Volkswagen Transporter 2.0 TDI su „Common Rail“ (CAAA) tipo kuro tiekimo sistema – paskirstymo diržo ir pagalbinės pavaros dirželio keitimas

27 kovo 2017, 0:46

Variklis CAAA yra su „Common Rail“ sistema. Jis yra panaudotas keliuose „VW“ koncerno modeliuose. Nepriklausomai nuo modelio paskirstymo diržo keitimo instrukcija yra panaši, tik gali skirtis kai kurių papildomų elementų, esančių variklio kameroje, išmontavimas ir montavimas. Gamintojas paskirstymo diržą rekomenduoja keisti kas 210 tūkst. kilometrų, taip pat pataria kas 40 tūkst. kilometrų arba kas 24 mėnesius automobilį tikrinti autoservise.

Instrukcijoje rasite svarbią informaciją, kaip eksploatuoti automobilius šalyse, kuriose gausu gruntinių (neasfaltuotų) kelių. Gamintojas tokiomis sąlygomis pataria paskirstymo diržą keisti kas 120 tūkst. kilometrų.

Dėl įrangos elementų keitimo automobilių gamintojai nerekomenduoja jokių konkrečių terminų. Firma „Schaeffler“ rekomenduoja pasitikrinti visus elementus ir susidėvėjusius pakeisti, kai bus keičiama paskirstymo sistema.

2 litrų TDI variklis  yra kolizinis, todėl paskirstymo diržo gedimo atveju galima sugadinti variklį. Naują paskirstymo diržą reikia keisti variklyje, kurio temperatūra sutampa su aplinkos. Variklį visada reikia sukti normalaus režimo kryptimi, išskyrus atvejus, kai gamintojo instrukcijoje nurodyta kitaip.  Visada reikia laikytis rekomenduojamos gamintojų sukimo momento vertės. Pagal gamintojo rekomendacijas keičiant paskirstymo diržą, reikia pakeisti visus su diržu susijusius elementus tokius, kaip įtempiklį, skriemulius, vandens pompą ir tvirtinimo detales – sraigtus, smeiges, veržles.

Žemiau aprašytas paskirstymo diržo keitimas yra skirtas „VW Transporter“ modeliui su variklio kodu CAAA.

Dėl saugumo ir vadovaujantis geriausia praktika, pakėlus automobilį keltuvu reikia atjungti kabelį nuo neigiamo akumuliatoriaus poliaus.

Vėliau atjungti oro srauto matuoklio jungtis ir visą oro filtro sistemą. Tuomet atjungti oro įsiurbimo vamzdį ir nuimti nuo turbokompresoriaus, o tada nuimti viršutinę paskirstymo diržo apsaugą.

Pakėlus automobilį reikia nuimti variklio apsaugą, priekinį dešinį ratą. Toliau nuimti pagalbinius diržo įtempiklius (sukti į dešinę pusę) ir užblokuoti įtempiklį. Vėliau galima pereiti prie paskirstymo diržo išmontavimo.

Demontuojant skriemulį, neatsukus  centrinio alkūninio veleno varžtų, atsukti 4 varžtus. Dabar galima pradėti variklio laikiklio išmontavimą. (pav.1)

Tai leis geriau matyti ir sukurs prieigą prie paskirstymo diržo. Tada reikia demontuoti apatinę paskirstymo diržo apsaugą, kuri yra pritvirtinta penkiais „Torx“ varžtais lizduose.

Po visų paskirstymo diržo apsaugų nuėmimo pasukti variklio alkūninį veleną į dešinę pusę, kad būtų galima nustatyti pirmo cilindro VMT (rodyklė ant skriemulio turi būti 12 val. pozicijoje) ir, kad būtų užblokuotas alkūninis velenas (pav.2).

 

Paskirstymo veleną ir kuro siurblį (pav.3)

Toliau reikia atlaisvinti paskirstymo veleno skriemulio ir vandens siurblio varžtus, atlaisvinti veržles, tvirtinančias paskirstymo diržo įtempiklį, demontuoti dirželį, įtempiklį, skriemulius ir vandens siurblį.

Prieš pradedant demontuoti vandens pompą, reikia išleisti aušinimo skystį iš aušinimo sistemos.

INA KIT rinkinyje rasite įrangą, tinkamą kaiščių, įtempiklio veržlių, varžtų  arba paskirstymo veleno skriemulio ir aukšto slėgio kuro siurblio montavimui.

