Aušinimo skysčio siurblio gedimai

2 gegužės 2017, 17:44

Aušinimo skysčio siurblio gedimai gali sukelti ne tik variklio perkaitimą, bet ir kai kuriais atvejais sugadinti paskirstymo dirželį. Todėl labai svarbu kuo anksčiau nustatyti gedimus. „SKF” firmos ekspertai pataria kaip tai padaryti.

Yra trys pagrindiniai sugedusio aušinimo skysčio siurbliuko požymiai:

  • aušinimo skysčio nutekėjimas;
  • temperatūros svyravimai rodomi ekrane (jei yra įrengta transporto priemonėje);
  • netipinis triukšmas, girdimas variklio skyriuje.

Aušinimo sistemoje esanti vieta, kurioje  gali atsirasti pratekėjimas, tai – vandens siurblys. Dėl pratekėjimo gali būti kaltas siurblio hermetikas arba tarpinė tarp siurblio ir variklio bloko. Nustatyti nuotėkį, kai siurbliukas dirba su pagalbinės pavaros dirželio pagalba yra pakankamai paprasta, bet sunkiau, kai naudojamas paskirstymo dirželis.

Kitu atveju gali prireikti demontuoti pavaros apsaugas. Dauguma siurblių savo korpuse turi angą per kurią, pažeidus hermetiką, išteka aušinimo skystis. Reikėtų pažymėti, kad nedidelė drėgmė šios angos srityje nereiškia, jog pažeistas hermetikas.

-Taip pat yra netipiniai sprendimai, kaip pvz.: automobilyje VW T5 TDI  2.5 varikliu, kuriame siurblys varomas dantračiu. Šiuo atveju hermetiko pažeidimas gali leisti aušinimo skysčiui patekti į tepalus, – sako Tomasz Ochman iš „SKF”.

Dėl siurblio sparnuotės gedimo gali netinkamai dirbti  siurblys. Išlaužytos mentelės ar  apsivyniojimas ant pavaros veleno apriboja arba visiškai sustabdo aušinimo sistemos cirkuliaciją.

Tai sukelia staigų temperatūros padidėjimą arba netipinius temperatūros svyravimus. Prieš siurblio demontavimą – tai būtina šio gedimo diagnozavimui – reikia patikrinti ir įsitikinti, kad kiti aušinimo sistemos elementai: termostatas, aušintuvas ir temperatūros daviklis yra nesugadinti.

Siurblio sparnuotės gedimai nebūna dėl eksploatacinio susidėvėjimo, bet gali sugesti dėl prastos sumontuotų dalių kokybės arba svetimkūnio patekimo į sistemą. Todėl svarbu naudoti atitinkamas atsargines dalis, o keičiant siurblį – jį skalauti. Kadangi šiuolaikiniuose automobiliuose vandens siurbliai yra keičiami reguliariai, keičiant paskirstymo dirželį, dažnai užmirštama, kad siurblys irgi gali sugesti.

– Siurblio gedimas paprastai progresuoja palaipsniui. Iš pradžių tai gali būti nedidelis triukšmas ir minimalus nuotėkis. Dėl anksčiau aprašytų siurblio gedimo sunkių pasekmių svarbu laiku nustatyti ir ištaisyti su tuo susijusius gedimus, – perspėja Tomasz Ochman.

Be vandens siurblio pratekėjimo gali būti pažeistas guolis. Tipiškas tokio gedimo simptomas yra bildesys sklindantis iš siurblio zonos. Galiausiai reikia demontuoti siurblio diską (ir V formos rumbuotąjį diržą arba paskirstymo diržą)  ir rankiniu būdu pasukti siurblio veleną.

Jeigu atsiras panašus garsas arba pajusime  laisvumą, tai galima teigti, jog pažeistas guolis. Kai nepažeistas guolis, siurblio velenas sukasi tolygiai su nedideliu pasipriešinimu, be neįprastų  garsų.

– Nesugedęs siurblys palaiko stabilią variklio temperatūrą, o tai byloja apie ilgalaikę ir be rūpesčių  siurblio eksploataciją, – sako Tomasz Ochman iš „SKF“.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!