Kaip veikia apšildymas elektromobiliuose?

2 gegužės 2017, 17:43

Salono šildymui vidaus degimo varikliuose naudojamas šildytuvas, prijungtas prie variklio aušinimo skysčio grandinių. Automobiliuose, varomuose elektra, nemokamo šilumos šaltinio nėra. Tad kas atsako už salono apšildymą?

Šio tipo transporto priemonėse naudojamas šildytuvas su ventiliatoriumi. Tai nėra taip paprasta, vien tik gaisro tikimybės atžvilgiu, kurį gali sukelti aukštos įtampos ir didelės galios  šildytuvas, ypač avarijos metu. Štai kodėl reikia specialių šildytuvų automobiliams ir autobusams, varomiems elektra.

High Voltage Heater (HVH) – aukštos įtampos elektrinis skysčio šildytuvas

Vienas iš sprendimų yra aukštos įtampos skysčio šildytuvas, kuris buvo sukurtas  „Webasto” firmoje. HVH maži, bet turintys didelės galios prietaisą, įjungtą į hibridinių arba autombilių varomų elektra, šildymo sistemą. Plokščias, A4 formato (284x200x54 mm) korpusas talpina savyje šildymo sistemą su elektroniniu valdymu, įrengtą su daugybe apsaugų.

Prietaisas sveria tik 2 kg ir gali būti sumontuotas bet kokia orientacija (net kampu) keturiomis tvirtinimo detalėmis. Visos jungtys – įleidimo ir išleidimo skysčio anga, didelės galios jungtis (Tyco HVA280) bei jungties valdymas, patalpintas prietaisų skydelyje. Galima naudoti ir kitą maitinimo jungtį (FCI – Apex 280, Amphenol ECTA 1332, Hirschmann E-Series, Delphi) ir panaudoti adapterį kitoms jungties pajungimo kryptims.

HVH šildytuvas, skirtas darbui plačiame įtampos intervale nuo 100 iki 450 voltų. Maksimali šildymo galia 7 kW 300-450 V diapozone, ir iš 5 kW galia yra prieinama nuo 250 V įtampos. Šildytuvas, pagamintas iš įprastų medžiagų, kurios priešingai negu keramikos PTC šildytuvai,  nereikalauja  metalų (švino, gyvsidabrio) panaudojimo. Privalumas yra tas, kad maksimalus efektyvumas pasiekiamas nepriklausomai nuo įtampos ir temperatūros – keramika PTC sumažina šilumos išskyrimą esant aukštesnei temperatūrai. Kontroliuoti šildytuvo galią naudojama skaitmeninė PWM sistema, o valdymo atliekamo per LIN 2.1. prietaisą efektyvumas yra didesnis nei 95%.

Konstruojant HVH daug dėmesio buvo skiriama saugumui. Prietaise įrengta  visa eilė sensorių, matuojančių skysčio, esančio įleidimo ir išleidimo angose temperatūrą, taip pat elektronikos grandinių plokščių, o taip pat  srovės intensyvumo jutiklių ir daugybę avarinių jungiklių.

Didelėms transporto priemonėmis, tokioms kaip pvz.: elektra varomi autobusai, „Webasto” parengė didesnį prietaisą HVH 100-800V 10 kW galios. Pritaikyta darbui nuo 250 iki 850 V įtampa, ir maksimali išėjimo įtampa siekia 450V. Norint pasiekti reikiamą VDV šildymo galingumą autobuso salone – 30 kW- trys tokie prietaisai gali dirbti lygiagrečiai vienoje sistemoje arba kiekvienas iš jų gali aptarnauti kitą zoną, o tai suteikia daugiau lankstumo reguliuojant temperatūrą. Galimos ir kitos konfigūracijos, o taip pat prietaisas suteikia optimalią akumuliatorių darbo temperatūrą.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!