Ekologiniai pokyčiai oro kondicionavimo sistemose

22 gegužės 2017, 23:25

Dėl ES teisės aktų visuose naujuose M1 ir N1 kategorijos automobiliuose negalima naudoti „R134a“  šaldymo agento (freono). „Inter Cars“ pataria, kaip rasti išeitį.

Pagal galiojančias ES 2006/40/EG direktyvas, vadinamas „MAC direktyva“ („Mobile Air Conditioning – directive”), nuo 2017 metų sausio mėn. naudojami šaldymo agentai turi turėti GWP (Global Warming Potential) ne didesnį kaip 150. Tai reiškia, kad visi nauji automobiliai M1 ir N1 klasės (I klasė) populiariausios nuo 1990 metų, aušinimo agentas „R134a“ negali būti naudojamas. Aušinimo agentas „R134a GWP=1430“  pakeistas agentu iš grupės „HFO-R1234yf“, kurio vertė GWP=4. Pasak naujo agento gamintojo, tas GWP naujo agento „HFO-1234yf“ skirtumas lyginant su „R134a“  leidžia  sumažinti  poveikį globaliniam atšilimui net 99,7 %.

Naujo šaldymo agento „HFO-1234yf“ atsiradimas išprovokavo neigiamą nuomonę apie agento degumą ir gaisro metu išsiskiriančius fluoro junginius. Balsai, pasisakantys prieš, buvo atmesti Europos Komisijos, o SAE atliekami bandymai įrodė, jog pavojingų junginių kiekis yra gerokai mažesnis, kuris kenkia žmonių sveikatai  ir nėra reikšmingas rizikos veiksnys naudojant agentą „HFO-1234yf“. Naujo šaldymo agento „HFO-1234yf“ gamintojai siūlo klientui geriausią aplinkos apsaugos derinį, energijos vartojimo efektyvumą, saugą ir patogumą. Visi požymiai rodo, kad kitais metais automobilių oro kondicionavimo sistemos bus užpildytos  „HFO-1234yf“ šaldymo agentu.

Sukurtas dviejų bendrovių „Honey­well“ ir „DuPont“ pagal jungtinės veiklos sutartį,  šaldymo agentas „HFO-1234yf“ yra prieinamas rinkoje pavadinimu: „Opteon™ yf „(„DuPont“) ir „Solstice™ yf“ („Honeywell“).

Šiuo metu mūsų keliuose yra 11 milijonų transporto priemonių, kurios naudoja „HFO-1234yf“ aušinimo agentą. Atsižvelgiant į MAC direktyvą 2017 metams, jų skaičius sparčiai auga. Automobilių remonto dirbtuvėms tai reiškia, kad padaugės automobilių, kuriuose sumontuotos AC sistemos su „HFO-1234yf“ aušinimo agentu. Jų aptarnavimui reikės specialiai sumontuotų ir kvalifikuotų įrenginių naudojant „HFO-1234yf“.

Remiantis išaugusiu šaldymo agento „HFO-1234yf“ pardavimais „Inter Cars“ tinkle 2016 metais (virš 300% palyginus su 2015 metais) galima pastebėti, kad transporto priemonių su AC sistemomis, užpildytomis nauju šaldymo agentu, daugėja. Ši tendencija pastebima vis dažniau perkant įrangą „HFO-1234yf“ įrangos aptarnavimui. „Inter Cars“ asortimente naudojama apie 20 tokių įrenginių. Jie taip pat pristatė tokius naujus modelius, kurie atitiktų techninius reikalavimus kuo didesniame dirbtuvių skaičiuje.

Įrangos „HFO-1234yf“ aptarnavimas daug nesiskiria nuo „R134a“ įrangos arba yra net tame pačiame lygyje. Didžiausias skirtumas yra šaldymo agento „HFO-1234yf“ kainoje, kurio 1 kg kaina yra 20 kartų didesnė nei šaldymo agento „R134a“. Naujų transporto priemonių savininkai su ekologišku šaldymo agentu „HFO-1234yf“ užpildyta AC kondicionavimo sistema irgi turės kelis kartus daugiau išlaidų negu naudojant „R134a“. Nuo naujo šaldymo agento „HFO-1234yf“ įvedimo į rinką jo kaina pastoviai krinta ir tai nuteikia optimistiškai.

Ar tikrai ekologiškas šaldymo agentas, skirtas oro kondicionavimo sistemoms, atitinkančias MAC direktyvas turi būti toks brangus? Ne, nebūtinai. Kitą sprendimą 2016 metais pateikė „TEXA“, įvesdamas į rinką inovacinius įrenginius „KONFORT 744“, skirtus ekologiško šaldymo agento „R774 -CO2“ (anglies dioksido). Įrenginys „KONFORT 744“ gavo patvirtinimą ir yra rekomenduojamas „Mercedes-Benz“. Atsižvelgiant į vidutinę europinę šio pigaus šaldymo agento R774 kainą, kuri svyruoja 3-5 € netto/1 kg ir pirkti ne tokią pigią įrangą (netto kataloginė kaina 8900 €), ekologija dirbtuvėms ir vartotojui su tokia aušinimo sistema, taip pat turės savo „ekologišką kainą“.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!