yra standartiniu sprendimu. Vietoje to, žiedas yra sumontuotas tiesiogiai ant ratuko. Tai užtikrina daugiau vietos sukamiems elementams ir galimybę perduoti didesnes apkrovas, palyginti su įprastiniais vienos eilės guoliais. Be to, tokia konstrukcija suteikia galimybę efektyviai sujungti ratukus eilėmis. Šis sprendimas suteikia galimybę perduoti apkrovas, išsaugant nedidelius matmenis. Naudojant vieną  išorinį žiedą abiems guoliams, pašalinamas jų ašių nesutapimo pavojus, apsaugoma nuo pavojingų apkrovų susidarymo guolio viduje. Svarbiausias vandens siurblio patvarumą ir naudojimo be sutrikimų trukmę lemiantis veiksnys – specialių aukščiausios kokybės guolių naudojimas.

Sandarinimas

Sandarinimo tarp siurblio ir variklio bloko funkcijas dažniausiai atlieka popieriniai tarpikliai, riebokšliai arba, kaip dažnai pasitaiko, silikono sandarikliai. Naudojant popieriaus tarpiklius ir riebokšlius, atitinkamas sandarinimas užtikrinamas be jokių papildomų priemonių. Šiuo atveju plono naudojamo sandarinimo elemento sluoksnio visiškai pakanka. Jeigu panaudojama per daug sandarinimo priemonės, jos perteklius gali patekti į aušinimo sistemą ir sukelti aušintuvo užkimšimo pavojų. Įprastiniai spinduliniai sandarikliai šioje vietoje nenaudojami dėl aušinimo sistemos slėgio. Skystis taip pat sutepa ir atvėsina mechaninį sandarinimo elementą.

Termostato paskirtis ir veikimo principas

Termostatas – papildomas atitinkamų INA KIT komplektų su vandens siurbliu elementas. Temperatūrai kylant, termostatas leidžia aušinimo skysčiui laisvai tekėti į aušintuvą. Esant žemai aplinkos oro temperatūrai, tai užtikrina greitesnį optimalios variklio darbinės temperatūros pasiekimą ir turi teigiamos įtakos variklio darbinėms savybėms bei degalų sąnaudoms. Atsižvelgiant į termostato įrengimo vietą, tam tikrų tipų varikliuose juos būtina keisti kartu kitais paskirstymo mechanizmo elementais.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!