Keičiant įtempiklio kaiščius reikia atkreipti dėmesį į srieginės jungties, esančios cilindrų galvutėje, stovį. Jeigu yra matomas pažeidimas arba sriegio susidėvėjimas, reikia remontuoti, kitaip kaištis išsitrauks iš cilindro galvutės, atpalaiduos įtempiklį ir sugadins variklį. Montuojant įtempiklį bei vandens pompą yra reikalingi tinkami sukimo momento varžtai – paskirstymo montavimo procedūros kartu su sukimo momentu yra nemokamai prieinamos www.repxpert.pl. Prieš diržo montavimą reikia pakeisti skriemulio ir kuro siurblio varžtus, kurie yra rinkinyje. Juos pakeitus, prisukti taip, kad veleno krumpliaratis arba kuro siurblys galėtų laisvai judėti pailgose ertmėse. Paskirstymo veleno krumpliaratį ir kuro siurblį reikia pasukti maksimaliai į dešinę pailgose ertmėse. Svarbi yra paskirstymo diržo keitimo eiliškumo procedūra. Tinkamai sumontuotas diržas bus uždėtas be problemų. Eiliškumas: diržą reikia uždėti pradedant nuo alkūninio veleno skriemulio per įtempiklį iki paskirstymo veleno skriemulio, prilaikant diržą ant paskirstymo veleno, likusio diržo uždėjimą pradėti nuo alkūninio veleno iki vandens pompos, tuo metu uždėti diržą nuo paskirstymo veleno skriemulio per kreipiamąjį ritinėlį iki aukšto slėgio kuro siurblio ir užbaigti montavimą ant kreipiamojo ritinėlio, kuris yra tarp aukšto slėgio kuro siurblio ir vandens siurblio. Procedūros metu reikia atkreipti dėmesį į rodyklę ant įtempiklio, kuri informuoja apie įtempimo kryptį.(pav.4)

Labai svarbu, nes šiame variklyje yra du galimi įtempimo variantai – įtempiklis su kryptimi prieš laikrodžio rodyklę ir pagal laikrodžio rodyklę. Pasirinkus vieną iš variantų, reikia įtempti įtempiklį taip, kad įtempiklio rodyklė sutaptų su žyme įtempiklio pagrinde ir priveržti jį sukimo momentu kaip rekomenduoja gamintojas.

Teisingai įtempus paskirstymo diržą, veleno krumpliaračio ir aukšto slėgio siurblio varžtai turi būti per vidurį pailgosios ertmės. Specialia priemone reikia prilaikyti skriemulį ir priveržti reguliavimo varžtus ant veleno krumpliaračio skriemulio  ir aukšto slėgio kuro siurblio skriemulio. Nuėmus blokavimą nuo pavaros veleno, reikia  padaryti du pilnus variklio apsisukimus. Tai atlikus, dar kartą uždėti bloką ant alkūninio veleno, pavaros veleno ir aukšto slėgio kuro siurblio bei įsitikinti, jog pavaros dirželis sumontuotas teisingai, o įtempiklio rodyklė sutampa su įtempiklio korpuso žyme.

Paskutiniame etape bus sumontuotos išmontuotos dalys. Demontuotų dalių sumontavimo procedūra yra atvirkštinė išmontavimo procedūrai.

Daugiau informacijos ir  instruktavimo filmų galima rasti  puslapyje www.repxpert.pl

„Schaeffler Group“ yra pirmaujanti visame pasaulyje atsarginių transporto priemonių ir pramonės įrenginių dalių tiekėja. Bendrovė tiekia aukščiausios kokybės produktus, pažangias technologijas ir inovacijas. Pasižymi kaip preciziškų produktų – variklių, pavarų dėžių, važiuoklių, guolių įvairiems pramonės įrenginiams, „Schaeffler“ turi lemiamą vaidmenį formuojant „rytojaus mobilumą“. 2015 m. technologinė bendrovė pasiekė 13,2 milijardo eurų apyvartą. Įdarbinus apie 85000 darbuotojų visame pasaulyje „Schaeffler Group“ yra viena iš didžiausių šeimos verslo firmų Europoje. „Schaeffler Group“ turi platų gamybos įrenginių tinklą, tyrimų ir plėtros centrą bei daugybę distribucijos punktų 50 šalių visame pasaulyje.

„Automotive Aftermarket“ padalinys teikia novatoriškus sprendimus korekcinių kokybiškų surinkimo detalių ir platų paslaugų spektrą dirbtuvėse. Produktai su prekiniais ženklais „LuK“, „INA“, „FAG“ ir „Ruville“ apima sankabos sistemas, variklio elementus, pavaras, transmisijas ir pakabas. Visi elementai tarpusavyje dirba gerai ir leidžia greitai ir kokybiškai atlikti profesionalų remontą. Portalas „REPXPERT“ siūlo paslaugų paketą dirbtuvėms, susijusiomis su firmos „Schaeffler“ produktais ar remonto komplektais.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!