Triukšmas stabdymo metu

9 balandžio 2017, 22:32

Dėl triukšmo stabdymo metu dažnai kaltinamos kaladėlės, tačiau labai dažnai triukšmą gali skleisti guoliai arba ašies elementai. „Ferodo” prekinio ženklo specialistai aptaria triukšmo priežastis stabdant ir siūlo būdus, kaip spręsti iškilusias problemas.

Kaip interpretuoti triukšmą?

Ar problemas lydės triukšmas, priklauso nuo garso dažnio. Garsų, girdimų žmogaus ausimi, diapazonas svyruoja nuo 16 iki 20 000 Hz. Stabdžių vibracijos sukelia labai gilų garsą žemiau 300 Hz. Kartais garsas, praktiškai negirdimas žmogaus ausiai, bet jaučiama vibracija ant vairo ir pedalo stabdant. Šio tipo vibracijas sukelia netinkamas mazgo surinkimas, sugadinimas ar nevienodo storio stabdžių diskas. Taip pat gali būti ir neišvalytas nuo rūdžių ir purvo  mazgas (stebulė), per daug laisvi guoliai. Vibracija šiame diapazone turi didelę įtaką stabdžių disko deformacijai ir perkaitimui.

Girgždesys, pereinantis į cypimą –  tai vibracijos efektas, kurio dažnis tarp 300 ir 5000 Hz. Dažna tokio triukšmo priežastis yra apsunkintas stūmoklio pakabos darbas, nelygus stabdžių disko darbinis paviršius, netaisyklingas kaladėlių sumontavimas, netaisyklinga slopinimo elementų padėtis (pvz.: poveržlių) arba per plonas stabdžių diskas. Garsus virš 5000 Hz  galima apibrėžti kaip aukštą cypimo garsą, gaunamą iš molekulinių frikcinių medžiagų virpesių, kurios liečiasi su stabdžių disku. Paskutinė garsų grupė yra virš 12 000 Hz, tame tarpe ir ultragarsai, kurių dažnis virš 20 000 Hz (daugumai žmonių viršutinė girdimumo riba yra žemesnė).

Pašalink triukšmo šaltinį

Visą sąrašą simptomų ir problemų, susijusių su stabdžiais, taip pat ir sprendimus kaip tas problemas pašalinti, rasite  puslapyje www.ferodo.pl.  Tai puiki galimybė pasimokyti  kruopštaus detalių montavimo ir dalių apžiūros. Pavyzdžiui, panaudota pakrypusi frikcinė medžiaga gali nurodyti į netinkamai arba blogai sumontuotą suportą. Netolygiai susidėvėjusios kaladėlės viename komplekte – gali būti dėl netolygaus stabdžių disko susidėvėjimo. Tokių elementų kaip galinių stabdžių kaladėlių sugadinimas – rodo į netinkamą sumontavimą, kai apgadintas stabdžių stūmoklis, kuris negrįžta į pradinę padėtį, gali perkaisti ir sugadinti kitus elementus.

Ramus stabdymas

„Ferodo“ specialistai pabrėžia, kad reguliarus aptarnavimas ir OE kokybės dalių naudojimas – paprasčiausias būdas išvengti problemų, susijusių su stabdžių sistema. Jei triukšmas girdimas, tai verta įsitikinti ar kaladėlės, diskai ir suportai sumontuoti teisingai, t.y. atitinkantys gamintojo rekomendacijas.

Daugiau informacijos apie „Ferodo“ stabdžius rasite internetiniame www.ferodo.pl puslapyje arba skambinant nemokamu informacijos telefonu „Federal-Mogul Motorparts“ 00 800 33 33 72 56 (aptarnavimas lenkų kalba).

 

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!